י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

לא ניתן במה לפרובוקציות; כן נאזין לזעקה הבוקעת

בחודשים האחרונים מופצים ברשת קטעי וידאו המתעדים פרובוקציות חמורות נגד קדשי ישראל הנעשים על ידי נער צעיר שבעברו השתייך לקהילה החרדית • 'בחדרי חרדים' לא ייתן מעתה במה לפרובוקציות הללו, אולם במקביל, מן החובה שאלו ישמיעו בתוכינו את הזעקה הפנימית אותה זועק הנער הזה ורבים אחרים

צילום אילוסטרציה: pixabay
צילום אילוסטרציה: pixabay



בחודשים האחרונים מופצים ברשת קטעי וידאו המתעדים פרובוקציות חמורות נגד קדשי ישראל הנעשים על ידי נער צעיר ופורק עול שבעברו השתייך לקהילה החרדית.

'בחדרי חרדים' לא ייתן במה לפרובוקציות הללו ולא יפרסם מעתה את קטעי הוידאו המופצים ברשת, המחללים שם שמים באופן הבזוי ביותר.

ברם, בד בבד, עלינו להאזין לזעקתו הפנימית של הנער, הבוקעת מתוככי ליבו השותת דם.

אותו נער פורק עול - השתייך כאמור לקהילה החרדית, ולטענתו - הוא חווה ילדות קשה בסביבתו. גם אם סיפוריו אינם נכונים וכל שכן אם הם נכונים - מן הראוי להעמיק במקרה הכואב הזה, ולהסיק ממנו את המסקנות.

מקרה זה צריך לעורר אצלנו - היראים לדבר ה', את ההכרח להעניק חום ואהבה ויחס מכבד לילדינו, הן בין כותלי הבית והן במוסדות החינוך - על ידי המחנכים.

ילד שגדל באוירה מחבקת ואוהבת, תלמיד שמקבל יחס מכבד ומעצים, לא ימהר לנטוש את דרך החיים עליה גדל. נער שטוב לו בבית, בתלמוד התורה ובישיבה, לא יבקש לזרוק מעליו את כל הערכים להם חונך מתוך אהבה ונעימות, וגם אם חלילה יפרוק עול, לא יבעט ויגדף כלפיהם בבוז ובשנאה - שתמיד באים מתוך כאב ותחושת פגיעה.

ילד שגדל במקום אוהב ומכבד, גם אם חלילה יפרוק עול - אם גם אחרי שעזב, ישאירו את הדלת פתוחה כשבתוך הבית מחכים לו בזרועות מושטות, רבים הם הסיכויים שיום אחד הוא יעבור חזרה את הדלת, והפעם בכיוון ההפוך - בחזרה הביתה.

וכך מובא בשם הבעל שם טוב (אמרי פנחס, שער ז'): "מעשה מהבעל שם טוב, שפעם אחת היה אדם כשר שיצא בנו לתרבות רעה, כפירה, רחמ"ל, וציוה הבעל שם טוב לאביו לאהוב אותו ביותר, ומחמת זה – יצא מהכפירה".
נוער נושר פרובוקציה דרכי נועם אהבה חינוך

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד