ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

הח״כ החרדי על הכנסת: "מועדון דיונים ברחביה"

חה״כ אייכלר מכנה את הכנסת ״מועדון דיונים ברחביה״ • ומצהיר: אם הכנסת לא תתקן את חוק הגיוס ״נלך לבחירות״

מליאת הכנסת. צילום: פלאש 90
מליאת הכנסת. צילום: פלאש 90



חבר הכנסת ישראל אייכלר מכנה הבוקר את הכנסת, לב הדמוקרטיה הישראלית כ״מועדון, מתנ״ס יפה ברחביה״. בראיון לגל״צ שעסק במושב הקיץ שייפתח בשבוע הבא, נשאל אייכלר על חוק פסקת ההתגברות שמנסה לקדם ראש הממשלה.

״אני חושב שהחוק הראשון שצריך, הוא להחזיר לכנסת את הסמכות ושהכנסת תפסיק להיות מועדון, מתנ״ס יפה ברחביה, שאין לו שום משמעות״, אמר אייכלר, שציין כי ״פשוט צריך להחזיר את הדמוקרטיה ולהחזיר לכנסת ולממשלה את הסמכויות ושמערכת בית המשפט תהיה מערכת ׳שופטת׳ בלבד״.

סגן יו״ר הכנסת אייכלר הצהיר במהלך הראיון כי ״כל חוק שיחזיר את המצב ׳עטרה ליושנה׳ שמערכת המשפט היא מערכת ׳משפט׳ ולא מערכת ׳שליטה׳ היא מקובלת עלינו, אבל בלי זה, כל חוק שלא תעשה כמו חוק הלאום למשל שכתוב שם ״מדינת ישראל היא מדינת הלאום של העם היהודי״ אם אין דיקטטורה משפטית הייתי יכול להסכים לזה, אבל ברגע שזה יכול להגיע לבית המשפט הוא יגיד: שהלאום של העם היהודי אין לו שום מקום בלאום הזה. אני בטוח שזה הפסיקה הראשונה שתהיה״.



אייכלר בכנסת. צילום: פלאש 90צילום: אייכלר בכנסת. צילום: פלאש 90
אייכלר בכנסת. צילום: פלאש 90


אייכלר נשאל במהלך הראיון על חוק הגיוס שצפוי לעלות במהלך מושב הקיץ, ואמר כי דעתו בכל עניין השיוון ״שלא יהיה צבא אלא צבא מקצועי מרצון, שכל אזרח יקבל תגמול הוגן כמו במערכת הרפואה. לא חסר רופאים ואחיות כך לא יחסרו חיילים״.

לסיום, הוסיף אייכלר והצהיר כי ״מי שלומד תורה, אפילו אחד לא יילך לצבא, כך היה מאז קום המדינה וכך יהיה הלאה״.

עוד אמר אייכלר כי ״אם הממשלה הזאת יכולה להעביר את הגזירה של בג״ץ כדי להחזיר את החוק שהיה, בכל דרך שהיא תבחר או בפסקת התגברות או בחוק אחר אין לנו בעיה להמשיך - אם לא, אנחנו נלך לבחירות״.
ישראל אייכלר הכנסת פסקת ההתגברות בגץ דמוקרטיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד