ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024

השופטת החרדית האריכה את מעצר הקיצונים

ארבעת החשודים שנעצרו הלילה על ידי המשטרה הובאו לבית המשפט, שם הוארך מעצרם ביממה • נציג המשטרה בדיון: "ההפגנה הייתה חריגה בחומרה שלה. משטרת ישראל השתמשה באמצעים שאינה משתמשת בדרך כלל בהפגנות כאלה"

המעצרים במאה שערים הלילה
המעצרים במאה שערים הלילה



ארבעת החשודים שנעצרו הלילה על ידי המשטרה הובאו לבית המשפט, שם ביקשה המשטרה להאריך את מעצרם בחמישה ימים.

כפי שדווח הבוקר ב'בחדרי חרדים', הלילה, סמוך בשעה 3:00, הגיעו כוחות משטרה לשכונת מאה שערים, בית ישראל וגאולה בירושלים, וביצעו מעצרים של מספר חשודים, בהם גם קטין. העצורים חשודים בהשתתפות בהפגנה בשבוע שעבר בסמוך ללשכת הגיוס ברחוב רש"י בירושלים, על רקע מעצרה של בחורה. במהלך ההפגנה, נרשמה אלימות חריגה מצד המפגינים, ובעקבות כך המשטרה השתמשה ברימוני הלם על מנת לפזר את המפגינים.

"הפגנה זו שהייתה חריגה בחומרה שלה, משטרת ישראל השתמשה באמצעים שבדרך כלל היא לא משתמשת בהפגנות כאלה" אמר בבית המשפט נציג המשטרה, תוך שהוא מפרט כי במהלך פיזור המפגינים נפצעו ארבעה שוטרים, נגרם נזק לרכב צבאי, דרדרו מיכלי אשפה צפרדעים, חסמו את הציר התנועה ועוד. במהלך ההפגנה, המשטרה לא עצרה חשודים, אך תיעדו אותם. לאחר שהחוקרים קיבלו חשדות סבירים נגד החשודים, הוציאו צווי מעצר ביום שישי והלילה הם נעצרו.

המעצרים הלילה, באדיבות המצלם

עם ביצוע המעצרים, מספר נשים תושבות השכונה, יצאו לרחובות ותקפו מילולית את השוטרים. "תמחה את זכר עמלק, לא יישאר ממכם שום דבר" צעקה לשוטרים רוחלה קרויס, אשתו של יואליש, קמב"ץ העדה החרדית לשעבר, כאשר נשים נוספות מצטרפות אליה בקריאות גנאי דומות.

המשטרה הגישה לבית המשפט סרטון בו נראה אחד החשודים אומר לקטין לגרום נזק לרכב צבאי/משטרתי, ככל הנראה הוצאת אוויר מאחד הצמיגים, סרטון שהופץ בשבוע שעבר ברשת. שניים מהחשודים, הינם ללא עבר פלילי אך השלישי הורשע על החזקת סכין ואגרופן בשנת 2015. החשודים סיפרו לפרקליטם עו"ד נדב גדליהו כי בחקירה הוצגו להם סרטונים מההפגנה, בהם לכאורה הם נראים מבצעים את העבירות המיוחסות להם.

החוקר ציין כי העצורים חשודים בתקיפה פיזית של שוטרים באופן אקטיבי וגם השתתפות בהפגנה. עו"ד נדב גדליהו ציין כי אחד החשודים שנעצרו, נפצע בהפגנה מאגרופן של שוטר ואשל האם הסרטונים הועברו למח"ש, אך לא קיבל תשובה ברורה. "הייתה אלימות חריגה מצד המשטרה, הצגתי לבית המשפט סרטון של שימוש באלימות קשה במיוחד הזרנוק השני, באים מקרוב לקבוצה, הנער עף באוויר עם הראש והגוף על הקרקע, וממשיכים להפעיל את הזרנוקים" אמר עו"ד גדליהו ל'בחדרי'. הוא התייחס לחשוד שאמר לקטין לפנצ'ר צמיג של ניידת, "אני לא מזלזל בעבירה, היא לא מקימה עילה למעצר. למה אי אפשר לחקור את זה באופן שהם מזומנים לחקירה ולכל היותר מעצר בית?" שאל.

מי שדן בעניינם, הייתה השופטת החרדית הראשונה, חוי טוקר. היא ציינה כי "חומר החקירה מקים חשד סביר למיוחס למשיבים". עוד הוסיפה, כי "אין צורך להרחיב ביחס למסוכנות הנובעת מקיומן של הפגנות לא מוסדרות ואלימות. מסוכנות הטומנת בחובה גם מסוכנות ישירה בין היתר, כלפי עובדי ציבור וגם מסוכנות עקיפה". יחד עם זאת, התייחסה לטענת עו"ד כי צווי המעצר הוצאו רק כשבעה ימים לאחר ההפגנה, "דבר המחליש במידה מסויימת את הטענה למסוכנות".

באשר לחשד לשיבוש הליכי חקירה, ציינה השופטת חוי טוקר כי מהמזכרים שהוצגו בפניה, עולה חשש ממשי לשיבוש הליכים. בעקבות כך, החליטה להאריך את מעצרם ביממה אחת בלבד, עד למחר (שלישי) בשעה 10:00. במידה והמשטרה לא תגיש בקשה נוספת להארכת מעצרם, ישוחררו החשודים בתנאים מגבילים, הכוללים הרחקה של 500 מטר מלשכת הגיוס למשך חצי שנה; איסור יצירת קשר עם המעורבים,; הפקדה של 2,000 ש"ח כל אחד וערבות צד ג' של 5,000 ש"ח נוספים לכל אחד.
משטרת ישראל לשכת גיוס הפרות סדר קיצונים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 39 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד