י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
פרסום ראשון

ב'ישראל ביתנו' לוחצים על החרדים: "תימכו בהדחת חנין זועבי"

אחרי 'יש עתיד', 'ישראל ביתנו' מקדמת את הדחת חברת הכנסת חנין זועבי, אלא שנראה כי המהלך נבלם מאחר והח"כים החרדים מסרבים בשלב זה לחתום על ההדחה • מקלב ל'בחדרי': "אין בזה תועלת. לא מחויבים לתהליך פופוליסטי של כל ח"כ"

צילום: פלאש 90
צילום: פלאש 90



פרסום ראשון: בכנסת מתכוננים להדחת חברת הכנסת חנין זועבי, אלא שנראה כי המהלך נבלם מאחר וחברי הכנסת החרדים מסרבים בשלב זה לחתום על ההדחה.

היום (שני) פנה בשנית חה״כ עודד פורר (ישראל ביתנו) לראשי הסיעות החרדיות חברי הכנסת מנחם אליעזר מוזס ויואב בן צור בדרישה לכנס את חברי סיעתם ולדון בנושא.

ל׳בחדרי חרדים׳ נודע, כי מאחורי המכתב עומדת החלטתו של יאיר לפיד לחתום על ההדחה, מה שמביא את המהלך לכדי ביצוע. אלא שמה שמעכב את ההליך הוא חתימתם של חברי הכנסת החרדים מאחר שלצורך ההדחה דרוש לפחות 70 חתימות - מתוכן 10 מחברי האופוזיציה.

במכתב ששלח חה״כ פורר לראשי הסיעות מוזס ובן צור כתב: ״מאז נבחרה ח"כ זועבי לכנסת ישראל הפכו פעולותיה ואמירותיה כנגד מדינת ישראל לדבר שבשגרה. נדמה שהאוזן והדעת כבר התרגלה לשטויות שהיא פולטת. יחד עם זאת יש לזכור שאמירותיה הן הסתה כנגד מדינת ישראל היהודית והדמוקרטית מתוך רצון וכוונה לפגוע ביכולת ההתגוננות שלה וביכולתה להתקיים ככזו״.
חה״כ פורר הביא במכתבו דוגמאות למעשיה של זועבי לאורך התקופה בה היא משמשת כחברת כנסת.

״התחלתי לאחרונה במהלך לאיסוף 70 חתימות מחברי הכנסת לצורך פתיחה בהליך להפסקת חברותה בכנסת ישראל לפי סעיף 42א בחוק יסוד הכנסת״ מציין פורר, שמבקש מראשי הסיעות מוזס ובן צור לכנס את סיעתם ״על מנת שתקבלו החלטה סיעתית לחתום ולהצטרף למהלך הפסקת חברותה של ח"כ זועבי בכנסת ישראל. תמיכתכם חשובה״.

חה״כ פורר אומר בשיחה עם ׳בחדרי חרדים׳ כי ״הדחת חנין זועבי היא מעבר לכל עניין פוליטי. עצם הימצאותה בכנסת צריכה להטריד את כל סיעות הבית. לאחר שמספר חברי אופוזיציה הצטרפו להליך ההדחה אני מצפה מסיעת ש"ס ומסיעת יהדות התורה, להיות אלו שיסייעו לנו בסופו של דבר להוציא את זועבי מהכנסת. זה נכון עניינית, זה נכון ציבורית וזה נכון מבחינה ערכית״.

בתגובה אומר ח"כ אורי מקלב ל'בחדרי חרדים', "אלו עמדות והחלטות שמקבלות בסיעה, אנחנו נביא את זה להחלטה סיעתית ככל האפשר".

מקלב הוסיף והבהיר, "לצד זה עמדתי היא - מבלי להמעיט בחומרת מעשיה - שאלו תהליכים שיש לקבלם במישור החוקתי או הפלילי ולא הפוליטי. פעולת הדחה והפיכתה לשהידית פוליטית תפעל כבומרנג ויגביר פעולת מעין אילו.

"הכנסת נועדה לשמוע גם קולות קיצוניים כאלה. זה נותן את האפשרות להגיב ולהתמודד עם תופעות אלו. זה לא סוד כי התנהגות זו מגבירה את כוחו של הימין ומחזק את מפלגת השלטון.

"חוץ מכותרות אין לדבר זה רווח פוליטי ממשי", אומר מקלב. "זהו תהליך פופוליסטי ללא היתכנות ואין לנו מחוייבות להצטרף לתהליכים פופוליסטים של כל ח"כ".





ישראל ביתנו חנין זועבי החרדים הדחה יש עתיד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 22 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד