י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

טראמפ לנתניהו: "אתה באמת רוצה שלום?"

בשיחה טלפונית שקיים טראמפ עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, שאל אותו הנשיא דונלד טראמפ "האם אתה באמת באמת רוצה שלום" • הבית הלבן: "לנשיא יש קשרים טובים עם מנהיגים זרים, אבל זה לא אומר שהוא לא יכול להיות תוקפני כשמדובר במשא ומתן על מה שטוב לאמריקה"

צילום: פלאש 90
צילום: פלאש 90 צילום: פלאש 90



בשיחה טלפונית שקיים טראמפ עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, שאל אותו הנשיא דונלד טראמפ "האם הוא באמת רוצה שלום", כך מפרסם האתר "אקסיוס".

על פי הדיווח, טראמפ שאל את השאלה בעקבות דיווחים מישראל כי נתניהו מתכנן להקים לבנות בהתנחלויות כדי לרצות את חברי הקואליציה. לא דווח מה ענה נתניהו לנשיא טראמפ.

השאלה הגיעה באמצע שיחת טלפוו ארוכה מאד, שהיתה "ידידותית וחופשית., לדברי המקור שהעביר לאתר את הדיווח "טראמפ חשב שנתניהו רצה להרגיז את הפלסטינים ללא צורך". במהלך השיחה לחץ טראמפ על נתניהו להגיע להסכם שלום עם הפלסטינים.

כזכור, במהלך ביקורו של נתניהו בבית הלבן בפברואר 2017, זמן קצר אחרי כניסתו של טראמפ לתפקידו, קרא הנשיא לנתניהו במסיבת עיתונאים "לעצור" את הבנייה בהתנחלויות.

המאמצים להגיע להסכם נעצרו ביום שבו הכריז טראמפ על הכרתו בירושלים כבירת ישראל, ועל הצהרתו שהשגרירות תעבור לירושלים, שתי ההצהרות הללו גרמו לפלסטינים לנתק מגע בכל מה שקשור למשא ומתן.

בכיר בבית הלבן הגיב לדיווחים ואמר כי "לנשיא יש מערכת יחסים קרובה ביותר עם ראש ממשלת ישראל, והוא מעריך את מאמצי נתניהו להביא הסכם שלום, על אף האתגרים הרבים".

דוברת הבית הלבן מסרה בתגובה: "לנשיא יש קשרים טובים עם מנהיגים זרים, אבל זה לא אומר שהוא לא יכול להיות תוקפני כשמדובר במשא ומתן על מה שטוב לאמריקה".
בנימין נתניהו דונלד טראמפ שלום שיחת טלפון ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד