כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

מעל 14 אלף דוחות חולקו מתחילת השנה בגין חניה בחניית נכים

לרגל יום המודעות הלאומי מפרסמת עמותת אור ירוק נתונים מדאיגים בנוגע לחניה במקום השמור לנכים. מנכ"ל אור ירוק: "חניה במקום השמור לנכה הוא מעשה לא מוסרי המסכן את הנהג הנכה בצורה ממשית". וידאו לצפיה

מעל 14 אלף דוחות חולקו מתחילת השנה בגין חניה בחניית נכים



לרגל יום המודעות הלאומי לחניית נכים שחל היום, מציינים בעמותת אור ירוק כי בשנה האחרונה רשמה משטרת ישראל 14430 דוחות בגין חניה במקום השמור לנכים. שמואל אבואב מנכ"ל עמותת אור ירוק: " שמירה על חניות נכים פנויות לצרכיהם של בעלי מוגבלויות, צריכה לקבל עדיפות בסדר היום, במשטרה וברשויות הפיקוח העירוני ועל סדר היום הציבורי. חניה במקום השמור לנכה הוא מעשה לא מוסרי המסכן את הנהג הנכה בצורה ממשית. על רשויות החוק להגביר את האכיפה, ובמישור ההסברתי, חייבים להגביר את המודעות לפגיעה הקשה של מעשה שכזה באוכלוסיית הנכים".

חנייה במקום חניה השמור לאדם נכה הינה מעשה אנטי מוסרי, ואנטי חברתי. כאשר מקום חניה השמור לנכה נתפס על ידי אדם שאינו מורשה לכך, נפגעת נגישותו של הנכה למקום חפצו. לנהגים בעלי נכות יש צורך במקום חניה מוסדר ושמור ומדובר בצורך בטיחותי ממדרגה ראשונה. ירידה מהרכב במקום חניה שאיננו מתאים, עלולה להביא לפגיעה קשה באדם הנכה. לרוב, חניות הנכים קרובות מאוד למדרכה וזאת כדי לאפשר נגישות מהירה ונוחה. כאשר מקום חניה השמור לנכים תפוס, צריך הנהג הנכה לחנות במקום חניה רגיל וכך הוא מגדיל את הסיכוי שלו להיפגע מרכב חולף ולהיפגע.

חניית רכב במקום השמור לנכה מוגדרת כעבירת "בריונות בכביש" וכך גם צריך להתייחס אליה. מנתוני המשטרה עולה כי מתחילת השנה נרשמו יותר מ-14 אלף דוחות חניה בסך 1000 שקלים לדוח, בעוון חניה במקום השמור לנכה. בשנת 2010 רשמה משטרת ישראל 18658 דוחות בעוון חניה במקום השמור לנכה. בשנת 2009 -14393 ו-בשנת 2008- 1715. בישראל קיימים יותר מ-130 אלף בעלי מוגבלויות הנעזרים בתו נכה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד