ו' אייר התשפ"ד
14.05.2024

"חיל ורעדה": ועדת סל התרופות מתכנסת לישיבה ראשונה

ועדת סל התרופות מתכנסת לישיבה ראשונה בראשות פרו' רפאל ביאר שאומר: "חיל ורעדה מלווים אותי בתפקיד" • סגן השר ליצמן מציע: הפחתת השתתפות עצמית, במימון מקורות מיוחדים

"חיל ורעדה": ועדת סל התרופות מתכנסת לישיבה ראשונה

הוועדה הציבורית להרחבת סל שרותי הבריאות, התכנסה היום (א'), לישיבתה הראשונה לקראת קביעת המלצות לתעדוף התרופות והטכנולוגיות לסל שרותי הבריאות.

ישיבתה הראשונה של הוועדה מתאפשרת לאחר חודשי עבודת הכנה מקיפה אשר נעשתה על ידי אגף מנהל טכנולוגיות ותשתיות של משרד הבריאות.

את הישיבה היום בירושלים, פתחו סגן שר הבריאות הרב יעקב ליצמן, ומנכ"ל משרד הבריאות פרופ' רוני גמזו אשר ברכו את פרופ' רפי ביאר יו"ר הוועדה, ד"ר אסנת לוקסנבורג ואת חברי הוועדה האחרים ואיחלו להם הצלחה באחת מהמשימות החשובות בתחום הבריאות.

סגן השר ליצמן ציין כי השנה - כבכל שנה - מורכבת הוועדה מאנשי מקצוע מומחים ונציגי ציבור.

עוד הוסיף כי סכום תוספת התקציב להרחבת סל שרותי הבריאות, נקבע לפי הסכם תלת שנתי אשר נחתם לפני שנה בין משרד הבריאות ומשרד האוצר, וזו השנה השנייה ליישומו.

"חשוב לי לציין שוב כי החלטות הוועדה הן החלטות מקצועיות ללא כל התערבות מצידי בהחלטותיה", אמר, "אני בטוח כי פרופ' ביאר יוביל את דיוני הוועדה בדרך הטובה והמקצועית ביותר, תוך עמידה ביעדי הזמן שנקצבו לה".

עוד הוסיף סגן השר כי "בעבר זכתה הוועדה לביקורת מצד גורמים שונים, על ההחלטה להכנסת תחום טיפולי השיניים והחלטות נוספות הנותנות מענה חברתי יותר – החלטות אלה נדונו בבג"צ ואושרו – והציבור זוכה היום ליהנות מטיפולי שיניים לילדים, הרחבת השתתפות המדינה ברכישת מכשירי שמיעה ועוד".

פרופ' רוני גמזו, מנכ"ל משרד הבריאות אמר כי ההשתתפות העצמית בסל הבריאות הפכה לאחת הבעיות הקשות של מערכת הבריאות הציבורית, עד כדי פגיעה בריאותית בחלק מאזרחי המדינה. הוא הציע להקצות לשם כך 10 אחוז מתקציב סל שירותי הבריאות יחד עם תוספת של 10 אחוז נוספים מתקציב המדינה. "בכל שנה מתווספות תרופות חדשות בשעה שחולים לא מסוגלים לרכוש את הקיים. ההשתתפויות העצמיות במערכת הבריאות מהוות נטל כלכלי כבד על משקי הבית בישראל. תשלומי ההשתתפות העצמית לא רק שהכבידו על חלקים ניכרים באוכלוסייה אלא גם מנעו צריכה של שירותי בריאות חיוניים".

סגן השר ליצמן התייחס לדברים ואמר, כי אף הוא סבור שבהחלט יש חשיבות להפחית את ההשתתפויות העצמיות ומשרד הבריאות פעל לא אחת לכך - יש למצוא לשם כך מקורות מיוחדים שאינן מתקציב ועדת הסל וכי ההחלטה בעניין תתקבל במשותף ולאחר סיכום דיונים במשרד הבריאות, על ידי סגן השר והמנכ"ל.

פרופ' רפאל ביאר, יו"ר הוועדה אמר כי "חיל ורעדה" מלווים אותו עם קבלת תפקיד יו"ר הוועדה זו השנה השלישית – "זו משימה עם אחריות כבדה ביותר שתשפיע על חולים רבים במדינה".

הוועדה תוסיף להתכנס בשבועות הקרובים, לימי עבודה אינטנסיביים עד לסיום עבודתה והגשת המלצותיה בסוף השנה האזרחית.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד