ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024

אלי הורביץ: "אפשר לחזות היום את התוצאות שיהיו בטבע ב-2050"

מייסד טבע זכה בכנס Go 4 europe בפרס הוקרה על מפעל חייו ותרומתו לפיתוח הקשרים העסקיים בין אירופה לישראל

  • ג' חשון התשע"ב
צילום: אתר החברה
צילום: אתר החברה



"אני יכול לחזות כבר היום את התוצאות של טבע ב-2050. בשבילנו שנת 2050 זה המחר שלנו ואנחנו מתכוננים אליו כבר מהיום. מי שלא מתכונן לשנת 2050 לא יודע לנהל חברה ולא יהיה לו תוצאות", כך אמר היום מייסד טבע, אלי הורביץ, בכנס Go 4 europe במלון הילטון בתל אביב בו קיבל פרס הוקרה.

הפרס ניתן להורביץ בגין הישגיו בחברת טבע ובשל תרומתו לבניית היחסים העסקיים בין ישראל לאירופה באמצעות פועלו בטבע. הפרס ניתן על ידי אנטניו טאג'אני, סגן נשיא האיחוד האירופי שהגיע לכנס.

בפתיחת נאומו אמר הורביץ: "אם אומר לכם שאני לא מתרגש, אז אל תאמינו לי. אני מדבר בהרבה שפות, אבל את ההתרגשות אני יכול לבטא במדויק רק בעברית. קרו לי בחיים כל כך הרבה דברים טובים, ולפעמים אני שואל את עצמי למה הם קורים דווקא לי ולא למישהו אחר. אני לא מאמין במזל. אני מאמין שאנשים יוצרים לעצמם את המזל. אם אנשים מאמינים שהם יכולים לבצע משהו, אז הם יצליחו לעשות זאת ברוב המקרים".

הורביץ שיתף את קהל הנוכחים בתולדות משפחתו: "נולדתי בישראל להורים שהגיעו לייבש ביצות.הם נפגשו ביישוב קטן. הבדיחה המשפחתית שלנו מספרת שלאבא לי היתה מלריה, והוא לא הבין מה אמא שלי רצתה ממנו והסכים להתחתן איתה".

לגבי השקעות בישראל הוסיף הורביץ: "תמיד שואלים אותי ברחבי העולם מה הסיכון שיש בהשקעה בישראל. אז אני אומר שאין סיכון. כאן נולדתי, ואני לא מכיר בסיכון שיש במדינה".

בהמשך ציין הורביץ כי "בתור חברה עלי לחשוב מה היתרון היחסי שלי מול המתחרים. בטבע אנחנו יכולים להתגאות בכך שאנחנו חושבים אחרת. דרך המחשבה שלנו היום חייבת להיות 'הפוך על הפוך'. אנו חייבים לשאול את השאלה שטרם נשאלה. היום הממציא חייב לדעת שהחדשנות לא נמצאת איפה שכולם רואים אותה".

"לג'נרל אלקטריק היה את אדיסון, ממציא החשמל, ואחרי זמן קצר הוא קרא לדירקטורים שלו ושאל: 'מה אנחנו הולכים לעשות אחרי שהמצאנו את החשמל'. ענו לו: 'אנחנו יצרנו את החשמל ונרוויח מזה. אנחנו היחידים שיודעים איך'. אז הוא ענה לכולם: 'יאין אפשרות שהאחרים לא ייצרו חשמל. אנחנו לא יכולים להמשיך לחשוב שזה היתרון היחסי שלנו. לכן אנחנו חייבים לייצר המצאות חדשות ומכשירים חדשים בשביל להקדים את כולם בתחרות'. ג'נרל אלקטריק ייצרה רווחים מהמוצרים החדשניים שייצרה".

"הדור הצעיר צריך לאתגר"

הורביץ התייחס גם לעובדים בטבע: "אנחנו היהודים לא הולכים לבר אחרי העבודה. לכן אפשרנו לעובדים לשבת ולדבר. מדי פעם אני עובר ושומע על מה הם מדברים. אני גאה בהם. הם מדברים על כל הדברים שהדור שלנו רצה לשנות, והם לוקחים אחריות בשביל לשנות אותם. לקחת אחריות זה דבר אחר מלדבר, והדור הצעיר אצלנו רוצה לעשות את השינוי ולקחת את האחריות

"יש לנו את האנשים הטובים ביותר בעולם שמועסקים בחברה. טבע היא חברה ישראלית והמצאה ישראלית. כל האנשים שקיבלו פרס נובל או יקבלו פרס נובל בתחום נמצאים אצלנו. אנחנו מאוד מאוד שונים, ואם נישאר שונים אנחנו נישאר הכי טובים. והאחוזים שלנו לעשות זאת הם מאוד מאוד טובים. צריכים היום לעשות את הדברים החדשניים כמה שיותר מהר כי כבר אתמול נולד המתחרה שלך. טבע יודעת כי ללא מתחרים אין לה זכות קיום כי היא תירדם בשמירה".

בסוף נאומו הודה הורביץ לאיחוד האירופי על התמיכה בטבע ועל כך שאיפשרו לה להמשיך להיות ייחודית וחדשנית.

"ישראל תושפע ממה שקורה בעולם"

כנס Go4 europe מטעם בית ההשקעות קוקרמן ושו"ת נערך בפעם ה-9 בישראל בהשתתפות 1,000 אנשי עסקים - מהם 450 מאירופה. לראשונה תושק בכנס קרן ישראל-רוסיה שמטרתה לעודד חברות לבצע עסקים בין שתי המדינות.

יו"ר בית ההשקעות, אדוארד קוקרמן, שיזם את הכנס, אמר כי "אירוע זה מהווה מקום מפגש בין אנשי עסקים ומאפשר להם לדון בעסקות וההשקעות שהם שותפים להם".

השר דן מרידור, שנאם בפתיחה, ציין כי אם העולם יהפוך להיות עני יותר ישראל תושפע מכך: "במצבים מיוחדים, כגון במשבר הכלכלי, מאוד חשוב לנו כמדינה להמשיך לפתח את מגמת הגלובליזציה, שמחזקת את החשיבות של ישראל ויחסיה מול אירופה. ישראל חייבת למהשיך להשקיע בפיתוח בשביל להגיע להצלחה".

סגן נשיא האיחוד האירופי טאג'אני ציין כי "הקשר בין ישראל לאירופה חשוב לשני הצדדים. המשבר הכלכלי לימד אותנו כמה לקחים חשובים. חייבים להציב את הכלכלה האמיתית מול עינינו. המשבר לא עבר. האיחוד האירופי נמצא בחזית המלחמה במשבר".

"החבילה שאושרה בשבוע שעבר אמורה להחזיר את היציבות הכלכלית ליוון, ולהחזיר את היציבות הפיננסים לבנקים באירופה, לשפר את הלימות ההון של הבנקים ולהגן על הסולידריות האירופית. אירופה חייבת להמשיך ברפורמות של חדשונות הורדת החסמים הביורוקרטיים ופישוט התהליכים לצמיחה. בשנת 2014 אנחנו נגדיל את ההשקעות לצמיחה וחדשנות בחברות בינוניות וקטנות".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד