י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

בנייה חסרת תקדים של מעונות יום

משרד התמ"ת במבצע חסר תקדים להקמת מעונות יום ברחבי הארץ • הקצאה מיוחדת של תקציב למגזר החרדי • "זו בשורה גדולה לכעשרת אלפים הורים עובדים"

השר שלום שמחון. צילום: פלאש90
השר שלום שמחון. צילום: פלאש90

שר התמ"ת שלום שמחון, הודיע על הקצאת 200 מיליון שקלים, לבניית מעונות חדשים ברחבי הארץ.

במקביל, אישר משרד התמ"ת בימים האחרונים, מאות בקשות לבינוי והרחבת מעונות שהוגשו בעקבות "קול קורא" אותו פרסם המשרד בראשית 2011.

מדובר בהיקף בקשות ואישורים חסר תקדים, שמטרתו לענות על הביקוש הרב למעונות יום המפוקחים ע"י התמ"ת, באמצעות בינוי מעונות יום חדשים והרחבה של מעונות קיימים.

לטובת ביצוע המהלך, הורה השר שמחון על הסטת תקצי בית פנים משרדית בהיקף של 110 מלש"ח, אשר התווספו ל-90 מלש"ח שיועדו לכך בתחילת השנה.

על מנת שיתאפשר אישורן של מספר רב של בקשות, הוחלט במשרד לאפשר הליך של השלמת מסמכים לכלל המגישים, שימנע את פסילתן מטעמים טכניים.

במסגרת המהלך, אושרה הקמתם של למעלה מ- 50 מעונות חדשים והרחבה של כ-20 מעונות יום קיימים, אשר יביאו לפתיחת יותר מ- 230 כיתות מעון חדשות וקליטה של למעלה מ - 5000 ילדים חדשים במסגרות היום המפוקחות והמאושרות על ידי משרד התמ"ת.

לאור הפער בין הביקוש להיצע במרכז הארץ, התיר משרד התמ"ת הקצאות לבנייתם של יותר מ- 20 מעונות יום חדשים והרחבת קיימים במרכז הארץ, בעוד שיתר ההקצאה, תנותב לפריפריה, ולמגזר החרדי, לרבות למעלה מ - 10 מעונות יום חדשים שיוקמו ביישובי מגזר המיעוטים.

כמו כן, בכוונת המשרד לפרסם – כבר בשבועות הקרובים – "קול קורא" חדש לתמיכה בבינוי והרחבה של מעונות יום במהלך שנת 2012.

השר שמחון אמר כי "מדובר בבשורה גדולה לכעשרת אלפים הורים עובדים ממעמד הביניים ומהמעמדות הנמוכים, בפריפריה, במרכז ובמגזר המיעוטים.

המהלך יביא להגדלה משמעותית בהיצע מעונות היום. לצד ההשקעה המובנת בפריפריה, פעלנו לספק מענה גם לאימהות עובדות במרכז, הנזקקות גם הן למסגרת מפוקחת עבור ילדיהן. מעונות היום שבנייתם אושרה מהווים רק סנונית ראשונה לבינוי רחב היקף המתוכנן כבר בשנים הקרובות".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד