ה' אייר התשפ"ד
13.05.2024

אטיאס משחרר קרקע מוזלת • הפעם: בית שאן

148 מגרשים לבניית בתים צמודי קרקע, מוצעים בשיטת הרשמה והגרלה בשכונה הדרום-מערבית בבית שאן • השיטה מבטיחה הנחה של למעלה מ-100 אלף שקל בממוצע למגרש

משווק. אטיאס. צילום: פלאש90
משווק. אטיאס. צילום: פלאש90



בליץ הקרקעות במשרד הבינוי והשיכון ממשיך. השבוע שחרר המשרד 148 מגרשים לבניית בתים צמודי קרקע, שיוצעו בשיטת הרשמה והגרלה בשכונה הדרום-מערבית בבית שאן ובשיטה שמבטיחה הנחה משמעותית על מחיר הקרקע.

המהלך התאפשר לאחר מאבק אותו הוביל שר הבינוי והשיכון, אריאל אטיאס, לאחר שקיבל החלטה שלא לאפשר מכרזים לכל המרבה במחיר, אלא לתת לתושבי הפריפריה ולתושבים חדשים המבקשים להגיע אליה הזדמנות לרכוש מגרשים בני חצי דונם, בעלות כוללת של קרקע ופיתוח של 150 אלף שקל בלבד – הנחה של למעלה מ-100 אלף שקל בממוצע למגרש.

"נאבקתי על שיווק המגרשים בשיטת הרשמה והגרלה", אומר אטיאס, ומסביר: "ישנה חשיבות מרובה לאפשר לבני הישוב להישאר בו, לרכוש מגרשים במחיר מוזל ולבנות את בתיהם בעיר. הבשורה שלנו בשיווקים אלה היא המשך הקו שהתוויתי במועצת מקרקעי ישראל, המגרשים לא ימכרו עוד לכל המרבה במחיר אלא בהנחה ובמחיר הקבוע מראש. המטרה של המשרד ושל המינהל היא לא להרוויח כסף, אלא לעודד בנייה חדשה ואיכותית גם בפריפריה ובמחירים סבירים. המגרשים במחיר של 150 אלף שקל בלבד יחזקו את הפריפריה ותושבי המקום ייהנו מהפירות. זאת, לצד תכנית המענקים שהובלתי ובה נכללת בית שאן. נמשיך את השיווקים לבנייה רוויה חדשה בפריפריה המאפשרים קבלת הטבות בגובה של עד 100 אלף שקל לזוגות צעירים רוכשי דירה ראשונה".

את המכרז למגרשים יוציאו בקרוב משרד הבינוי והשיכון ומינהל מקרקעי ישראל בשכונה הדרום מערבית בעיר.

בשנים האחרונות שיווקו המשרד והמינהל מגרשים ל-222 יחידות דיור לבנייה עצמית במסגרת תכנית בנה ביתך, כאשר כ-180 דירות כבר מאוכלסות ובשאר היחידות המשרד מבצע עבודות פיתוח וחלקן נמצאות בהליכי בנייה.

לאור הביקוש הגדול, החליט המשרד להוציא מנה גדולה של 148 יחידות דיור בשיטת הרשמה והגרלה. גודלם הממוצע של המגרשים הוא חצי דונם. משמעות המהלך היא שהנרשמים להגרלת הדירות ישלמו מחיר קבוע מראש של כ-150 אלף שקל בלבד לקרקע המוצעת, כאשר סכום זה כולל אגרות ופיתוח (לרבות עבודות עפר במגרשים) – המבוצע במלואו בידי המשרד.

במכרזים הקודמים בשכונה שהוצעו בתחילת השנה לכל המרבה במחיר, נרשמו מחירי זכייה של כ-270 אלף שקל בממוצע, כך שמדובר על הוזלה משמעותית של למעלה מ-100 אלף שקל למגרש. בכדי למנוע פעילות ספקולנטית חידש משרד הבינוי והשיכון תקנה לפיה לא ניתן למכור את הקרקע במשך 5 שנים.

בד בבד, מקדמים משרד הבינוי והשיכון ומינהל מקרקעי ישראל מכרזים לבנייה רוויה חדשה ואיכותית לחיזוק וחידוש הערים בפריפריה, עם דגש על מקומות בהם ניתנים הטבות בגובה של עד 100 אלף שקל לזוגות צעירים ולחסרי דירה, הרוכשים את דירתם הראשונה ב-28 ישובים בפריפריה.

בימים האחרונים נסגר מכרז לבנייה רוויה בשכונה הדרום מערבית בבית שאן, שם שווקו בהצלחה מגרשים לבניית 92 יחידות דיור.

ביולי השנה קיבלה הממשלה החלטה לאמץ את יזמת שר הבינוי והשיכון להעניק מענקים והטבות לרכישת דירות חדשות בבנייה רוויה בפריפריה בגובה ממוצע של עד 100 אלף שקל לדירה. בימים אלה נמצאים באוויר ומתוכננים מכרזים שונים נוספים ברחבי הנגב והגליל, בישובים בהם זוגות צעירים ורוכשי דירה ראשונה יהיו זכאים למענק.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד