כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

מחקר: הדלקת אורות ביום מפחיתה את מספר תאונות הדרכים

בעקבות חובת הדלקת אורות גם ביום החל מה-1 בנובמבר, מפרסמת עמותת אור ירוק מחקר לפיו ישנה ירידה של 3%-12% בתאונות דרכים בזכות הדלקת האורות

מחקר: הדלקת אורות ביום מפחיתה את מספר תאונות הדרכים
מנחם הלוי

החורף כבר בפתח ומהיום חובה להדליק אורות גם ביום. הדלקת אורות ביום מגדילה את יכולת הראיה של הנהג ובעיקר את ניראות הרכב- המשמעותית לבטיחותם של משתמשי הדרך האחרים: הולכי הרגל וכלי הרכב האחרים בכביש. מאור ירוק נמסר כי: "מחקרים מוכיחים כי הדלקת אורות ביום מפחיתה את מספר תאונות הדרכים, בהן מעורבים כלי רכב, ב-3%-12%. ואת מספר התאונות בהן מעורב כלי רכב דו גלגלי בכ- 5%-10% .

שמואל אבואב, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "כלי רכב המדליקים אורות ביום, מזוהים בצורה מדויקת ומהירה יותר מאשר כלי רכב ללא אורות ואף יש לכך השפעה חיובית גם על הפחתת תאונות שבהן מעורבים גם כלי רכב וגם רוכבי אופניים והולכי רגל. מדובר בפעולה פשוטה וקצרה, שיכולה להציל חיים. רכב עם אורות דולקים ביום מובחן יותר מסביבתו הסטאטית ולכן בולט יותר. לכן מומלץ להדליק אורות ביום, גם בחודשי הקיץ, אפילו אם החוק אינו מחייב זאת".

רכב שאורותיו דולקים גם ביום, נראה היטב גם כשצבעו מתמזג עם הנוף. מעבר לכך, אורות דולקים גם ביום מלמדים את הנהג הבא ממול על כיוון הנסיעה של הרכב ועל מקומו. בימי החורף כשהכביש רטוב והניראות יורדת חובה להדליק אורות כדי לראות טוב יותר אבל בעיקר כדי לבלוט אל מול משתמשי הדרך האחרים ובמיוחד הולכי רגל או ילדים קטנים שמתקשים לאמוד את המרחק בצורה נכונה, וקשישים שעוברים בצורה איטית יותר א הכביש. הדלקת אורות תסייע לכלי הרכב האחרים לזהות את הרכב הנוסע מולם. בכבישי הצפון, שם כמות הגשם גדולה יותר, וכמות הערפל גדולה יותר הדבר חשוב שבעתיים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד