כ"ב אייר התשפ"ד
30.05.2024

"האקרים יכולים לגנוב לכם את הכסף - ואתם תחשבו שהכל בסדר"

מנכ"ל RSA ישראל מיכל בלומנשטיק-ברוורמן: "הפורצים היום מתוחכמים; הפורץ יעביר את הכסף בזמן אמת והמשתמש לא ישים לב"

"האקרים יכולים לגנוב לכם את הכסף - ואתם תחשבו שהכל בסדר"

"הפורצים היום מתוחכמים, מבצעים את הגניבה מרגע שהדביקו את המחשב בסוס טרויאני. הפורץ יעביר את הכסף בזמן אמת והמשתמש יחשוב שהכל בסדר. מישהו יכול לגנוב לכם מתחת לאף", כך הזהירה היום מיכל בלומנשטיק-ברוורמן, מנכ"ל חברת אבטחת המידע RSA ישראל, בכנס DLD הנערך בנמל יפו.

מה תחום עיסוק החברה?

"אנחנו עוסקים במניעת הונאות ופשעים באינטרנט, בעיקר בתחום המסחרי. ההתחמחות שלנו היתה בעבר בתחום הפיננסי, גניבות און ליין. התרחבנו לתחום של פשיעה כללית. תחום מרתק. מאוד דינמי. זה תחום בו כל הזמן צריך לשחק שח מול היריב. היריבים מתוחכמים".

מה הפשע הכי בולט בתחום?

"הרמאים והפושעים הטכנולוגיים מאוד מונעים כלכלית. בתחום הפיננסי - גניבת כרטיס אשראי, העברת כספים. הפשעים הכי נפוצים הם כמובן בתחום הפיננסי. כל הזמן יש דברים חדשים. כל מיני סוסים טרויאנים. אם המחשב שלך נדבק בסוס טרויאני, זה לא וירוס אלא יותר מתוחכם, זו תוכנה שנדבקת לך למחשב ויכולה לעשות כל מיני דברים. הם גונבים מידע על כרטיס אשראי, בנקאות און ליין. היום הם מתוחכמים ועושים את הגניבה מרגע שנדבקת בסוס טרויאני. הוא יעביר את הכסף בזמן אמת והמשתמש יחשוב שהכל בסדר. מישהו יכול לגנוב לכם מתחת לאף".

את אישה בכירה בחברה גדולה והתנערת מכך וציינת שאת בן אדם.

"אני חושבת שקודם כל נשים יכולות להצליח בכל תחום. הייתי במיעוט יחסית, אבל לא הרגשתי אף פעם שמשהו הפריע לי. ברגע שאתה עושה מה שאתה אוהב ואתה טוב בו ולא מפחד אז השמים הם הגבול".

"סטטיסטית התמונה היא שככל שעולים למעלה יש פחות נשים והסטטיסטקה לא משקרת. מצד שני, לא הרגשתי אף פעם שיש לי תקרת זכוכית. אני חושבת שזה המון, שנשים רוצות להצליח ולהילחם הן מצליחות. הבעיה היא כנראה שלא מספיק מעודדים את הנשים להצלחה".

"שמעתי את האמרה שנשים מכשילות נשים. בצוות ההנהלה שלי הגיעה מבקרת מהסניף בארה"ב ואמרה שמרשים אותה שיש לי כל כך הרבה נשים מנהלות. לא הבנתי על מה היא מדברת, לא שמתי לב לזה. אני בוחרת את האדם הנכון לתפקיד הנכון ובמקרה זה התחלק אצלי חצי-חצי. לדעתי אפליה מתקנת זה לא נכון וגם מעליב לאישה. אפליה מתקנת לגבי כל מיעוט לדעתי אסור שתהיה. אני נגד. אני בעד לתת הזדמנויות שוות לכולם לפי היכולות והכישורים".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד