כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

איש ההלכה והחסד • הרב יוסף הלפרין זצ"ל

את האולמות שבבעלותו העניק חינם לנזקקים • אבל כולם הכירוהו כמוסר שיעורים בהלכה ומייסד חבורת 'הלכה למעשה' • "קשה לעכל שהוא לא איתנו"

המנוח הרב יוסף אריה הלפרין זצ"ל. צילום: ארכיון
המנוח הרב יוסף אריה הלפרין זצ"ל. צילום: ארכיון

ברוך דיין האמת: בבית החולים שיבא - תל השומר נפטר אמש (ב׳), לאחר ייסורים קשים, הרב הגאון רבי יוסף אריה הלפרין זצ”ל.

נולד לפני 58 שנים לאביו יבלחט”א, הרב אבא אהרון הלפרין.

במשך שנים היה הבעלים של אולמי 'היכלי מלכות' ו'באר מרים' בבני-ברק, כאשר משפחות נזקקות ומוסדות תורה היו מקבלים ממנו את האולם לאירועים חינם אין כסף.

כל מי שהכירו ידע כי עיקר עיסוקו בדברי תורה ודקדוק הלכה. הרביץ תורה לאלפים בכל קצוי תבל. שיעוריו בהלכה, שנאמרו בפני ילדים ומבוגרים, כמו גם בסמינרים לבנות, היו לשם דבר. היה מוכתר בשם טוב במידותיו הנאצלות, בהארת פנים לכל אדם ועסק בצדקה וחסד כל העת. היה מדמויות ההוד של בני ברק.

אחד מבוגרי שיעוריו מספר בכאב ל׳בחדרי חרדים׳: "בילדותי, היה מוסר לנו חבורה ב׳משנה ברורה׳ בביתו. לא אשכח את הטעם המתוק של מסירת השיעור שבתומו היה מחלק פרסים. לאחר שנים רבות הייתי משוחח עמו בהלכה והידע שלו היה בכל מקום ששאלו אותו. אי אפשר לעכל שהוא לא איתנו".

עד היום קיימת בתלמודי תורה בעיר בני ברק חבורת 'הלכה למעשה' ללימוד משנה ברורה, אותה יסד.

הותיר אחריו דור ישרים מבורך: שבעה ילדים - שלושה מהם טרם באו בברית הנישואין. בנו הרב נפתלי משמש כרכז ההלכה של ארגון ׳איחוד הצלה׳.

הלוויתו תצא היום (ג׳) בשעה 13:00 בצהריים מביתו ברחוב הרב הירש 21 בבני ברק, דרך בית הכנסת ירחי כלה ברחוב הרב דסלר - לבית החיים של נציבי ישיבת פוניבז'.

משפחתו תשב 'שבעה' בביתו בבני ברק.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 25 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד