ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024

טבע פיספסה את תחזית המכירות; התלות בקופקסון גוברת

ההכנסות עלו ב-2.1% ל-4.34 מיליארד דולר והרווח הנקי המתואם ברבעון השלישי ירד ב-6% ל-1.11 מיליארד דולר - מעל לצפי האנליסטים

  • ה' חשון התשע"ב
טבע פיספסה את תחזית המכירות; התלות בקופקסון גוברת



ענקית התרופות הגנריות טבע פירסמה הבוקר את דו"חותיה הכספיים לרבעון השלישי של 2011. החברה דיווחה על גידול של 2.1% בהכנסותיה הרבעוניות לעומת הרבעון המקביל שהסתכמו בכ-4.34 מיליארד דולר. האנליסטים ציפו לגידול משמעותי יותר בהכנסות ל-4.52 מיליארד דולר, על פי ספקית מידע העסקי, בלומברג.

שולי הרווח הגולמי המתואם הסתכמו ב-56.4% מסך ההכנסות, בהשוואה ל-62.5% ברבעון המקביל, בעיקר עקב שינוי בתמהיל המוצרים שנמכרו בארה"ב.

בשורה התחתונה, הרווח הנקי המתואם ירד ב-6% בהשוואה לתקופה מקבילה והסתכם בכ-1.11 מיליארד דולר, המתורגם לרווח של כ-1.25 דולר למניה. קונסנזוס האנליסטים חזה רווח נקי של כ-1.09 מיליון דולר, כלומר 1.22 דולר למניה. יחד עם זאת, החברה רשמה רווח חשבונאי ולא תזרימי של 135 מיליון דולר בעקבות רכישת אחוזי בעלות נוספים ב-CureTech ו-Teva-Kowa, מה שאיפשר לה להקטין הוצאות הנהלה וכלליות ולהוסיף לרווח למניה כ-13 סנט שלא מהכנסות (בהנחה כי החברה שילמה מס על רווח בסביבות 10%). כלומר, ללא הרכישה, החברה לא היתה עומדת בתחזיות האנליסטים ומגיעה לרווח של 1.12 דולר למניה.

טבע הינה חברת הגנריקה הגדולה בעולם כאשר 1 מתוך 6 תרופות שנוטלים בארה"ב משויכת לה. מוצר הדגל של החברה היא הקופקסון, תרופה לטיפול בטרשת נפוצה. על פי תוכניתה האסטרטגית עליה הצהירה החברה בעבר, יעד המכירות הכולל בשנת 2015 מסתכם ב-30 מיליארד דולר - כמעט כפול ממכירותיה השנתיות של החברה כיום.

לשם כך מנהלת החברה מדיניות רכישת החברות הפועלות בתחום על מנת לצרפן למחזור הפעילות. תוצאות הרבעון הנוכחי כוללות את פעילות חברת רציופארם אשר נרכשה על ידי טבע באוגוסט שנה וכלולות חלקית בתוצאות הרבעון אשתקד. גם הרכישה האחרונות - ספאלון - טרם קיבלה ביטוי בדו"חותיה של טבע.

הרווח התפעולי המתואם על בסיס Non-GAAP, לא כולל הפחתה של נכסים בלתי מוחשיים שנרכשו, הוצאות רכישה ורה-ארגון, הוצאות על הסכמי פשרה לסיום הליכים משפטיים, רכישת מחקר ופיתוח בתהליך והשלכות מס בגין שינויים אלה, ירד בכ-8.5% בהשוואה לתקופה מקבילה והסתכם בכ-1.31 מיליארד דולר.

תזרים המזומנים החיובי אשר נבע מפעילות שוטפת של החברה הסתכם ב-482 מיליון דולר בהשוואה ל-1.2 מיליארד דולר ברבעון אשתקד.

שלמה ינאי, מנכ"ל ונשיא טבע, אמר: "ברבעון השלישי השגנו תוצאות טובות בכל תחומי הפעילות שלנו למעט בתחום הגנרי בארה"ב. צמיחה חזקה במכירות באירופה ובשווקים בינלאומיים, יחד עם מכירות חזקות של המוצרים הממותגים שלנו, עזרו לפצות על הירידה במכירות הגנריות בארה"ב שהושפעו מחוסר בהשקות משמעותיות של מוצרים חדשים. אנחנו מצפים לרבעון רביעי חזק שיכלול שיפור במכירות הגנריקה בארה"ב".

דירקטוריון החברה, הכריז על תשלום דיבידנד במזומן בגין הרבעון השלישי של שנת 2011 בשיעור של 80 אגורות למניה.

רבעון שיא במכירות גלובליות של קופקסון אשר הגביר את תלותה של טבע במוצר הדגל

המכירות הגלובליות של הקופקסון, מוצר הדגל של החברה לטיפול בטרשת נפוצה, הגיעו לשיא והסתכמו ב-1.02 מיליארד דולר ברבעון השלישי של 2011, גידול של 26% בהשוואה לרבעון המקביל. בדרך זו, עלתה התלות של טבע במוצר הדגל שלה כאשר מכירות הקופקסון אחראיות על כ-23.5% מסך הכנסותיה של החברה בהשוואה ל-19% ברבעון המקביל.

בארה"ב, עלו המכירות של קופקסון ב-28% והסתכמו ב-752 מיליון דולר כתוצאה מהעלאת מחירים ומצמיחה במספר היחידות שנמכרו. המכירות מחוץ לארה"ב צמחו ב-22% והסתכמו ב-268 מיליון דולר, עם גידול של 17% במספר היחידות שנמכרו. הצמיחה במספר היחידות שנמכרו בשווקים מסוימים ברחבי אירופה ואמריקה הלטינית, בהם אנגליה, איטליה, ספרד, ברזיל וגרמניה.

המכירות בצפון אמריקה ירדו ב-20% ל-2.18 מיליארד דולר והיוו כמחצית מסך מכירות החברה. מכירות של מוצרים גנריים ואחרים בארה"ב רשמו ירידה של 48% והסתכמו ב-845מיליון דולר. בחברה מציינים כי בניגוד לרבעון המקביל, ברבעון הנוכחי לא הושקו מוצרים חדשים משמעותיים. בנוסף, מוצרי מפתח, בייחוד הגרסה הגנרית של Effexor XR, כמו גם הגרסאות הגנריות של Cozaar, Hyzaar, Lotrel, ו-Prevacid, שנמכרו ברבעון השלישי של 2010לא נמכרו כלל או שמכירותיהם פחתו באופן משמעותי ברבעון הנוכחי עקב פקיעת בלעדיות.

המכירות באירופה הסתכמו ב-1.34מיליארד דולר ברבעון השלישי, גידול של 34%, והיוו 31%מסך המכירות. גידול זה נבע בעיקר מצירוף מכירות רציופארם, בעיקר בגרמניה, צרפת, ספרד ואיטליה. עם זאת, הצמיחה האורגנית באירופה הסתכמה ב-9% בלבד.

מתוך כך, המכירות הגלובליות של מוצרי בריאות האישה הסתכמו ב-123מיליון דולר - עליה של 6%בהשוואה לרבעון אשתקד. זאת בעיקר בשל צירוף מכירות מוצרי Theramexבאירופה, שקוזז על ידי מכירות נמוכות יותר בארה"ב בעקבות תחרות גנרית ל-Seasonique מאז יולי 2011.

כמו כן, שינויים בשערי חליפין הוסיפו לסך מכירות החברה כ-148מיליון דולר בהשוואה לרבעון השלישי של 2010, כתוצאה מהתחזקות רוב המטבעות העיקריים בהשוואה לדולר, עם השפעה מינורית על הרווח התפעולי.

התחזיות המוקדמות: הרבעון השלישי לא רלוונטי, כאשר מתעוררות ספקות לגבי יכולתה של טבע לעמוד בתחזיותיה ל-2011 ברבעון האחרון

סטיבן טפר מהראל פיננסים ציין טרם פרסום דו"חות: "בתחזית על דו"חות הרבעון השלישי לשנת 2011 של טבע, אנו צופים המשך צמיחה בהכנסות, בעיקר כתוצאה מאיחוד הפעילות של רציופארם וטאיו, ומצמיחה בהכנסות של הקופקסון ותרופות מותג נוספות. לעומת זאת, בנטרול הרכישות, התחום הגנרי צפוי לסבול ממיעוט השקות בארה"ב. הכנסות החברה צפויות להגיע לכ- 4.45 מיליארד דולר, עם רווח נקי של 1.23 דולר למניה".

נטלי גוטליב מ-IBI ציפתה לדו"חות סבירים, ללא סעיפים יוצאים מהכלל. "בתחום הגנרי לא היו השקות משמעותיות ברבעון אך צפוי להיות מושפע מהעלאות מחירים שהיו במהלך הרבעון. התחום האינובטיבי ימשיך לתת את תרומתו - הקופקסון לא מראה סימני חולשה מול הגילנייה, אוטוטו שנה מאז השקת המוצר האוראלי. למעשה ניתן לומר כי הרבעון השלישי לא רלוונטי, כעת שאנו נמצאים בתוך הרבעון הרביעי ומתעוררות ספקות לגבי יכולתה של טבע לעמוד בתחזיותיה ל-2011. על אף החששות מפני אי עמידה בתחזיות החברה, אנו ממשיכים בהמלצת קנייה לטבע, במחיר יעד של 58 דולר (כולל ספאלון)", אמרה גוטליב.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד