ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024

נפגעת הפגע וברח הרצתה בפני בני נוער

מלי יזדי, שנפצעה קשה בתאונת פגע וברח לפני 3 שנים ומתנדבת בעמותת אור ירוק, הרצאתה בפני תלמידי תיכון על ההתמודדות עם תהליך שיקום קשה וארוך והרצון למנוע מקרים דומים בעתיד

נפגעת הפגע וברח הרצתה בפני בני נוער



בתאריך ה-27.10.2011 נפגשה מלי יזדי, מתנדבת בעמותת אור ירוק עם תלמידי שכבת יא' מתיכון "אנקורי", מתל אביב. יזדי, נפצעה קשה בתאונת פגע וברח לפני כשלוש שנים בתל אביב. בתאונה איבדה יזדי את חברתה הטובה מיטל אהרונסון שנהרגה. במפגש שנערך במחלקה השיקומית בתל השומר, סיפרה יזדי על ההתמודדות עם תהליך שיקום קשה וארוך. מתוך החוויה האישית והרצון למנוע מקרים דומים בעתיד, יזדי משקיעה את זמנה בהעברת הרצאות במסגרת התנדבותה בעמותת "אור ירוק" הנלחמת בתאונות הדרכים.

מאז התאונה נתונה יזדי בשיקום ארוך. במהלך המפגש הרצתה יזדי לתלמידים וערכה איתם סיור במחלקת השיקום. מלי יזדי פעילה בעמותת אור ירוק ומתנדבת בהרצאות לבני נוער. מנכ"לית רשת אנקורי, אסנת הבר-קוטון: "בשנה בה מוציאים התלמידים את רישיון הנהיגה, אנו רואים חשיבות עליונה להעביר את גודל האחריות הכרוכה בעלייה על ההגה."

מעמותת אור ירוק נמסר: תאונות פגע וברח הן מהעבירות החמורות והאכזריות שקורות בכביש.
התופעה של תאונות פגע וברח הפכה לתופעה נפוצה במחוזותינו. מדובר במעשה נפשע, וזו העבירה החמורה ביותר בקובץ עבירות התעבורה. היא מבטאת זלזול חמור בחיי אדם: הפקרה אכזרית של נפגעים בשטח, שאילו היו זוכים לעזרה ייתכן שאפשר היה להצילם, או לכל הפחות להקל על סבלם ולמזער את הנזק שנגרם להם".

ב-15 ביוני 2011 אישרה ועדת החוקה של הכנסת לקריאה ראשונה הצעת חוק מחמירה בעבירות פגע וברח של ח"כ משה מטלון, זאב ביילסקי ורוברט אילטוב. הצעת החוק קובעת כי נהג שיורשע בהפקרת פצוע ברשלנות יהא דינו עד שלוש שנות מאסר. נהג שיורשע בהפקרת פצוע בידיעה יהא דינו עד שבע שנות מאסר. נהג שיורשע בחבלה חמורה או כאשר התוצאה קטלנית, יהא דינו עד 14 שנות מאסר. בנוסף גם הנוסע ברכב הפוגע אשר לא דיווח יהא דינו , אם יורשע, שבע שנות מאסר בפועל.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד