כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

ירידה של 27% במסירת מכוניות החודש

ענף הרכב מוריד הילוך: החגים וירידה בהזמנות של חברות הליסינג הורידו את המכירות בענף • התחזית לסוף השנה: בלימה

  • ה' חשון התשע"ב
המנצחת: יונדאי
המנצחת: יונדאי

אחרי פתיחה מזהירה ל-2011, חודש אוקטובר אכזב את יבואני הרכב והמכירות ממשיכות לדעוך. בחודש שעבר נמסרו 14,741 מכוניות - ירידה של 27% לעומת אוקטובר 2010 וירידה של 10% לעומת המכירות בספטמבר 2010.


צילום: לימור אדרי
הדעיכה במכירות מוסברת בחגים שהשנה צויינו באוקטובר וגרמו לאולמות התצוגה להיות סגורים ימים רבים. סיבה חשובה יותר טמונה באירועים שהתרחשו לפני שלוש שנים. בשלהי 2008 החל המשבר הפיננסי העולמי וחברות הליסינג הפסיקו לרכוש מכוניות חדשות. כיום, לחברות הליסינג יש פחות חוזים לחדש ומכוניות להחליף - והדבר תורם לירידה במכירות.

המסקנות של ועדת זליכה וטרכטנברג משפיעות גם הם מהותית. רבים מרוכשי הרכב מעדיפים להמתין מעט ולראות האם יחולו שינויים לטובתם בשוק. יבואני הרכב לא התכוננו להאטה - ויש להם מלאים גדולים של מכוניות חדשות. זאת הסיבה לכך שרבים מהם יוצאים להנחות ומבצעים בימים אלה.

יונדאי הצליחה להוביל את טבלת המכירות בחודש האחרון ומסרה 1869 מכוניות. במקום השני נמצאת פורד, שמכירותיה הסתכמו ב-1407 מכוניות בין היתר בזכות הפוקוס. קיה, החברה האחות של יונדאי במקום השלישי עם 1209 מסירות. מאזדה, מובילת השוק עד לשנה שעברה, מסתפקת במקום השמיני החודש. עם זאת, בטבלת המסירות השנתית, היא עדיין במקום השני.

מבצעי החיסול של מלאי ב.מ.וו , לפני העברת היבואן - מאפשרים לה לכבוש את טבלת המסירות בשוק מכוניות היוקרה, אחרי ש-153 לקוחות קיבלו מפתחות עם סמל החברה. במקום השני בשוק היוקרי נמצאת אאודי, שמסרה 109 מכוניות.
בסיכום עשרת החודשים הראשונים של השנה, ניכרת עלייה של 9% במכירות לעומת השנה שעברה. יונדאי מציגה גידול של 11%, ואילו מאזדה צונחת ב-25%.

לכתבות נוספות מאתר TheMarker לחץ כאן
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד