י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

הלימודים בסמינרים • ראש הישיבה: "לתת דגש על לימודי קודש"

בכינוס דרמטי שהתקיים אמש במעונו של ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין, יחד עם הרבנים חברי ועדת החינוך, בדבר מסלולי המקצועות הנלמדים בסמינרים, הוא הורה נחרצות, כי אלו יילמדו רק בתנאי שלא ימעיטו בשעות לימודי הקודש במסגרת המסלול

הלימודים בסמינרים • ראש הישיבה: "לתת דגש על לימודי קודש"
באדיבות המצלם



כינוס דרמטי על עתידם של אלפי בנות הסמינרים התקיים אמש (שני) במעונו של ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין ברחוב ראב"ד 17 בבני ברק.

בכינוס השתתפו חברי ועדת החינוך; הגאון רבי נתן זוכובסקי, הגאון רבי מאיר קסלר, הגאון רבי שלמה ברויאר והגאון רבי חיים מן.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי הדיון המרכזי התקיים סביב נושא מסלולי הלימודים של בנות הסמינרים בכיתות ה'-ו', כאשר רבני ועדת החינוך הביאו את כלל הצדדים להכרעה בפני ראש הישיבה, כשהנושא העיקרי המדובר הוא על מסלולי הלימודים שאינם מסלול הוראה.

ראש הישיבה הורה נחרצות, כי גם במסלולי לימוד של מקצועות אחרים - שאינם הוראה, חובה לשמר את אותם שעות לימוד קודש הכלולים במסגרת מסלול לימודי ההוראה, ולימוד לתעודה של המסלול, יהיה רק בתנאי שמספר שעות לימודי הקודש יהיו זהות לשעות לימוד קודש שיש במסלולי ההוראה.

בדבריו אמר ראש הישיבה הגר"ג אדלשטיין, כי יש "להמשיך ולתת את הדגש על לימודי קודש גם לבנות אשר עלולות לסיים את הלימודים, ללא תעודת הוראה, מכיוון שתפקידה של כל אם בישראל להיות 'מחנכת' בביתה".

דבר זה גם יחסוך שכר לימוד גבוהה, מאחר ובנות הסמינרים יוכלו לעשות מסלול אחד ולא יצטרכו ללמוד עבור מסלולים נוספים שעות נוספות.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי הוראתו והכרעתו של ראש הישיבה הועברה על ידי מנהלי הסמינרים לכלל הסמינרים בארץ.

הפגישה אמש בבית ראש הישיבה.





סמינרים ועדת חינוך לימודים הרב גרשון אדלשטיין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד