כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

'הבית היהודי' באולטימטום: "פסקת התגברות או שנחרים ההצבעות"

ב'בית היהודי' מרימים הילוך ומפעילים לחץ מול מפלגת השלטון, בדמות אולטימטום; "אם פסקת ההתגברות לא יעלה להצבעה בוועדת השרים - הבית היהודי לא ישתתפו בהצבעות" • מהעבר השני, לא מתרגשים ומגיבים כי זו "הודעה מגוחכת"

נתניהו ובנט במליאה. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
נתניהו ובנט במליאה. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90



לקראת פיצוץ בקואליציה: ב'בית היהודי' מציבים הבוקר אולטימטום ל'ליכוד', לפיו לא יצביעו עם הקואליציה, באם חוק פסקת ההתגברות לא יעלה להצבעה בועדת השרים בעוד 10 ימים.

בהודעה שפרסמה הבית היהודי נמסר "נענינו אמש לבקשת ראש הממשלה לדחות בשבוע את ההצבעה על פיסקת ההתגברות, על מנת להעמיק בנושא וללבן אותו".

"עם זאת, סיעת הבית היהודי נחושה להעביר את פיסקת ההתגברות, המהלך החוקתי החשוב מזה 25 שנה. זהו הבסיס למשילות" הוסיפו ב'בית היהודי' והסבירו כי המהלך נועד "להוצאת המסתננים הבלתי חוקיים ולמאבק אפקטיבי בטרור. אסור להחמיץ הזדמנות היסטורית להשבת האיזון בין הממשלה לבין בג״צ שחרג מסמכותו".

"על כן" הודיעו ב'בית היהודי', "אנו מודיעים שמיום ראשון, 06 במאי, בעוד עשרה ימים, אם החוק לא יעלה להצבעה בוועדת השרים לחקיקה, חברי הכנסת של הבית היהודי לא ישתתפו יותר בהצבעות עם הקואליציה. נזכיר שהליכוד 'מחויב' על פי ההסכם הקואליציוני לתמוך בפיסקת ההתגברות ברוב 61. הסכמים יש לכבד".

בבית היהודי הציגו את ההסכם הקואליציוני שנחתם בינם לבין 'הליכוד' שם נכתב; "סיעת הליכוד וסיעת הבית היהודי יתמכו בממשלה ובכנסת בחקיקת חוק יסוד שיסדיר את מערכת היחסים בין הכנסת לבין בית המשפט העליון בשבתו כבג"ץ לעניין הסמכות לפסילת חוקים. חוק היסוד יקנה באופן מפורש סמכות לבית המשפט העליון בשבץו כבג"ץ לפסול חוקים ברוב של 8 שופטים מתוך סך של 15 שופטים".

"בחוק ייקבע, כי הכנסת תהיה רשאית בהחלטה מיוחדת שתתקבל על ידי רוב חברי הכנסת (61 חברי כנסת), להותיר את החוק על כנו למשך כל הכהונה של אותה הכנסת ולתקופה של שנתיים ממועד כינון הכנסת שלאחריה. לכנסת שלאחריה תנתן הסמכות במהלך פרק הזמן של השנתיים כאמור, לשוב ולאשרר את החוק בהחלטה מיוחדת שתתקבל על ידי רוב חברי הכנסת (61 חברי כנסת), ואם עשתה כן, ואם עשתה כן יטה החוק תקף ללא הגבלת זמן. סעיף זה מחייב שני הצדדים להסכם ושתי הסיעות מתחייבות על מנת שהתיקון יקבל את הרוב הנדרש להליך החקיקה בכנסת" נחתם בעת הקמת הממשלה.

השר המקשר בין הממשלה לכנסת יריב לוין מ'הליכוד', הגיב הבוקר (שלישי) עם פרסום האולטימטום בראיון לרשת ב' ואמר כי מדובר "בהודעה מגוחכת".

לדבריו, "הגיע הזמן שחברים בממשלה ובכנסת לא יזלזלו בציבור. הבית היהודי יישר קו עם משה כחלון שהודיע שהוא מוכן לפסקת התגברות רק על סוגיית המסתננים. שרת המשפטים היא היחידה שיכלה להביא בשנים האחרונות הצעות לתיקון מערכת המשפט".

‎אמש דווח, כי ראש הממשלה ביקש להפגש את נשיאת בית המשפט העליון השופטת אסתר חיות בכדי לדון עימה בנושא פסקת ההתגברות, אלא שזו הציבה תנאי לפגישה, והוא - דחיית הדיון בועדת השרים שתוכננה ליום ראשון.

שרת המשפטים העומדת בראשות ועדת השרים הסכימה לדחות את הדיון וראש הממשלה ונשיאת בית המשפט העליון ייפגשו ביום ראשון הקרוב.
הבית היהודי הליכוד פסקת ההתגברות אוליטמטום הסכם קואליציוני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד