ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

הרבנים במחאה חריפה: "הזדעזעו ממראה עיניהם"

לאחר הפרסום ב'בחדרי' על חילול השבת בצפת, רבנים בעיר במכתב חריף: "צער רב הצטערנו. קוראים לאחראים להפסיק לאלתר את חילול השבת ולהמשיך לשמור על קדושתה בעיר קדושה זו" • ראה"ע: "לא בוצע איסוף אשפה טרם יציאת השבת"

צילום: פלאש 90
צילום: פלאש 90



צפת סוערת בעקבות הפרסום 'בחדרי': במכתב תקיף, קוראים חתומים רבנים בצפת בהם רבני העיר העתיקה ורבני קהילות שונות בעיר קוראים להפסיק את חילול השבת של עיריית צפת.

המכתב, המכוון נגד ראש העיר החילוני אילן שוחט יוצא בעקבות חילול השבת בפרהסיא בשבת האחרונה, כפי שדוחח ב'בחדרי חרדים" על כך שעובדי העירייה פינו אשפה בעצם יום השבת.

במכתב שהופץ ברחבי העיר בשעות האחרונות נכתב, "צער רב הצטערנו לשמוע כי ביום שבת קודש האחרון, ביצעו עובדי עיריית צפת עבודות בשבת בפרהסיא. זאת למרות מחאתם של העוברים ושבים אשר הזדעזעו ממראה עיניהם. בלב כואב אנו קוראים לאחראים להפסיק לאלתר את חילול השבת ולהמשיך לשמור על קדושתה בעיר קדושה זו".

"החותמים למען עירם של גדולי האומה, מרן הבית יוסף ותלמידו, והאר"י הקדוש וגוריו", כתבו רבני בעיר, בהם: רב העיר העתיקה הרב דב קפלן, ראש מוסדות 'יתד התשובה' הרב רפאל כהן, מו"צ קהילת צאנז בצפת הרב חיים ישראל הורביץ, הרב רפאל ויינגורט ואב"ד שערי ציון הרב ניסים שאבבו.







כזכור, בתחילת השבוע דווח ב'בחדרי חרדים', כי בשבת האחרונה אספו עובדי מחלקת התברואה את ערימות הזבל שנאספו ברחי העיר

״בסמוך לשעה 6 ראיתי כמה עובדים שהגיעו עם משאית האשפה לאסוף את ערימות הזבל שהצטברו במהלך יום העצמאות ושבת״ סיפר ל׳בחדרי חרדים׳ עזרא בן עזרא תושב המקום.

בן עזרא הוסיף וסיפר כי ״כשניסנו להבין מה קורה כאן, העובדים הסבירו כי כבר יצאה השבת, וכשאמרנו להם שהשבת יוצאת רק לקראת השעה 8 הם אמרו: 'תדברו עם ראש העיר'״.

עוד נודע ל'בחדרי חרדים' כי סביב העובדים התאספו כמה מתושבי הרחוב וביקשו מהם לעזב את המקום ולשוב לאחר צאת השבת, אך העובדים המשיכו בשלהם ואספו את ערימות האשפה תוך חילול שבת בפרהסיא.

ראש העיר צפת אילן שוחט מסר ל'בחדרי חרדים': "איסוף האשפה מתבצע באמצעות קבלן חיצוני. מבדיקה שבוצעה מול קבלן האשפה לא נמצא שום סימוכין וממצא המעיד כי בוצע איסוף אשפה טרם יציאת השבת".
צפת אילן שוחט חילול שבת רבני העיר מחאה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד