י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

אסון בקהילה החרדית ברכסים: פעוט הושאר ברכב - ונפטר

פעוט כבן שנתיים אותר ברכב ברחוב 'בני תורה' בעיר רכסים, כשהוא ללא רוח חיים, זאת לאחר שהושאר ברכב הסגור מספר שעות • אנשי ההצלה ביצעו בפעוט פעולות החייאה אך לדאבון כל לב, לאחר זמן קצר לא נותר להם אלא לקבוע את מותו

מפנים את התינוק. צילום: רובי גולדשטיין
מפנים את התינוק. צילום: רובי גולדשטיין



פעוט כבן שנתיים אותר ללא רוח חיים אותר ברכב ברחוב 'בני תורה' בעיר רכסים. מתנדבי איחוד הצלה וצוותי מד"א ביצעו בו פעולות החייאה אך לאחר זמן קצר לא נותר להם אלא לקבוע את מותו.

מפרטים ראשוניים עולה כי התינוק, כבן שנתיים, בן למשפחה חרדית, הושאר ברכב במשך מספר שעות, רק אז גילו שהוא נותר ברכב, בחום היום, וכאמור לא נותר אלא לקבוע את מותו. "אב הפעוט נמצא בזירה, הוא עדיין מנסה לעכל את מה שקרה" סיפר עד ראייה ל'בחדרי'.

מחקירה ראשונית של משטרת חוף עולה, כך נודע ל'בחדרי', כי רק כשאחות הפעוט מרכסים באה לקחתו מהגן - גילתה שהוא כלל לא הגיע לשם, ונשכח ברכב האב. כשפתחו את הרכב, הוא כבר היה ללא רוח חיים.

נפתלי רוטנברג מנהל סניפי איחוד הצלה כרמל מסר: "למרבה הצער נקבע מותו של פעוט כבן שנתיים שלפי דיווחי עוברי אורח שהה ברכב זמן ממושך. חשוב להפיק לקחים ממקרה מצער זה ולפקוח עין גם ברכבים חונים. כמו כן לא להשאיר ילדים ופעוטות ללא השגחה בכלי רכב אפילו לא לרגע".



"כשהגעתי למקום ראיתי בסמוך לרכב את הפעוט מחוסר הכרה ללא דופק וללא נשימה שכשהוא חם מאוד למגע" סיפר חובש רפואת חירום במד"א חיים אטיה. "סיפרו לי שהוא שהה מספר שעות ברכב הסגור. ביצענו בו פעולות החייאה אבל הוא היה עם סימני מכת חום ולא סימני חיים ובתוך זמן קצר נקבע מותו ע"י פאראמדיק של מד"א".

במשטרת ישראל פתחו בחקירה על מנת לברר את פרטי האסון וכיצד זה נגרם. צוות זק"א מחוז צפון פינה את התינוק להמשך טיפול וקבורה.

מנתוני ארגון 'בטרם' לבטיחות ילדים עולה כי בין השנים 2008-2018 אירעו 661 מקרים של השארת ילדים לבד ברכב או של הילכדות/נעילה ברכב. 30 מן המקרים הללו הסתיימו במות הילד

בשנת 2018 מתו 3 ילדים מהשארה או הילכדות ברכב (כולל המקרה הנוכחי) ובשנת 2017 מתו 3 ילדים מהשארה או הילכדות ברכב. משנת 2008 מתו 30 ילדים מהשארה או הילכדות ברכב. קבוצת הגיל הבולטת היא של תינוקות ופעוטות בני 0-3 (כ-76% מכלל המעורבים בהיפגעות), כאשר פעוטות עד גיל שנתיים מהווים כ-44% מכלל המקרים המעורבים.
שכחת ילדים תינוק ברכב רכסים בן שנתיים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד