ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024

הפרס עולה: הפילנתרופ מציע 50,000 דולר

הנחישות להרתיע ולהביא את הפושע לדין, עולה שלב; פילנתרופ מלוס אנג'לס מציע פרס כספי בסך 50 אלף דולר, למי שיוביל ללכידתו של החונק • חבר בית המחוקקים: "אנחנו זקוקים לתגובה חזקה ומיידית לפשעי השנאה האלה, ואני לא אנוח כל זמן שזה יימשך"

המותקף הרב מנחם מושקוביץ
המותקף הרב מנחם מושקוביץ



אחרי הליגה נגד השמצה בארה"ב, שהציעה פרס של 5,000 דולר, כעת פילנתרופ מלוס אנג'לס מציע 50,000 דולר למי שיביא ללכידתו של התוקף.

כזכור, ביום שבת האחרון הותקף חרדי בשנות ה-50 לחייו בקראון הייטס שבברוקלין, על ידי גוי שחור, שתקף אותו רק כי הוא יהודי.

ביום ראשון האחרון התראיין החרדי המותקף ר' מנחם מושקוביץ לרשת abc7 האמריקאית ותיאר את רגעי האימה; "אמרתי לעצמי שאין לי סיכוי כי הוא חזק ממני, אמרתי 'שמע ישראל', אבל היה לי נס ששתי אחיות מבית חולים סמוך רצו כדי לעזור לו".

כתבת הרשת שסיקרה את האירוע הקשה, אמרה כי משיחה שקיימה עם תושבים חרדים בשכונה, עולה כי הקהילה המקומית הפכה מודאגת מאד, זו התקיפה השנייה תוך שבוע של חבר הקהילה החרדית. רק בשבוע שעבר דווח ב'בחדרי חרדים' על אודות חרדי שהוכה קשות על ידי קבוצת שחורים שבעטו בו בכל חלקי גופו".

כאמור הליגה נגד השמצה הבטיחה פרס של 5,000$ למי שיביא לתפיסת המכים, 5,000 דולר עבור כל אחד מהם. אך, לעת עתה הם טרם נלכדו.

כזכור, כפי שפורסם שלשום (ראשון) ב'בחדרי חרדים', הרב מנחם מושקוביץ, חסיד חב"ד בן 52, הוכה קשות וכמעט נחנק למוות בשבת בצהריים, לאחר שהקדים "שלום" לאדם שחור, שהשיב לו: "אני לא אוהב אותך יהודי מזויף, אתה גנבת לי את הכסף".

המקרה אירע ברחוב רוטלנד בשכונת קראון הייטס שבברוקלין, עת צעד חזרה לביתו מתפילות שבת בבית כנסת סמוך. היהודי הרגיש שאלו הן רגעיו האחרונים עלי אדמות. כך עולה מהתיאור שלו לאתר 'קראון הייטס אינפו' שדיווח על כך לראשונה.

"כשהלכתי הביתה עברתי ליד אדם שעישן סיגריה, ואמרתי לו 'צהריים טובים', זו שכונה נחמדה וכולם נחמדים אחד לשני, ברגע שבירכתי אותו לשלום הוא התחיל לצעוק עלי ואמר לי 'אתם יהודים מזויפים, מי אתה בכלל שתגיד לי שלום?'". תיאר מנחם.

הגוי השחור המשיך לצעוק ולהשתולל: "היהודים המזויפים גזלו ממני את הכסף שלי, גנבו ממני את המשכנתא ואת הבית שלי, אני רוצה להרוג אותך".

מנחם הבין שהאיש מולו מסוכן; "חשבתי שהאיש פשוט משוגע אז התחלתי ללכת משם, והוא צעק אתה לא הולך ממני והתחיל לרדוף אחרי, הוא תפס אותי בפינת רחוב 46, התחיל לחנוק אותי, התחלתי להרגיש סחרחורת ואת האוויר שלי יוצא, התחלתי להגיד 'שמע ישראל', חשבתי שאני הולך למות". תיאר מנחם.

"איכשהו הצלחתי להשתחרר ממנו, והתחלתי לצעוק לעזרה והוא אמר לי 'אתה לא צריך עזרה, אני צריך להרוג אותך'".

מנחם סיפר, כי החזיק בגדר סמוכה כדי לא ליפול על הרצפה, "חששתי שאם אהיה על הרצפה אני ימות".

בזמן שהוא נאבק לא ליפול על הרצפה, הגוי השחור המשיך להכות אותו באגרופים, ולבעוט בו בכל חלקי גופו.



"שתי אחיות מבית החולים הסמוך שראו את ההתקפה התערבו והפרידו ביני לבין האיש ואמרו לי לברוח, הן אפילו לא טרחו להתקשר למשטרה", סיפר.

אתמול (שני) התבטא המחוקק החרדי של מדינת ניו-יורק, דב היקינד כי "הקהילה היהודית שרויה במצב של הלם ופחד בעקבות ההתקפה המרושעת על גבר בן 52 שצעד הביתה מתפילת שבת".

בתוך כך, בישר הייקינד, כי מוצע פרס של 50,000$ עבור מידע שיוביל לתפיסת החשוד, את הפרס תורם פילנתרופ מלוס אנג'לס, ששמו לא פורסם.

"יש תקרית אלימה אחת אחרי השנייה, וזה תמיד על חפים מפשע מהקהילה היהודית, הקהילה פה מרגישה שהיא חיה במצור, ותמיד זה מגיע עם מסר גזעני ואנטישמי", אמר הייקינד והוסיף; "המשטרה חייבת להגביר את ההגנה שלהם על חפים מפשע".

"האם ברוקלין עכשיו תהיה כמו פריז? האם נתחיל לראות אנשים שמותקפים עם השמצות גזעניות על בסיס קבוע? האם היהודים באמת צריכים לחשוש לחייהם מפושעים פליליים? אנחנו זקוקים לתגובה חזקה ומיידית לפשעי השנאה האלה, ואני לא אנוח כל זמן שזה יימשך". כך הייקינד.
תקיפה מנחם מושקוביץ פרס כספי אנטישמיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד