י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

מחווה היסטורית: קביעת מזוזה בשגרירות הזרה

במחווה מיוחדת לישראל, החליטו האמריקאים לקבוע מזוזה בטקס חנוכת השגרירות בירושלים, כך מדווח בפרסום ראשון אלירן טל מערוץ 20 • המשלחת לטקס חנוכת השגרירות תמנה למעלה מ-250 נציגים רשמיים מארה"ב ובראשה יעמוד שר האוצר היהודי

שגרירות ארצות הברית בישראל. צילום: פלאש 90
שגרירות ארצות הברית בישראל. צילום: פלאש 90



במחווה מיוחדת לישראל, החליטו האמריקאים לקבוע מזוזה בטקס חנוכת השגרירות בירושלים. בכך תהיה השגרירות האמריקנית היחידה בישראל שבכניסה אליה תוצב מזוזה, כך מדווח בפרסום ראשון אלירן טל, הכתב המדיני של ערוץ 20.

על פי הדיווח בערוץ 20, את הרעיון הגה שגריר ארצות הברית בישראל, דיוויד פרידמן, שכידוע שומר תורה ומצוות.

בתוך כך פורסם כי חתנו היהודי של טראמפ ג'רארד קושנר ואשתו הגיורת איוונקה, יהיו חלק מהאורחים שיגיעו לישראל בחודש הבא לטקס פתיחת שגרירות ארה"ב בירושלים.

המשלחת לטקס חנוכת השגרירות בירושלים תמנה יותר מ-250 נציגים רשמיים מארה"ב, כולל 40 חברים מהסנאט ומבית הנבחרים, ובראשה יעמוד שר האוצר היהודי, סטיב מנוצ'ין, כך דיווח ברק רביד מחדשות 10.

בין המשתתפים בטקס שיערך ב-14 במאי הקרוב - יום הקמת המדינה עפ"י התאריך הלועזי, יהיו הרפובליקנים סנטור טד קרוז, ולינדזי גרהם, וכן השליח המיוחד לשלום במזרח התיכון ג'ייסון גרינבלט, יהודי שומר תומ"צ, המשלחת תכלול גם מנהיגים יהודים וראשי ארגונים נוצריים פרו-ישראליים.

דוברת הבית הלבן אמרה בתגובה לפרסומים כי "אין הודעות בנושא בשלב זה".

השגרירות החדשה תפעל תחילה בדרום ירושלים, בשכונת ארנונה, במתחם של הקונסוליה הכללית של ירושלים. בחירת מקום חדש גדול וקבוע של שגרירות חדשה, ייקח עד תשע שנים.

כזכור טראמפ הכריז ב-6 בדצמבר 2017 כי ירושלים היא בירת ישראל, בחודש שעבר בפגישה של נתניהו בבית הלבן עם טראמפ אמר הנשיא האמריקני כי הוא שקל להגיע לישראל לפתיחת השגרירות, אך עדיין לא ידוע אם אכן טראמפ יופיע לטקס, מאחר והנשיא יהיה עסוק בתוכנית הגרעין האיראנית, שדיון בנושא יתקיים ב -12 במאי, וכן בהכנות לפסגה עם מנהיג צפון קוריאה, קים ג'ונג-און.

הגעתו של קושנר לטקס, מי שנמצא בצוות המשא ומתן עם הפלסטינים מהצד האמריקאי תשדר מסר ברור לפלסטינים, כי ירושלים היא בירת ישראל, וכי אין עליה פשרות, על אף הלחץ שהפלסטינים מפעילים בנושא.

כזכור, יו"ר הרשות אבו מאזן איים בהפגנות סוערות אחרי ההחלטה של טראמפ ואמר "הפלסטינים לא יאפשרו לשום מדינה להעביר את השגרירות שלה לירושלים לפני שיהיה פתרון לסכסוך הישראלי-פלסטיני".

כפי שכבר דווח ב'בחדרי', גואטמלה הודיעה שהיא תעביר את השגרירות לירושלים, ורומניה נמצאת בשיחות עם ישראל לגבי האפשרות שגם היא תעביר את השגרירות.

גם צ'כיה משתתפת בחגיגה, היא תקים בירושלים קונסוליית כבוד, אך לא שגרירות, זאת מתוך התחשבות במדיניות האיחוד האירופי.
שגרירות ארצות הברית העברת השגרירות קביעת מזוזה דיוויד פרידמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד