ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

בלעדי: ההוראה המפתיעה והמזוזה הפסולה

אל מעונו של הגר"ח קנייבסקי הגיע יהודי שבביתו מספר בנים מתבגרים שעדיין לא מצאו את זיווגם, וביקש בתחנונים ברכה לישועה • הגר"ח בירכו והוסיף הוראה מפתיעה • כמה ימים לאחר מכן שב האיש לבית ברח' רשב"ם כשהוא נסער ונרגש

הגר"ח קנייבסקי בלימודו לצד המזוזה הפסולה שנמצאה. צילום: שוקי לרר
הגר"ח קנייבסקי בלימודו לצד המזוזה הפסולה שנמצאה. צילום: שוקי לרר



לא מעט מהפונים והנכנסים למעונו של שר התורה הגר"ח קנייבסקי ברחוב רשב"ם בבני ברק - מגיעים לשאול ולהתייעץ בענייני שידוכים. החל משאלות לגבי שמות המחותנים ועד מקרים של מעוכבי שידוך המחלים את פני שר התורה בתחינה להתברך שימצאו את זיווגם בקרוב.

(הגר"ח מביט במזוזה)


לשולחן 'בחדרי חרדים' הגיע מקרה מפעים שאירע בימים האחרונים. יהודי שנכנס למעונו של שר התורה, סיפר לגר"ח כי בביתו מספר בנים מתבגרים, ולמרות הזמן הרב שהם "נמצאים בשידוכים", אף לא אחד מהם זכה להקים את ביתו. הוא ביקש בתחנונים ברכה שיזכה לראות נחת מילדיו ולהכניסם תחת החופה.

הגר"ח העניק את ברכתו, והוסיף וייעץ שיבדקו את המזוזות בבית.

בשבוע האחרון חזר היהודי אל הבית ברחוב רשב"ם, כשהוא נרגש ונסער. בידו הוא אחז מזוזה. "בדקנו את המזוזות כעצת מרן", הוא שח נרגשות בפני שר התורה, "ולתדהמתנו הרבה נמצא פסול במילה 'לבניך' שבפרשה הראשונה בפסוק 'ושננתם לבניך', האות ך' הייתה חצויה באופן שפוסל את המזוזה", הוסיף היהודי והראה את המזוזה לגר"ח.

הגר"ח הביט במזוזה והשיב: "תעשו הבדלה על יין ואם ירצה ה' - תזכו לישועה, שהרי בגמרא נאמר 'המבדיל על היין במוצ"ש הווין ליה בנין זכרים', ובשביל לזכות לבנים צריך קודם להתחתן, ובפרט שהפסול נמצא ב'ושננתם לבניך' אם כן - ראוי שתעשו הבדלה על היין".
הרב חיים קנייבסקי מזוזה שידוכים ושננתם לבניך הבדלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד