י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

הנציב ממליץ: שוטר שהורשע - יפסיק לשרת במשטרה

נציב תלונות הציבור, השופט (בדימוס) דוד רוזן, ממליץ לשקול הוצאת הנחייה מערכתית חדשה לפיה שוטר שהורשע בבית משפט או בהליך משמעתי בעבירות שיבוש מהלכי משפט, לא יהיה ראוי להמשיך ולשרת כשוטר במשטרת ישראל

צילום אילוסטרציה: דוברות משטרת ישראל
צילום אילוסטרציה: דוברות משטרת ישראל



נציב תלונות הציבור על מייצגי המדינה בערכאות, השופט (בדימוס) דוד רוזן, ממליץ לשקול הוצאת הנחייה מערכתית חדשה לפיה שוטר שהורשע בבית משפט או בהליך משמעתי בעבירות שיבוש מהלכי משפט, לא יהיה ראוי להמשיך ולשרת כשוטר במשטרת ישראל.

במסגרת ההחלטה, מתייחס הנציב לתלונה שהתקבלה בנציבות בגין אלימות מצד שוטר כלפי אזרח וכתיבת דו"חות פעולה שקריים. במהלך המקרה המתואר, שוטר תקף את האזרח ונגח בפניו בשל סירובו של האחרון לביצוע חיפוש ברכבו.

במהלך חקירת מח"ש שנפתחה בעקבות תלונת האזרח, הודתה שותפתו של השוטר, שנכחה במקום האירוע והייתה עדה למתרחש, כי פנתה לשוטר וביקשה שיכתיב לה מה לכתוב בדו"ח הפעולה, כי "לא רצתה לסבך אותו". ואכן, בהתאם להנחיית השוטר, השוטרת שיקרה כשכתבה בדו"ח הפעולה שהשוטר הכה את האזרח בראשו עקב סירובו של האחרון למעצר.

המחלקה לחקירות שוטרים הגישה נגד השוטר כתב אישום בעבירות תקיפה ושיבוש מהלכי משפט, ובהמשך השוטר הורשע בעבירות שיוחסו לו בכתב האישום והוא פוטר מהמשטרה. אולם, באשר לשוטרת שהודתה כי דיווחה שקרים בדו"ח הפעולה, הוחלט במחלקה לחקירות שוטרים כי עניינה יועבר למחלקת המשמעת במשטרת ישראל בלבד. על רקע זה, פנה הנציב רוזן למנהל מח"ש וביקש להשהות את החלטתו באשר לדין השוטרת, שכן בכוונתו להמליץ על בחינת הוצאת הנחיה מערכתית בנושא זה.

בתמצית ההחלטה כותב רוזן בין היתר כי מכלל החומר שהונח בפניו, מצטיירת, על פני הדברים, תמונה קשה וקודרת לפיה שני שוטרים פעלו במסגרת תפקידם בצוותא-חדא לשיבוש מהלכי משפט. "מדובר בעבירה חמורה, שעלולה הייתה להוביל אזרח אל מאחורי חומות הכלא בד בבד לפטירת שוטר עבריין מאחריות למעשה תקיפה כנגד אזרח".

בפניה שהעביר לפרקליט המדינה מבקש הנציב רוזן לשקול את הצעדים הראויים להינקט נגד השוטרת, ויתר על כן, נוכח המסר החד והברור שיש להעביר באמצעות מקרה זה לכלל השוטרים ולציבור, הנציב ממליץ לבחון את גיבושה של הנחיה מערכתית חדשה לפיה שוטר שהורשע בבית משפט או בהליך משמעתי בעבירות שיבוש מהלכי משפט, לא יהיה ראוי להמשיך ולשרת כשוטר במשטרת ישראל.
דוח שרקי משטרת ישראל דוד רוזן שוטר שהורשע שיבוש הליכים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד