י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

השלום הספרדי לשיא: החלה פגישת הפיוס בין הגר"י יוסף, הגרש"מ עמאר ודרעי

דרמה בעולם הספרדי: פגישה משולשת הערב בין הראשל"צ הגאון רבי יצחק יוסף והראשל"צ רבה של ירושלים הגאון רבי שלמה משה עמאר, ויו"ר ש"ס השר אריה דרעי, במסגרת מהלך שלום חשאי שנרקם לאחר שדרעי שיגר מכתב לגרש"מ תיעוד

הפגישה בין הראשלצי"ם הערב. (באדיבות המצלם)
הפגישה בין הראשלצי"ם הערב. (באדיבות המצלם)



דרמה של ממש בעולם התורה הספרדי: פגישה משולשת תיערך הערב (שלישי), בין הראשל"צ הגאון רבי יצחק יוסף, הראשל"צ רבה של ירושלים הגאון רבי שלמה משה עמאר, ויו"ר ש"ס השר אריה דרעי וזאת במסגרת מהלך שלום דרמטי שנרקם בימים האחרונים.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי בסוף השבוע שעבר שיגר דרעי מכתב לגרש"מ עמאר שם נכתב בין היתר כי לא ראה בעיניו שהיה דיל של הרב עמאר יחד עם הרב דוד סתיו בבחירות לרבנות הראשית.

המכתב סלל את הדרך, ואריה דרעי והראשון לציון הגרש"מ עמאר נפגשו ביום חמישי לפגישה סודית.

בהמשך למכתבו של דרעי והפגישה, נודע ל'בחדרי חרדים' כי הערב ייפגשו דרעי, הגרש"מ עמאר והגר"י יוסף במסגרת חידוש היחסים והעצמת השלום הספרדי המתגבש.

אמש נפגש הגרש"מ עמאר עם הגר"מ מאזוז במטרה לגבש שלום למהלך רחב יותר. בפגישה הערב צפויים להשתתף גם נשותיהם של הראשל"צים.

הפגישה תיערך בשעה 22:00 בבית הגאון רבי עובדיה יוסף ראש ישיבת אהל יוסף בנו של הגר"י יוסף וחתנו של הגרש"מ עמאר בשכונת רמות ד'.

הגאון רבי אליהו עמאר בנו של הגרש"מ עמאר אמר הערב לאבי מימרן ברדיו קול חי: "מדובר ברגע היסטורי, הפעם המהלך הזה עמוק ורציני, כולם רוצים שהשלום הזה יחזיק בע"ה לאורך זמן. אנחנו יודעים שהתהליך לא קל לכולם, אבל הגיע הזמן להתחיל דף חדש".

הפגישות הדרמטיות להובלת השלום בציבור הספרדי, התקיימו מאחורי הגב של הנהגים, העוזרים והמאבטחים של דרעי. חלק מהפגישות התקיימו באמצע הלילה וחלקם מחוץ לירושלים.

לפגישות הסודיות הגיע הרב עמאר ברכבו של עוזרו אלי מלכה, השר דרעי הגיע ברכב של היועץ יעקב ביכלר. כל אחד נכנס מדלת צדדית אחרת.

הפרשן הפוליטי יעקב ריבלין מדווח הערב כי הפגישה הדרמטית בין הרב עמאר לשר דרעי נערכה ברחוב המ"ג 19 בשכונת רוממה בירושלים, משפחת סבתו. מדובר בבית בתו הצעירה של הרב עמאר. הבית פונה ביום הפגישה.

לדבריו: חמישה אנשים בלבד ידעו לאורך כל החודש וחצי על המו"מ החשאי: הרב עמאר, רעייתו מזל, השר דרעי, היועץ יענקי ביכלר המתווך מצד ש"ס ואלי מלכה המתווך מצד הרב עמאר.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי הסעיפים הפתוחים נסגרו, והתהליך התנהל בצורה מקצועית. הקשר כעת בין הראשל"צ הגר"ש עמאר לשר דרעי הוא ישיר, במטרה למנוע מגורמים מסוימים לנסות לחבל בתהליך.











השלום הספרדי הגרשמ עמאר הגרי יוסף שס אריה דרעי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 27 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד