י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

טראמפ מאיים על אירן: "תשלמו מחיר כבד"

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ אמר היום שאם איראן תאיים על ארה"ב היא תשלם מחיר שמדינות מעטות שילמו כמוהו בעבר. טראמפ אמר זאת במסגרת פגישתו עם נשיא צרפת עמנואל מקרון בבית הלבן

טראמפ מנקה קשקשים של מקרון. צילום: רויטרס
טראמפ מנקה קשקשים של מקרון. צילום: רויטרס צילום: רויטרס



הנשיא ארה"ב דונלד טראמפ אמר היום (ג') כי אם איראן תאיים על ארה"ב היא תשלם מחיר שמדינות מעטות שילמו בעבר.

טראמפ אמר את הדברים במסגרת פגישתו עם נשיא צרפת עמנואל מקרון בבית הלבן בוושינגטון. שני המנהיגים דנו בהסכם הגרעין עם איראן, והנושאים נוספים העומדים על סדר היום.

ראש הממשלה עמנואל מקרון ביקש מטראמפ לא לפרוש מהסכם הגרעין האיראני, במהלך הפגישה טראמפ ומקרון היו במצב רוח מעולה, כשטראמפ נראה מנקה את החליפה של המנהיג הצרפתי כשאומר "אנחנו צריכים אותו מושלם".

רגע מביך אחר היה כשטראמפ אמר לעיתונאי ששאל שאלה שלא מצאה חן בעיניו "שאלה מטומטמת". מקרון נראה מופתע וחייך במבוכה.

טראמפ אמר כי לאיראן יש חלק בכל הסכסוכים שיש במזרח התיכון, "נתנו להם מיליארדים", אמר טראמפ, בהתייחסו לשחרור הקפאת הנכסים באיראן שהנשיא הקודם אחרי הסכם הגרעין.

טראמפ תקף את איראן על חלקה בטרור העולמי, ואמר "לא משנה איפה זה קורה, איראן תמיד עומדת מאחורי זה, ולצערי רוסיה הולכת ונעשית מעורבת יותר ויותר, אבל נראה שאיראן נמצאת מאחורי הכל. העסקה האיראנית היא אסון, הם עורכים ניסויים על טילים - מה זה כל העניין? איזה סוג של עסקה זה שמותר לך לערוך ניסויי טילים בכל מקום, איזה סוג של עסקה זה כשאתה לא מדבר על תימן וכל הבעיות האחרות, תראו מה הם עושים בעיראק כמעט בכל מקום במזרח התיכון - אם יש בעיה, איראן עומדת מאחוריה".

טראמפ הוסיף "ההסכם עם איראן היה הסכם לא שפוי, הסכם איום ונורא שלא היה אמור לקרות אי פעם".




לאחר מכן הוא האשים את הנשיא הקודם ברק אובמה וקרא לו "עצלן" ואמר שאובמה לא עשה כלום כדי לעצור את תוכנית הטילים הבליסטיים של איראן במסגרת העסקה.

כשנשאל על כך שאיראן הודיעה כי היא תחדש במהירות את הצנטריפוגות שלה, אם ארה"ב תחזיר את הסנקציות הכלכליות עליה, טראמפ התעקש על כך שאיראן לא תחדש שום דבר.

"אתם תדעו על זה, הם לא מתכוונים להפעיל מחדש שום דבר, אם הם יפתחו מחדש את תוכנית הגרעין שלהם, יהיו להם בעיות גדולות יותר מכפי שהיו להם אי פעם". אמר טראמפ.

טראמפ אמר מול המצלמות "תראו איזה יחסים טובים יש לנו אחד עם השני, זה לא חדשות מזוייפות, אנחנו ממש טובים ביחד, וזה נראה טוב".
אירן טראמפ צרפת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד