י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

כעס על ההגבלה במירון: "מדובר בשערורייה"

ראש עיריית ביתר זועם ובפנייה לח"כים החרדים כותב: "הגבלת הכניסה למירון בל"ג בעומר היא שערורייה! לראשונה בהיסטוריה של המדינה, תוגבל הכניסה למקום קדוש"

צי אוטובוסים. צילום: נתי שוחט, פלאש 90
צי אוטובוסים. צילום: נתי שוחט, פלאש 90



לא להגבלת מספר העולים למירון בל"ג בעומר: ראש עיריית ביתר עילית ויו"ר פורום הרשויות
החרדיות מאיר רובינשטיין פנה במכתב דחוף לנציגים החרדים בכנסת, בדרישה לפעול לביטול ההחלטה על הגבלת מספר כרטיסי הנסיעה למירון בל"ג בעומר.

"בשמם של עשרות אלפים – תושבי ביתר עילית ותושבי הארץ כולה – המבקשים לעלות לאתרא
קדישא מירון ביום ל"ג בעומר – יום ההילולא דרשב"י הקדוש, אני פונה אליכם בדחיפות.

"ע"פ הודעות המשטרה ומשרד התחבורה, יוגבל השנה מספר כרטיסי הנסיעה באוטובוסים שיימכרו לציבור. מאחר וגישה ברכב פרטי אסורה – משמעות ההחלטה הינה, הגבלת מספר המורשים להגיע ביום ל"ג בעומר לציון התנא רשב"י".



מאיר רובינשטיין. צילום: משה גולדשטייןצילום: מאיר רובינשטיין. צילום: משה גולדשטיין
מאיר רובינשטיין. צילום: משה גולדשטיין


לדברי רובינשטיין, "מדובר בשערוריה! לראשונה בהיסטוריה של מדינת ישראל, תוגבל הכניסה למקום קדוש ביום מקודש, ויוגבל מספר היהודים המורשים להשתתף בהילולת רשב"י. מצב שכזה הינו בלתי מתקבל על הדעת! בשום אירוע ציבורי אחר– דתי כמו ברכת כהנים בכותל, או להבדיל תרבותי / ספורטיבי, לא היו מעזים להגביל את מספר המשתתפים".

לדבריו, "אני מודע לקושי במקום בפרט בסוגיות החניה והתנועה, אבל הפתרון לבעיות אלו איננו זה הקל ביותר – מניעת הגעת העולים מירונה. בהר מירון יש מקום רב המתאים לאכלס אף פי שלושה ממספר העולים כיום. לשם כך, יש צורך בהכנה רצינית ויסודית מראש. הכשרת חניונים וביצוע הפקעות.

"במקום להתעורר כמה שבועות לפני ל"ג בעומר ולפתור את האתגרים באמצעות מניעת הגעה, צריך לעסוק במשך השנה כולה בבניית פתרון קבוע ומסודר שיאפשר את קיום ההילולא ללא צורך בחיפוש קבוע של האשמים בסוף האירוע".

לסיום הוא מזהיר, כי "התוצאה של חסימת התחבורה הציבורית תהיה נסיון הגעה בלתי מבוקר של ציבור גדול ברכבים פרטיים, יצירת לחץ אדיר בדרכים, וקריסת המערך כולו. לא ניתן יהיה לחסום את ההמונים מהגעה להילולא".
מירון 2018 הגבלה משטרה מאיר רובינשטיין אוטובוסים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד