ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

השר ארדן לפעילי 'הליכוד': "אני נמצא בסיטאוציה מורכבת"

השר ארדן הוקלט מסביר לפעילי 'הליכוד' על "הסיטאוציה המורכבת" בה הוא נמצא בעקבות חקירות נתניהו; "אם הייתי יכול, הייתי חוקר את חברי יש עתיד"

השר ארדן. צילום: הדס פרוש, פלאש 90
השר ארדן. צילום: הדס פרוש, פלאש 90



"אני נמצא בסיטואציה הכי מורכבת מכל חברי הכנסת ומכל שרי הליכוד", כך אמר השר לבטחון פנים גלעד ארדן לפעילי 'הליכוד' בכנס סגור שהקלטה ממנו הודלפה ופורסמה אמש (שלישי) ב'חדשות הערב' של 'כאן11' על ידי הכתב הפוליטי זאב קם.

השר ארדן שלא ידע כי הוא מוקלט, נשמע אומר לפעילים כי "כשר לביטחון פנים, אני יודע לגבי חקירות ראש הממשלה בדיוק מה שכל אחד מכם יודע. לא יותר ולא פחות. זה לא עובר דרך שום גורם פוליטי. לא מיידעים שום גורם פוליטי".



הכתבה וההקלטה אמש במהדורת 'חדשות הערב'. (באדיבות 'כאן11')

השר ארדן נימק את המורכבות הפוליטית שלו בתפקיד, "מצד אחד, אני מלווה את ראש הממשלה מאז שהייתי יועץ שלו בשנת 96'. אני מגן עליו ותומך בדרכו, במנהיגות שלו ובהובלה שלו. ואני מקווה ומתפלל שהוא ינהיג אותנו עוד שנים רבות".

ומצד שני, הוסיף ארדן כי הוא מגבה את המשטרה וכי היא מתנהלת באופן עצמאי בתחום החקירות. "הדברים לא כל כך פשוטים כמו שאתם מציגים אותם. אתם חייבים להבין דבר אחד - במדינה דמוקרטית, בדיוק כמו שהפרקליטות ובית המשפט עצמאיים להחליט את ההחלטות שלהם, כך, נאהב את זה או לא, בתחום של חקירות, משטרת ישראל עצמאית להחליט את ההחלטות שלה".

ארדן הבהיר בפני חברי ופעילי 'הליכוד' כי הוא "כשר לביטחון פנים, יודע לגבי חקירות ראש הממשלה או חקירות נבחרי ציבור, בדיוק מה שכל אחד מכם יודע. לא יותר ולא פחות. אי אפשר לפתוח בחקירה נגד חבר כנסת, אי אפשר לחתום על הסכם עד מדינה, אי אפשר לעשות שום צעד בחקירה של נבחר ציבור בלי שהיועץ המשפטי לממשלה בחן את זה, ומאשר את הצעד הזה שהמשטרה נקטה, זה לא עובר דרך שום גורם פוליטי, לא מיידעים שום גורם פוליטי".

ארדן פנה בהמשך דבריו לפעילים והסביר, כי לו המצב היה מאפשר לו להורות על פתיחת חקירה, היה מבקש לפתוח בחקירה נגד סיעות 'מרצ' ו'יש עתיד': "תחשבו, דרך אגב, שמחר, אם היה שלטון שמאל חס וחלילה, ותאר לך שמה שהצעת לי היה קורה - ושר פוליטי יכול להורות למשטרה את מי לעצור ואת מי לא לעצור. על מה לפתוח בחקירה ועל מה לא. אני מבטיח לך שהייתי מורה לפתוח בחקירה מיד נגד כל חברי מרצ, נגד יאיר לפיד והתנועה שלו וכו'. אבל מה לעשות שאנחנו חיים במדינה דמוקרטית?".
גלעד ארדן השר לביטחון פנים הליכוד חקירות נתניהו הדלפה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד