כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

גרמניה זועמת על המאבטח לשעבר של הטרוריסט אוסמה בן לאדן

זעם רב בגרמניה, לאחר שנחשף כי שומר ראשו לשעבר של הארכי טרוריסט אוסמה בן לאדן מקבל מקלט בשטחה על פי החלטת בית משפט. ולא זו בלבד, גם מענק חודשי מכובד מרשויות הרווחה "הוא הגן על המבוקש ביותר בעולם ואנחנו מטפלים בו בכפפות של ילדים"

בן לאדן. צילום: Abed Rahim Khatib / Flash 90
בן לאדן. צילום: Abed Rahim Khatib / Flash 90 צילום: Abed Rahim Khatib / Flash 90



שומר הראש לשעבר של רוצח ההמונים אוסמה בן לאדן, מקבל 1,000 ליש"ט (5500₪) לחודש מרשויות הרווחה בגרמניה ואי אפשר לגרש אותו.

הוא מסווג כמסוכן לציבור ולכן הוא נאלץ להגיע לתחנת משטרה מדי יום ולדווח על מיקומו, רשויות הרווחה טוענות כי לא ניתן לשלוח את שומר הראש שכונה בשם 'סמי' למולדתו בטוניסיה, בגלל שהוא עלול לעבור עינויים קשים על ידי הרשויות.

הוא הגיש בקשה לרשויות ההגירה הגרמניים לקבלת מעמד פליט, בקשתו נדחתה, אך הוא לא גורש מגרמניה לאחר שבית המשפט בגרמניה אסר לגרש אותו בטענה שחייו בסכנה. את הסיפור הקצת לא שגרתי הביא ה'דיילי מייל' הבריטי.

שומר הראש סמי בן 42, נסע לאפגניסטן בסוף שנות ה-90 כדי להיות שומר הראש של בן לאדן, אדריכל הפיגוע ב'בנייני התאומים', פיגוע שאירע בשנת 2001, בו שני מטוסים מלאים בנוסעים התנגשו במגדלי התאומים, והביאו למותם של אלפים.

כאמור הוא ממשיך להישאר על אדמת גרמניה, לאחר שבית משפט העליון קבע כי הוא עלול לעמוד בפני עינויים באם יגורש לארצו.

רשויות הרווחה הודו שהם משלמים לו 1167,84 יורו לחודש, לאשתו וארבעת ילדיהם בגילאי ארבע עד 11.

החדשות על התמיכה הכספית שהוא מקבל גרמו לסערה גדולה בגרמניה, אקהרדט רברג, סגן ראש הקבינט של הקנצלרית אנגלה מרקל, תקף את החלטת בית המשפט העליון ואמר: "חוק המקלט הגרמני מנוצל כאן ללא בושה".

"אנחנו חייבים לממן מחבל עם כספי מס כי אסור לגרש אותו? אני לא מצליח להבין פסקי דין כאלה". הוסיף.

סמי שומר הראש הגיע לגרמניה ב-1997 כסטודנט, לאחר תקופה נסע להיות שומר ראשו של בן לאדן, ולאחר לכידתו של בן לאדן חזר לגרמניה כפליט, שם כאמור בית משפט אסר לגרש אותו מאחר ואף מדינה לא הסכימה לקבלו, מה שיעמיד אותו בפני מעצר ועינויים בטוניס שם נולד אם יגורש לשם.

ביקורת קשה מפוליטיקאים בגרמניה על ההחלטה של בית משפט העליון "הוא הגן על המבוקש ביותר בעולם ואנחנו מטפלים בו בכפפות של ילדים". אמר חבר פרלמנט מטעם מפלגתה של הקנצלרית מרקל.
אוסמה בן לאדן שומר ראש גרמניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד