ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

הגר"ש עמאר נועד עם השר לשעבר אלי ישי: "מייעדים לו תפקיד"

לאחר פגישת הפיוס המשולשת אמש בין הראשונים לציון הגר"י יוסף, הגרש"מ עמאר ויו"ר ש"ס אריה דרעי, נועד הבוקר הגרש"מ עמאר עם היו"ר לשעבר אלי ישי והעביר לו מסרים מדרעי • גורם המעורה בפרטי המו"מ ל'בחדרי': "כל אחד יאלץ להתפשר"

אלי ישי עם הרב עמאר. (באדיבות המצלם)
אלי ישי עם הרב עמאר. (באדיבות המצלם)



בבוקר שאחרי פגישת הפיוס בין הראשל"צ הגר"י יוסף ורבה של ירושלים הגר"ש עמאר, יחד עם יו"ר ש"ס השר אריה דרעי, נועד רבה של ירושלים עם יו"ר 'יחד' השר לשעבר אלי ישי בביתו בירושלים, יחד עם צבי עמאר מבעלי רדיו 'קול ברמה'.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי קודם הפגישה שוחח הגר"ש עמאר עם יו"ר ש"ס דרעי ובמהלכו העביר דרעי מסרים לאלי ישי דרך הרב עמאר.

"יש תפקידים שמיעדים לישי" אומר גורם המעורה בפרטים בשיחה עם 'בחדרי חרדים', ומוסיף, כי "נבדוק איזה תפקיד מתאים לכשרונותיו של ישי מחד ומאידך יסייע למצביעי ש"ס". לדבריו "יש התקדמות ממשית מצידו של השר דרעי, אך כל אחד יאלץ להתפשר כדי להביא את השלום המיוחל לכדי ביצוע". להערכתו "המו"מ יהיה ארוך ולא יסתיים בפגישה אחת".



תיעוד בלעדי מיציאת הנפגשים אמש. צילום: ארי קלמן, בחדרי חרדים

בתוך כך, הכתב יקי אדמקר מדווח הבוקר באתר 'וואלהnews!', כי אלי ישי דחה הצעה שהעביר אריה דרעי באמצעות הגר"ש עמאר, לפיה, אלי ישי יתמנה לשר מטעם תנועת ש"ס ובתמורה יסגור את מפלגת 'יחד' בראשה הוא עומד מאז הבחירות האחרונות.

כזכור אמש (שלישי) התקיימה פגישה משולשת בין הראשל"צ הגאון רבי יצחק יוסף, הראשל"צ רבה של ירושלים הגאון רבי שלמה משה עמאר, ויו"ר ש"ס השר אריה דרעי וזאת במסגרת מהלך שלום דרמטי שנרקם בימים האחרונים.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי בסוף השבוע שעבר שיגר דרעי מכתב לגר"ש עמאר, בו הוא התנצל על מספר מקרים והתבטאויות שגרמו למתיחות בין הצדדים. במכתבו לרב עמאר הבהיר דרעי כי לא היה דיל בין הרב עמאר לבין רב דוד סתיו בבחירות לרבנות הראשית. כך גם נודע כי ביום חמישי שעבר נפגש אריה דרעי עם הגרש"מ עמאר לפגישה סודית. 

מיקום הפגישה אמש, נבחר לפי הקשר משפחתי במעונו של הגאון רבי עובדיה יוסף, ראש ישיבת 'אהל יוסף' בנו של הגר"י יוסף וחתנו של הגרש"מ עמאר המתגורר ברחוב זריצקי ברמות ד' בירושלים. 



לחיצת היד עם סיום המפגש ההיסטורי אמשצילום: לחיצת היד עם סיום המפגש ההיסטורי אמש
לחיצת היד עם סיום המפגש ההיסטורי אמש


לפגישה הגיעו גם הרבניות המחותנות הרבנית יוסף והרבנית עמאר וכן יפה דרעי - אשת השר, והפגישה נערכה כאמור כשעה ולא עסקה בנושאים פוליטיים אלא בדברי תורה, וכן בנושאים הקשורים לבתי הדין ואשר עלו לאחרונה.

במהלך הפגישה שוחחו השניים על ימי העבר וכן העניקו זה לזה את ספריהם. הגר"י יוסף העניק את ספרו 'ילקוט יוסף', והגרש"מ עמאר העניק את ספרו 'שמע שלמה'.

הגרש"מ עמאר כתב הקדשה בספרו: "לידידי ומחותני בנש"ק אראלים ותרשישים מעלת הראשון לציןן הרב הראשי לישראל הגאון הגדול מוהר"ר יצחק יוסף שליט"א יהי ה' עמו ויצליח בכל מעשיו בבריאות ורוב נחת וחיים עד העולם".

הגר"י יוסף כתב בהקדשתו: "למחותני היקר והנעלה, מר דיינא דנחית לעומקא דדינא, איש על העדה מחותני מוהר"ר שלמה משה עמאר שליט"א הראשון לציון והרב הראשי לירושלים".

כתב 'בחדרי חרדים' שאל את השר דרעי בצאתו מהפגישה: "האם היעד הבא לשלום הוא אלי ישי?", אך השר דרעי סירב להגיב ואמר: "היעד הבא זה ללכת לישון, אני עייף".
השלום הספרדי פיוס היסטורי אלי ישי הרב עמאר אריה דרעי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד