י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

מדוע חבש שר החוץ הגרמני כיפה לראשו

שר החוץ הגרמני העלה לחשבון הטוויטר שלו את תמונתו כשהוא חבוש בכיפה, וכתב, "אם צעירים מרגישים מאוימים בגלל שהם עם כיפה, עלינו להראות להם שהם לא לבד" • היום תתקיים בברלין צעדה לאות סולידריות, וגם גויים מרחבי הבירה הגרמנית נקראים להשתתף בה כשהם חבושים כיפה

הייקו מאס חבוש בכיפה. מתוך טוויטר
הייקו מאס חבוש בכיפה. מתוך טוויטר



לאחר הסערה העולמית בגין תקיפת אדם חובש כיפה בברלין בשבוע שעבר, אירוע שבו מהגר סורי הצליף עם חגורה באדם שחבש כיפה, הקונגרס היהודי העולמי יצא בקריאה לגויים ברחבי ברלין להגיע היום לצעדת 'גם אני חובש כיפה' שהם מתכננים אחר הצהריים בברלין, כשהם חובשים כיפה.

‏הייקו מאס, שר החוץ הגרמני העלה לחשבון הטוויטר שלו את תמונתו כשהוא חבוש בכיפה, וכתב: "אם צעירים מרגישים מאוימים בגלל שהם עם כיפה, עלינו להראות להם שהם לא לבד".

בקמפיין נוסף פונה הקונגרס היהודי העולמי בטוויטר לאלו שלא יכולים להגיע לצעדה, לשתף אצלם בחשבון את הסלוגן שהופק במיוחד לקמפיין עם הכיתוב "אני יהודי".

אתמול (שלישי) קראו מנהיגים יהודים בגרמניה ליהודים, שלא לחבוש כיפה בריכוזים מוסלמיים, אלא לחבוש כובע במקום כיפה, מנגד רבנים חרדים בגרמניה קראו ליהודים לא לפחד וכן לחבוש כיפה.

כאמור, היום מתוכננת צעדה בברלין בה יצעדו אלפים עם כיפה על הראש, גם אלו אשר אינם יהודים.







בתוך כך, חבר הפרלמנט הצרפתי מאיר חביב אמר הבוקר בראיון למנדי ריזל ב'רדיו 101.5' כי הוא מקבל איומים על חייו וכי על יהודי צרפת להיזהר כשהם הולכים עם כיפות.

לדבריו, "אני קורא להיזהר, יש ילדים ברחוב, אתה לא יכול להגיד (להם) 'לך עם כיפה' והוא יכול להיהרג".

חביב נשאל על ידי המראיין: מי שחושש, שיוריד את הכיפה?

"כן, בוודאי, אי-אפשר ללכת בפחד עם כיפה. קודם כל 'ובחרת בחיים' - ככה כתוב בתנ"ך".

חביב הוסיף כי הוא מקבל איומים על חייו וכי הוא צועד עם מאבטחים: "אני חי עם מאבטחים כל הזמן, רק לפני כמה ימים סומנתי כ'מבוקש' וכמה אתם רוצים כדי להרוג אותו, על-ידי ערבים. כמובן אני נותן את זה לשלטון החוק, אבל זה לא מפסיק; האיומים על חיי הם יום-יומיים".

נשיא 'ועידת רבני אירופה' הרב פנחס גולדשמידט הגיב על הקריאה שלא לחבוש כיפה ברחוב, "זהו יום מצער בתולדות אירופה כאשר ראש קהילה מציע לבני קהילתו להסתיר את יהדותם בלכתם ברחוב".

רבה של צרפת וסגן נשיא ועידת רבני אירופה רבי חיים קורסיה הגיב גם הוא על הקריאה של מנהיגים יהודים בגרמניה לא לחבוש כיפה ברחוב. "הקריאה ליהודים שלא לחבוש כיפה מחשש לפגיעה בהם היא פרס לאנטישמיים, ואינני יכול להסכים לאמירה קשה זו בשום פנים ואופן שכביכול כיפה על הראש כמוה כפרובוקציה חלילה", הרב קורסיה הוסיף כי "יהודי אירופה ימשיכו להלך זקופים עם כיפה על ראשם בגאון ובעוז ללא פחד וללא מורא".

רבה הראשי של פרנקפורט רבי אביחי אפל אמר בתגובה כי "למרות המקרה הנוראי בברלין- אנו קוראים לחזור לשגרה. החיים היהודיים חייבים להמשיך ולהתנהל בגרמניה בפתיחות ויש להעניק תחושת ביטחון לכל יהודי להמשיך לחבוש כיפה ולא לחשוש מלשאת סמלים יהודיים. על החברה הותיקה והמתחדשת באירופה להזדהות להפנים ולכבד את הסממנים היהודים  שהם חלק בלתי נפרד מאירופה".

הרב אביגדור שטרן, רב קהילת קונסטנץ, עיר במדינת באדן-וירטמברג שבגרמניה, אומר ל'בחדרי חרדים', כי אדרבה, "על אף החשש של יהודים ללכת עם כיפה ברחוב יש לי אנשים בקהילה שהתחילו להסתובב בגאווה יותר עם כיפה", אומר הרב שטרן.

הרב שטרן עם הרב זמיר כהן יו"ר ארגון הידברות בכנס מרכז רבני אירופה בבוקרשט לפני כחודשיים

הרב שטרן הוסיף בנחרצות "מאז שעזבו הורינו וסבינו את אדמת אירופה אנחנו שומעים על איומים, בקשות והוראות בקשר ליהדות והצגת הסממנים ברחוב, כרב קהילה בגרמניה אני דוחה זאת מכל וכל ומצהיר: כל עוד כל עוד נשמתנו בקרבנו נלך עם כיפה בגאווה ברחובות גרמניה, כי אנחנו יהודים גאים ולא נעניק פרס לאנטישמיים".
קמפיין אני יהודי גרמניה צעדה כיפה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד