כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

גזר דין למפקד שירה והרג: תשעה חודשי מאסר

4 שנים אחרי, בית המשפט המחוזי בירושלים שלח מפקד במשמר הגבול לתשעה חודשי מאסר, לאחר שהורשע בגרימת מותו של צעיר פלסטיני במהלך עימותים ביום הנכבה

אילוסטרציה. צילום: דובר צהל
אילוסטרציה. צילום: דובר צהל צילום: דובר צהל



בית המשפט המחוזי בירושלים גזר תשעה חודשי מאסר בפועל על בן דרי ששירת כמפקד כיתה במשמר הגבול בשנת 2014, שהורשע בגרימת מותו של פלסטיני ב-2014, במהלך עימותים ביום הנכבה בשנת 2014 במחסום ביתוניא.

דרי, ששימש בעת האירוע במאי 2014 כמפקד כיתה במשמר הגבול, טען כי ירה כדור גומי לעבר הנער נדים נווארה בן 17 במחנה הפליטים ביתוניא. בכתב האישום המקורי, הואשם בהריגה לאחר ש"הלוחם 'הכניס במכוון' כדור חי לתוך מחסניתו".

בן דרי הודה והורשע בכך שירה באופן מכוון ללא כל הצדקה בנער נדים נאוורה וגרם למותו סמוך למחסום ביתוניא. השוטר שבמהלך ניהול ההליך המשפטי הכחיש וטען כי לא ירה לכיוון נאוורה, הודה במסגרת הסדר טיעון שכיוון את נשקו ללא כל סיבה לכיוון מרכז גופו של הנער על מנת לפגוע בו אך גרם למותו.



פרקליטות מחוז ירושלים טענה כי הנאשם, לוחם ומפקד בצה"ל, חטא לתפקידו, וביצע פעולה עבריינית מתוך כוונה לפגוע שלא לצורך בנער פלסטיני שהלך כשידיו לצידי גופו ולא היווה כל איום.

בית המשפט והטיל על בן דרי עונש מאסר של תשעה חודשי מאסר ופיצוי כספי בסך 50 אלף ש"ח לבני משפחת המנוח.

לאחר גזר הדין, אמרה עו"ד גאולה כהן מפרקליטות מחוז ירושלים, כי "גזר הדין מהווה סיום של פרשיה מורכבת שבא מצא את מותו נדים נווארה. בית המשפט העביר מסר חד-משמעי שלפיו חייל שחטא לתפקידו ועבר עבירות פליליות יישלח למאסר. אמנם גזר תקופה קצרה ממה שהמדינה דרשה. המדינה תלמד את גזר הדין ותשקול את צעדיה".

עו"ד ציון אמיר, שמייצג את השוטר דרי, אמר לאחר גזר הדין כי "יש שמחה מהולה בעצב. שמחה על התוצאה. בכל זאת אחרי שנוכה לחלוטין מאשמת ההריגה ואת זה צריך להדגיש. אנחנו שמחים על כך. לא שמחים על זה שלוחם מצטיין כמו שכותב השופט בגזר הדין, שעמד שם והגן עלינו, ואגב ההגנה הזו מוצא את מותו מי שהיה שם במסגרת הפרות סדר חמורות. אנחנו לא אוהבים העמדה לדין של לוחמים בנסיבות האלה. בסופו של דבר אפשר לברך על המוגמר. הוא ירצה כמה חודשים וישים את הפרשה הזו מאחוריו. מבחינתי לא הייתי מגיע להסדר הטיעון הזה אבל רצון הלקוח כבודו".
בן דרי נדים נווארה גזר דין ביתוניא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד