י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

שיחות השלום הספרדי • התנאי לפי מקורבי אלי ישי: "רק ריצ'רץ'"

חרף הניסיונות בשעות האחרונות להוביל מהלך פיוס היסטורי, בסביבתו של אלי ישי מנסים להעלות את המחיר • בתום פגישת הרב עמאר עם אלי ישי הבוקר, אומרים מקורביו ל'בחדרי' כי "יש לנו הוראה מהרב מזוז להסכים רק לריצ'רץ'" • מבוי סתום

אלי ישי ודרעי. ארכיון, פלאש 90
אלי ישי ודרעי. ארכיון, פלאש 90



שיחות השלום: בתום פגישה ראשונה בין הגר"ש עמאר ליו"ר 'יחד' והשר לשעבר מש"ס אלי ישי, מקורבי אלי ישי מצהירים בשיחה עם 'בחדרי חרדים' כי "הפשרה היחידה שאנחנו נסכים לה: זה הסכם ריצ'רץ' כפי שהורה לנו מרן ראש הישיבה הגר"מ מזוז". לדבריו, "אנחנו עמוק בתוך מערכת הבחירות המוניציפליות".

עוד הוסיף הגורם כי "אנחנו לא מעוניינים בתפקידים או במקומות ברשימות. יש לנו הוראה מראש הישיבה להסכים רק לריצ'רץ'".

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי במהלך הפגישה הבוקר בין הגר"ש עמאר לאלי ישי, לא עלה נושא התפקידים המיועדים לאלי ישי או לאנשיו.

מקרובי ישי אומרים לאחר הפגישה, כי השלום עדיין רחוק אבל "אנחנו מקווים שמה שכן יצא מהפגישות הללו: זה קריאה של גדולי הדור שכל אחד יצביע לפי מה שיורו לו רבותיו ובכך הרחובות יירגעו".


כזכור, הבוקר דווח ב'בחדרי חרדים' כי השלום הספרדי שתהליכיו נחשפו אמש, נמשך גם הבוקר בפגישה שקיים רבה של ירושלים הגר"ש עמאר עם מי שהיה בעבר יו"ר ש"ס אליהו ישי. כשגם בעלי 'קול ברמה' צבי עמאר משתתף בה.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי קודם הפגישה שוחח הגר"ש עמאר עם יו"ר ש"ס דרעי ובמהלכו העביר דרעי מסרים לאלי ישי דרך הרב עמאר.

"יש תפקידים שמיעדים לישי" אמר הבוקר גורם המעורה בפרטים בשיחה עם 'בחדרי חרדים', והוסיף, כי "נבדוק איזה תפקיד מתאים לכשרונותיו של ישי מחד ומאידך יסייע למצביעי ש"ס". לדבריו "יש התקדמות ממשית מצידו של השר דרעי, אך כל אחד יאלץ להתפשר כדי להביא את השלום המיוחל לכדי ביצוע". להערכתו "המו"מ יהיה ארוך ולא יסתיים בפגישה אחת". אולם, כאמור לעיל, הפגישה לא עסקה בתפקידים.

הכל החל רשמית אמש לאחר תקופה שהמגעים נשמרו בחשאיות, הראשל"צ הגר"י יוסף, הראשל"צ הגרש"מ עמאר ויו"ר ש"ס אריה דרעי נפגשו נועדו לפגישה היסטורית בבית הגאון רבי עובדיה יוסף, בנו של הגר"י יוסף וחתנו של הגר"ש עמאר.


תיעוד בלעדי מיציאת הנפגשים אמש. צילום: ארי קלמן, בחדרי חרדים



השלום הספרדי אריה דרעי אלי ישי פיוס היסטורי הרב מאזוז

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 45 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד