י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

פינת פאר הבחורה שהפכה מרווקה מיואשת לאשה חזקה

להיות רווקה מתבגרת זה לא פשוט, להיות רווקה מתבגרת שעברה פגיעה זה כמעט בלתי אפשרי. המסע של נועה לעצמאות אמתית ושחרור אישי היה לא פשוט, אבל היא הצליחה לעשות את המהפך

צילום: pixabay
צילום: pixabay





"אני בת 38 ולא מכירה את עצמי", פתחה וסיפרה לי. "אני מרגישה מבוזבזת ולא יוצלחית, מרגישה שהגעתי לעולם בטעות. אני בת 38 רווקה, מתוסכלת וממורמרת".

"רוב האנשים בגילי כבר השיגו משהו בחייהם. רוב חברותי הן נשות קרירה, אמהות שהגיעו לגבהים והספקים שאני לא מצליחה להגיע אליהם. כואב לי שאין לי שאיפות, כואב לי שיש לי פחדים וחוסר אמון בבני אדם, כואב לי שאני מאכזבת את עצמי ומשפחתי בגלל מצבי ואין בי את האומץ להתקדם ולנסות לשחרר את העבר", אמרה נועה בנשימה אחת, כאילו המילים לוחצות לצאת.

"הכאב חוסם אותי מלהתפתח, להתקדם, לדבר, להעז, לקבל ולתת. חייתי בעולם משלי והיום אני מבינה שזו הייתה טעות, זו נוחות שגרמה לי של נכות", היא המשיכה בשטף.

"עברתי ניצול שפגע בי וגרם לי להבין שאני כלום", אמרה נועה והפעם בהיסוס. היא נשברה ובכתה בקול כשסיפרה לי על שעברה. "זו הפעם הראשונה שאני מספרת ומשתפת, אני מרגישה לא שווה לא מוערכת, כלום אפילו לא אפס. שנים שאני חיה עם עצמי, לא התקדמתי לא שאפתי. אני יושבת כאן מולך ואני מתפללת שתעזרי לי לקבל כוחות, להעז, להתקדם ואולי אפילו להצליח". היא סיימה

ביחד עם נועה עברנו תהליך טיפולי ארוך ומאתגר. נועה הייתה אמיצה וחדורת מטרה, היא למדה להאמין שעם כל הכאב, העולם ממשיך להתקיים ועלינו לקום ולטפל בכל הכוח בכדי ליצור מציאות חדשה.

במהלך כל הטיפול הבהרנו שעצמאות אישית לא צונחת משמים אלא מגיעה עם עבודה קשה ומאתגרת, שתוצאותיה שוות המון.

במשך חמישה מפגשים עבדנו ותרגלנו איך משחררים את העבר, סולחים למרות הכאב ומתקדמים הלאה. נתנו לנועה כלים וכוחות ליציאה לעצמאות נכונה.

דיברנו על מהי העצמאות המדוברת, על כך שהיא היכולת להגיד כן ולא, היכולת להגיד "כואב לי", "רע לי", לא מתאים לי", "לא נעים לי" ובמקביל לדעת לעמוד על המגיע. דיברנו על האומץ והכלים להגשים חלומות ולהגיע לסיפוק אמתי מהעבודה, מהחיים והכי חשוב מהעצמי האישי.

עצמאות אמתית היא היכולת לעמוד על שלך ולהגיד די לניצול, די לזלזול. לא להיות במקום בו את מרגישה מנוצלת.

"אני מפחדת להתקדם לקשר מחייב", אמרה נועה בשקט, "התרגלתי לחיות לבד, התרגלתי לשקט ולחיים ללא מחויבות משפחתית, "אני רגילה לחיות עם עצמי, זה כיף לי. קשה לי לחשוב על חיים עם בן זוג, משהו בי מפחד מעצמאות אמתית ושינויים שיובילו אליה. אני לא רוצה להישאר במקום שבו אני נמצאת אבל גם מפחדת להתקדם למקום שידרוש ממני שינוי".

דיברנו על עצמאות זוגית, שהיא היכולת לקבל ולתת מאהבה. עצמאות זה להעריך, להשקיע ולתחזק את הבחירה שלך בבן זוג איתו בחרת לחיות. עצמאות אמתית היא ה"ביחד" שבו כל אחד מבני הזוג משקיע. חובה שיתוף פעולה מלא בכדי ליצור קשר נכון.

להשקיע לשאול, לטפל, לאהוב ולתת מכל הלב למען זוגיות טובה, והורות נכונה.



לשבור את הכבלים. צילום: pixabay

עצמאות זוגית היא גם האומץ לדעת לקבל ביקורת בונה מתוך כבוד ורצון לשינוי, לדעת להשתנות למען האחר כשצריך.

עצמאות זה אומץ. אומץ להגיד בחכמה אני יודעת מה אני שווה, אני יודעת במה אני טובה. אני יודעת שאלוקים חנן אותי בכישרונות והם חייבים להתבטא גם אם קשה לאחרים לראות אותי מצליחה ומשגשגת. עצמאות היא הכוח להגיד "אל תחליטו בשבילי, יש לי דעה ורצון משלי".

עצמאות היא להגיע למקום שבו טוב לי, להצליח להבדיל בין נחמדות לניצול, בין אהבה אמתית למשחק של רגשות. עצמאות היא היכולת לדבר, לשתף ולטפל, לא לפחד לעצור במקום בו יש התעללות או כאב. חובה לזכור שאם פגעו בי היום, מחר הפוגע עלול להזיק לאדם אחר.

עצמאות היא אחריות על הדיבור והנוכחות האישית שלי מול קהל, לעמוד זקוף, לא להתבלבל מול אנשים עם המון "כח" ולזכור תמיד שלכל אחד יש את כוח משלו. עצמאות היא זכות, זכותי וזכותך לקום למקום עבודה בו יש הרגשה של סיפוק והערכה,

עצמאות היא התפתחות והגשמת חלומות, בכל מקום יהיו כאלה שיפתחו עיניים מזלזלות, לא יפרגנו לך להצליח, זכרי שעצמאות זה לחיות מתוך אושר וסיפוק ולזכור שגם אם זה לא 100 אחוז, הכל לטובה והכל מלמעלה. בידינו לעשות השתדלות, השאר בידיו של אלוקים.

עצמאות היא להצליח להיות שלמים עם החיצוניות והפנימיות שלנו, עם ההתנהגויות, הדיבורים והמעשים. לזכור שאין מושלם בעולם.

סיכמנו את הפגישה האחרונה עם המון אמונה שמכאן הדרך לעצמאות קלה.

עצמאות = אומץ, תני לעצמך אומץ לעשות שינוי ולצאת מאזור הנוחות על מנת להגיע לשלימות אישית, התפתחות והתקדמות.

קומי מחר בבוקר, פתחי את החלון, הביטי אל הטבע וזכרי: בשבילך ורק בשבילך, נברא העולם.



"בשבילי נברא העולם". צילום:נתי שוחט, פלאש 90

אל תוותרי על זכותך לעצמאות, תתפללי, תחלמי ותצליחי בענק.

המסע של נועה היה מלווה באנשי מקצוע הטובים ביותר שנתנו עוד חיזוקים וכוחות מול הניצול שעברה, מול העבר הכואב. ביחד יצרנו אצל נועה אומץ לסלוח על העבר ולהצליח אל העתיד.

בכל אחד ואחת מסתתרת נועה קטנה, תנו לה עצמאות, מגיע לה.

שלכם
פארלי



עצמאות פינת פאר פארלי מורגנשטרן רווקות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד