ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

נחל כשלון מוחץ: תם עידן הנציג החרדי בניו-יורק • ומי יחליפו?

לאחר 36 שנות שרות לציבור החרדי בניו יורק, הנציג המיתולוגי דב הייקינד הודיע הבוקר שעון מקומי בניו-יורק, כי הוא לא יתמודד לכהונה נוספת

שמחה אייכנשטיין ולשמאלו דב הייקינד
שמחה אייכנשטיין ולשמאלו דב הייקינד





דב הייקינד (68) שכיהן ברציפות 36 שנה כנציג החרדים במדינת ניו-יורק, נחל כישלון חרוץ בהרצת בנו יוני הייקינד כמחליפו. הנסיון של דב האבא להריץ את בנו "קנה" לו הרבה שונאים, בנוסף לאחר 36 שנה של שירות ועזרה לקהילה היהודית, החליט דב הייקינד לא להתמודד על כהונה נוספת.

מי שיתמודד על מקומו הוא חסיד באבוב שמחה אייכנשטיין. חשבון הטוויטר שמדווח על הנעשה בחסידות באבוב צייץ כי "החסידות מברכת את הייקינד בהרבה הצלחה בהמשך הדרך, אנחנו יודעים שדב הייקינד ימשיך להיות עסקן ציבור ויעזור לכל הפונים אליו, ומודים לו על כל השנים שבהן עזר לכל מי שפנה אליו".

דב הייקינד

ל'בחדרי חרדים' נודע כי לדב הייקינד לא היה סיכוי להיבחר שוב, מאחר ועסקנים וראשי קהילות רבים החליטו להריץ אחר במקומו. כאמור, לאחרונה הוא "קנה" לו הרבה מאד שונאים שלא אהבו שהוא מריץ את בנו, וטענו שהוא מנסה לשלוט בכוח בניו-יורק.

מי שניצח מול הבן של הייקינד היה קלמן יגור, הלל הבן של דב הייקינד הובס בבחירות שהפכו למריבה מכוערת בקהילה החרדית בניו יורק, מה שהביא את דב הייקינד להודיע על פרישה מחשש שהוא יובס בבחירות הקרובות.

הייקינד נולד ב-1950 בויליאמסבורג שבברוקלין לזוג ניצולי שואה, מאיר ופרידה הייקינד. האב השתייך לחסידות ויז'ניץ.

הייקינד היה בראשית פעילותו הפוליטית בארגון הליגה להגנה יהודית של הרב מאיר כהנא הי"ד שנרצח בשנת 1990, הוא היה פעיל בהפגנות למען שחרור יהודי ברית המועצות וסוריה בשנות ה-70.

שמחה אייכנשטיין

ב-1982 נבחר לראשונה מטעם המפלגה הדמוקרטית, כאחד מ-150 חברי בית הנבחרים (הבית התחתון) של מדינת ניו-יורק, מאז נבחר בהתמדה וברצף מזה 17 מערכות בחירות, עד בחירות נובמבר 2014. מחוז הבחירה שלו, המחוז ה-48 בברוקלין, כולל בתוכו את בורו פארק ואוכלוסייתו מורכבת בעיקר ממצביעים יהודים.

הוא כיהן כיו"ר תת-הוועדה לענייני זכויות האדם בבית הנבחרים של מדינת ניו יורק.

בבחירות האחרונות לבית הנבחרים של מדינת ניו-יורק ב-4 בנובמבר 2014, הייקינד ניצח את המועמד הנגדי, נחמן קאלר, ברוב גדול של 79 אחוזים מול 21, אך היום הודיע על פרישה סופית, מאחר שהבין שאין לו סיכוי לנצח.
דב הייקינד שמחה אייכנשטיין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד