ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024

איסלנד: "החוק נגד ברית מילה - נוגד את זכויות הילד"

גם משרד החוץ במדינה נגד החוק האנטישמי: "מזיק ונוגד את אמנת זכויות הילד של האו"ם"

הרב פנחס גולדשמיט, נשיא 'ועידת רבני אירופה'
הרב פנחס גולדשמיט, נשיא 'ועידת רבני אירופה'



משרד החוץ באיסלנד פרסם הודעה רשמית ובו הוא מבהיר כי החוק שהוצע בפרלמנט, אשר אוסר עריכת ברית מילה במדינה - מזיק ונוגד את אמנת זכויות הילד של האו"ם וחופש הדת.

בנוסף, ציין משרד החוץ, כי "יש לאמץ את המודל האירופי לתקנות שיאפשר עריכת ברית מילה".

נשיא 'ועידת רבני אירופה' הגאון הרב פנחס גולדשמידט אמר לאחר ההודעה של משרד החוץ: "אנו מתקשים להאמין שלאחר עמדה כה ברורה של משרד החוץ יש עדיין סיכוי להעביר שם הצעת חוק פרטית, אולם לא נרפה עד שהצעת החוק תיגנז, אין מצב בעולם שנסכים שמדינה כל שהיא באירופה תכריז שאין בה מקום ליהודים".

במכתב ממשרד החוץ שנשלח לוועדת הפרלמנט, קובעים האמונים על יחסי החוץ של המדינה כי "הרגישות לזכויות אדם כולל זכויות של ילדים וילדות, וזה סימן ההיכר של מדיניות החוץ של איסלנד, הן בהסכמים בינלאומיים והן ביחסים בילטרליים. וכי איסלנד אף חתומה על הסכמים בינלאומיים שונים המגנים על זכויות אדם, כולל אמנת האו"ם לזכויות הילד והאמנה האירופית לזכויות הילד".

מנגד, ארגון הבריאות העולמי קבע כי המילה צריכה להיעשות על ידי אנשי מקצוע מוסמכים בתחום הבריאות, ובתנאים הרפואיים הטובים ביותר האפשריים.

עמדת משרד החוץ באיסלנד קובעת כי "החוק המוצע עורר תגובות רבות בארצות אחרות. שגרירויות איסלנד באירופה וצפון אמריקה, במיוחד, קיבלו הרבה תגובות מפרטים ומארגונים, וכולם ביקרו את החוק המוצע באופן זהה. במיוחד הדברים אמורים בגרמניה, ארה"ב ובריטניה. הטיעונים בהקשר זה מתייחסים בדרך כלל לחופש הדת ולחשיבות שבמתן כבוד לאמונותיהם של אחרים".

ע"פי הדיווחים מסתמן כי איסלנד לא תאסור קיום ברית מילה במדינה. ועדת המשפטים של הפרלמנט לא אישרה להעלות את הצעת החוק השנויה במחלוקת להצבעה באסיפת הפרלמנט במדינה.

מנכ"ל "מרכז רבני אירופה" ויו"ר איגוד הארגונים היהודים באירופה (EJA), הרב מנחם מרגולין ברך על ביטולה של הצעת החוק האוסר על ברית מילה אך הזהיר כי הנסיונות לאסור קיום מצוות יהודייות באירופה צפויים להימשך.

"אני מברך על מותה המסתמן של הצעת חוק המפלה, המיותרת ובעיקר האנטי-יהודית הזו. איגוד הארגונים היהודים באירופה, יחד עם ארגונים אחרים - נוצריים, מוסלמיים ויהודים, כולנו מחינו בפני הממשלה האיסלנדית עד שזו הבינה את התנגדותנו החריפה לחקיקה שביקשה להפליל אמונה שלמה."

"בעוד שאנו מקדמים בברכה את החדשות, עלינו להמשיך לעמוד על המשמר. מניסיוננו, חוקים מסוג זה שבים וצצים במקומות רבים ברחבי היבשת. שכן למרבה הצער, ראינו כבר בעבר שכהצעת חוק אחת נכשלת במדינה מסויימת, היא לעיתים קרובות מאומצת על ידי קבוצות במדינות אחרות".
איסלנד ברית מילה זכויות הילד משרד החוץ ועידת רבני אירופה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד