כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

ישי בראיון ראשון: "אני מוכן לוותר על הכל" • האזינו

בראיון ראשון שהעניק יו"ר 'יחד' לרדיו, לאחר 'מפגש השלום' - התייחס השר לשעבר לשלום הספרדי • "אין מחלוקת"

אלי ישי (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אלי ישי (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)



יו"ר יחד, השר לשעבר אלי ישי התראיין הערב למשה גלסנר ב'מהדורה המרכזית' ב'קול ברמה' והגיב לראשונה אחרי מהלך השלום שהחל אמש באופן רשמי.

"מעולם בעיני מהצד שלנו אין מחלוקת", אמר ישי, "אין חילוקי דעות, שקמה ש"ס זה לא היה פיצול מיהדות התורה רק הבאנו עוד כוח למען יהדות התורה וחזיקנו יותר מנדטים לעם ישראל. יצאנו לדרך כדי לחזק את עולם התורה", אמר ישי שהוסיף כי גם "כשאריה דרעי התראיין אחרי הגשת הרשימות ואמר שאם לא היה חוזר לש"ס היה מקים מפלגה חדשה כדי להביא קהלים חדשים".

לדבריו, "אנחנו תמיד בצד של השלום. ההצעה שלנו היא פשוטה מאוד, אני לא במחלוקת אנחנו יכולים יחד להביא למען עולם התורה".



השר לשעבר התייחס לאופן בו יהיה ניתן להביא את האחדות לכדי ביצוע": "אנחנו מעונינים לעשות את המיזוג למען הצלת עולם התורה כמו ביהדות התורה עם דגל, בוזי וציפי ובנט ואורי אריאל". ישי הציע כי יבדקו באמצעות סקרחם מה כל אחד יכול להביא במקרה ויעשה ריצ'רץ' ואז לדבריו "נביא תוצאה דו ספרתית".

"נבחן מה כל אחד יכול להביא ונמצא את הפתרון איך למזג, זה יבדק בסקרים" אמר.

בהמשך, ציין יו"ר 'יחד' כי "כל מה שיורה לי מרן ראש הישיבה (הרב מזוז) אני אעשה, אני יכול מחר לכאורה ע"פ הסכם כזה או אחר להיות שר, אני לא מחפש ג'ובים".

"אם אני יכול להביא עוד כוח ומנדטים נוספים שמעולם לא היו בתוך ש"ס" הוסיף ישי, "רק אם ניהיה יחד כך אעשה".

הוא הוסיף עוד ואמר כי עניין הריצ'רץ' הוא "רק עניין טכני, בסוף זה פתק של ש"ס ואם עושים את הדבר הזה אני מוותר מה שמרן יגיד לי אני לא רוצה לעצמי כלום, אני מוכן לוותר על הכל ברמה אישית".

אלי ישי סיפר בנוסף על פגישתו עם רבה של ירושלים הגר"ש עמאר שהתקיימה הבוקר: "הייתה שיחה מצוינת, הוא שמע נתונים שלא היה" אמר, לדברי ישי "הכדור אצלם - אם דרעי יחליט אפשר לעשות הסכם תוך חמש דקות ואם לא אז אפשר לפחות שנחתום על הסכם עודפים שכל אחד יתמוך במי שהוא רוצה ונעבוד באחדות אהבה שלום וראות".

ישי ציין כי לא קיבל היום הצעות לתקפיד שר או לתפקיד ראש עיריית ירושלים.
אלי ישי השלום הספרי הרב מאזוז אריה דרעי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 22 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד