י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

משרד החינוך דרש: חוקרים פרטיים יעקבו אחרי תלמידי הישיבות

זעם חרדי: משרד החינוך דרש שחוקרים פרטיים יעקבו אחרי תלמידי ומנהלי הישיבות ההצהרות בכנס החירום: "נתחיל בקרוב במסע הסברה נרחב בכל הארץ" הצעה: הרבנים והאדמו"רים ידרשו את פיטורי מנהל האגף הפרטים והמכתבים נחשפים

אילוסטרציה. צילום: שוקי לרר
אילוסטרציה. צילום: שוקי לרר צילום: שוקי לרר



מנהלי המוסדות החרדים זועמים ומאיימים: ממסך שהודלף למנהלי מוסדות חרדיים, עמוס צייאדה מנהל אגף מוסדות תורניים פנה בשנה שעברה לפרקליט המדינה שי ניצן בדרישה לאשר הפעלת עשרות חוקרים פרטיים במוסדות התורה, כך נודע ל'בחדרי חרדים'.

במכתב שנשלח לפרקליט ניצן מפרטת היועצת המשפטית של אגף מוסדות תורניים כי הביקורות המתקיימות במוסדות 'אינן מספקות אותם' ולכן הם מבקשים לצרף לביקורות צוות חקירה סמוי אשר יעקוב בהסוואה אחרי מהלך הביקורות בעולם התורה. כמו"כ, לטענתה, יש צורך במעקב אחר תלמידים ואחר סדר יומם וכן מעקב ובילוש אחר מנהלי המוסדות ואחר התנהלותם היומית. כל זה נכתב בסעיפים מפורטים במכתב הבקשה שנחשף כאן ב'בחדרי חרדים' לראשונה.

על פי המידע שהגיע ל'בחדרי חרדים', פרקליט המדינה ניצן אישר את הבקשה במכתב חוזר וביקש מאנשי האגף לעדכן את הפרקליטות מיידית על תוצאות החקירות, במידה וימצאו מידע הקשור לפלילים, וכן את משטרת ישראל.

בתוך כך, ובעקבות דליפת המכתב באחרונה, התכנסו בימים האחרונים מנהלי מוסדות התורה באופן בהול ודנו באפשרויות לפעול בעניין.

בכנס החירום הוצגו בנוסף מסמכים שונים, המראים אפליה משוועת בין מוסדות התורה לשאר המוסדות במדינה, כגון מכתב של 'הסתדרות המורים' הטוען כי ביקורות במוסדותיהם פוגע בכבוד התלמידים והמנהלים ולכן הם אינם מרשים לשתף פעולה עם ביקורות, וכפי שקורה במציאות שאין במוסדות הללו ביקורת ללא תיאום של כמה שבועות מראש.

עוד נודע ל'בחדרי חרדים', כי בכנס הוחלט, על הקמת צוות שיטפל בנושא, וייפגש עם האדמו"רים וראשי הישיבות בארץ בכדי להביא פתרון, בנוסף, הועלתה הצעה להודיע קבל עם ועדה על "ויתור הקצבה הזעומה מהמדינה שתמורתה סובלים מוסדות כה רבות ואף מתכננים להגביר עליהם את הקושי", עוד הוצע שהרבנים והח"כים ידרשו את פיטוריו של מנהל האגף צייאדה.

יצוין, כי צייאדה עצמו נפגש בתחילת השבוע עם מספר מנהלי מוסדות חרדיים וטען כי מדובר במכתב שכוון למספר מוסדות בודדים שנחשדו שסילוף האמת.

יודגש כי סמכותו של צייאדה שניתנה לו מפרקליט המדינה עדיין בתוקף וכי בסמכות האגף להפעיל חוקרים פרטיים שיעקבו אחרי תלמידי ומנהלי הישיבות.

מנהלים חרדים אומרים בתגובה ל'בחדרי חרדים': "אין בכוונתנו להניח לעניין. למרות ניסיונות ההשתקה של הגורמים הממסדיים. נתחיל בקרוב במסע הסברה נרחב בקרב כל מנהלי המוסדות בארץ עם הפצת החומרים הרלוונטיים ובהקמת גוף משפטי מקצועי למתן עזרה וייעוץ למוסדות אשר נקלעים להתנכלויות מכוונות של אגף בכיר מוסדות תורניים".

תגובת משרד החינוך טרם התקבלה - לכשהיא תתקבל - היא תפורסם לאלתר.








משרד החינוך בחורי ישיבות חוקרים פרטיים שי ניצן כנס חירום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 39 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד