י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

התיעוד נחשף: הרבי מסאטמר אצל נשיא ארה"ב

תיעוד היסטורי נחשף בימים אלו ומרגש את אלפי חסידי סאטמר בעולם; הרבי שהיה אז אברך צעיר לימים בשנות ה-30 לחייו וכיהן כאב"ד 'עצי חיים' סיגעט, נפגש עם נשיא ארצות הברית יחד עם משלחת עסקנים נכבדים • הרבי נושא ברכה לפני הנשיא

התיעוד נחשף: הרבי מסאטמר אצל נשיא ארה"ב



31 שנים אחרי, נחשף תיעוד בו נראה האדמו"ר מסאטמר, אז הרה"צ רבי יקותיאל יהודה טייטלבוים אב"ד קהל 'עצי חיים' סיגוט ובנו של הרבי ה'ברך משה' מסאטמר, אצל נשיא ארה"ב רונלד רייגן כשליחו של אביו האדמו"ר בעל ה'ברך משה' מסאטמר זצ"ל.

ל'בחדרי חרדים', נודע, כי התיעוד הוא משנת תשמ"ז, אז הגיע הרבי מסאטמר בהיותו בנו הצעיר של אביו, בראש משלחת עסקנים אל הנשיא רייגן, לפעול למען היהודים הפליטים שעזבו את רוסיה וכן להשתדל להציל את בתי החיים באירופה.

במשלחת היו עסקנים בולטים בימים ההם בסאטמר, בהם הנגיד רבי הערשל קסטנבוים, ורבי הערץ פרנקל, ומספר רבנים ועסקנים נוספים בחסידות.

הוידאו שנחשף הוא מהארכיון הרשמי של הנשיא רייגן, שפורסם בימים האחרונים.



בתיעוד שהגיע לידי 'בחדרי חרדים', נראה עוזרו של הנשיא פונה אליו ואומר לו אדוני הנשיא זה הרב הגדול (מראה לו תמונה של הרבי מסאטמר זצ"ל מ.ו. וי.פ.) הוא לא יכל להגיע, הבן שלו נמצא פה במקומו.

אחד הרבנים מברך את הנשיא רייגן ואומר: "יש לנו תפילה מיוחדת לנשיא". הרבי מסאטמר, אז אב"ד 'עצי חיים', נושא את תפילה בלשון הקודש; "הנותן תשועה למלכים מלכותו מלכות כל עולמים, הפודה את דוד עבדו מחרב רעה, הוא יברך וישמור וינצור ויעזור וירומם ויגדל וינשא למעל את נשיא ארה"ב ומשנהו. מלך מלכי המלכים ברחמיו יחיה וישמור, ומנזק יצילו, מלך מלכי המלכים יתן ברחמיו יתן בליבם לעשות טובות עמנו, ולכל ישראל במהרה בימינו ויהודה וישראל ישכון לבטח, ובכן יהי רצון ונאמר אמן".

אחד הרבנים מתרגם את הברכה לאנגלית ואומר לנשיא בבדיחות, שהוא בטוח הבין בלשון הקודש אבל הוא מתרגם בשביל שאר הנוכחים.

הרב קסטנבוים פונה לנשיא ואומר לו; "אני נרגש מאד לעמוד פה עם כולם, אנחנו תמכנו בך באופן אישי ובערכים של ארה"ב".

הרב מסביר לנשיא על הערכים היהודיים ומודה לו על הקשבתו. הנשיא עונה להם שהענין שלשמו באו יטופל כמו שצריך.
רונלד רייגן חסידות סאטמר פגישה נשיא ארצות הברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד