י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

העיתון הדפיס 'כיפה', הסביר והמליץ לחבוש

אלפים צעדו אתמול בגרמניה, אנשים וגם נשים אפילו מוסלמיות חבשו כיפה לראשם כאות הזדהות עם המאבק באנטישמיות • לקראת הצעדה הדפיס אחד העיתונים הנפוצים במדינה, 'כיפה' באחד מעמודי העיתון תוך שהוא נותן הסבר כיצד לחתוך והמליץ לחבוש אותה

כיפה לחיתוך
כיפה לחיתוך



אלפי אנשים ונשים צעדו אתמול (רביעי) במה שכונה 'צעדת הכיפות' בכמה ערים בגרמניה כשכיפה לראשם, גם נשים השתתפו בצעדה כשהן חובשות כיפה, (אגב, הן לא קשורות לנשות הכותל), הן חבשו כיפה יחד עם הגברים שצעדו ברחובות, לאות הזדהות עם היהודים.

בצעדה נשמעו קריאות נגד אנטישמיות, בתיעוד מהמקום נראתה כמה אשה מוסלמית חובשת כיפה על החיג'אב שעל ראשה, בנוסף הגיעו לצעדה עשרות פוליטיקאים גרמנים שהבטיחו להלחם באנטישמיות.



מוסלמית עם כיפה

העיתון 'טאג-שפיגל' הנפוץ במדינה, הדפיס בעיתון ציור של כיפה עם סימון לחיתוך מסביב, וקרא לקוראיו לגזור את הכיפה ולצעוד איתה ברחוב, מאחר ואין כל כך היכן לקנות כיפות ברחובות גרמניה.







כזכור, הצעדה באה כתגובה לאנטישמיות הגואה נגד היהודים במדינה, רק בשבוע שעבר, אדם חובש כיפה שהיה בכלל ערבי ישראל שהתחפש ליהודי עם כיפה, הותקף לפני כשבועיים על ידי מוסלמי ממוצא סורי בעת שצעד עם חבר נוסף ברחוב בברלין, התוקף צעק לחובש הכיפה "יהודי יהודי" והצליף בו עם חגורה, לאחר מכן הוא הסתתר כמה ימים. אך לאחר שהתיעוד שלו נחשף ועורר סערה עולמית שכללה גינויים חריפים, התוקף הסגיר את עצמו למשטרת ברלין, כשהוא מופיע יחד עם עורך דין.

עד כה לא פורסם אודות העמדתו לדין.
גרמניה צעדת הכיפות כיפה אנטישמיות מוסלמים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד