י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

צפו: הילדים צעדו עם טלאי צהוב: "תתביישי לך"

האם לא הגזימו? ילדים מת"ת סאטמר בוויליאמסבורג צעדו אתמול ברחובות השכונה, כשהם לבושים בבגדי אסירים באושוויץ , עם טלאי מהוב וקראו קריאות נגד המדינה הציונית • צפו

צפו: הילדים צעדו עם טלאי צהוב: "תתביישי לך"
צילומסך



המחאה למען הצעירה שנעצרה בלשכת הגיוס חוצה יבשות. מאות ילדי תלמוד תורה 'בני יואל' סאטמר צעדו אתמול (רביעי) ברחובות וויליאמסבורג, נגד מדינת ישראל.

על פי התיעוד שהגיע לידי 'בחדרי חרדים', הילדים נראים צועדים בשורות של שלוש, כשהם לבושים בבגדי פסים שחור לבן כמו שלבשו האסירים באושווויץ, עונדים טלאי צהוב ואוחזים שלטים בידיהם בגנות המדינה הציונית.


(באדיבות המצלם)

על השלטים שאחזו בידיהם נכתב בין היתר "מדינת ישראל תתביישי לך" והילדים הקריאו את הטקסט הזה באנגלית תוך כדי צעדתם.

האתר Yeshiva world news מדווח, כי פנה לקבל תגובה מהנהלת החיידר; "האם זה לא מוגזם", אך הנהלת החיידר לא השיבה ולא הגיבה לשאלה.

כזכור, בשבוע שעבר בעקבות מעצרה של צעירה בלשכת הגיוס בירושלים, נערכה הפגנה בסמוך ללשכה ברחוב רש"י בירושלים, במהלכה המשטרה השתמשה ברימוני הלם כדי לפזר את המפגינים.

כפי שנחשף ב'בחדרי', הצעירה העלתה כחודשיים קודם לכן תמונה לפייסבוק בה היא מופיעה ללא סממנים דתיים, ובעדה החרדית אמרו כי התחזקה בחודש וחצי האחרונים.

יומיים לאחר שנעצרה, הצעירה שוחררה. מדובר בצעירה שדרושה לחקירה בצה"ל מזה כחמישה חודשים ולא התייצבה. בעקבות כך, נשפטה בדין משמעתי ל-20 ימי מחבוש. מצה"ל נמסר אז כי הצעירה לא הגישה תצהיר לקבלת פטור מטעמי דת, ורק עם הגעתה ללשכת הגיוס, סיפרה שהיא דתייה וביקשה לקבל פטור מטעם זה.

מהפרטים שהגיעו ל'בחדרי חרדים' עולה כי הצעירה שוחררה על מנת לבחון את כשירותה למעצר, למרות שנשפטה ל-20 ימי מחבוש. ביום ראשון, חמישה ימים לאחר שחרורה, הגיעה ללשכת הגיוס ירושלים ואושרה רפואית ככשירה למעצר. בטרם יציאתה לכלא, חשה ברע ופונתה למיון. במיון נקבע כי היא כשירה למעצר, וביום שני לאחר שנמצאה כשירה למעצר, נכלאה בשנית בכלא 4.

בתוך כך, ב'עדה החרדית' קוראים לציבור להגיע הערב ל'עצרת תפילה ומחאה' על המשך מעצרה של הצעירה יובל בת תמר, אשר תחל בשעה 20:00 סמוך ללשכת הגיוס ברחוב רש"י בירושלים, בהשתתפות רבנים, אשר חלקם יישאו דברים.
צעדה טלאי צהוב שואה מעצר בחורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד