כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

כתב אישום חמור נגד האם המטביעה: "הוא צריך להיות מלך המשיח"

כמעט חודש אחרי המקרה המזעזע, כתב אישום חמור יוגש נגש האם שהודתה כי הטביעה את בנה התינוק בטענה כי "הוא צריך להיות "מלך המשיח" ולגדול" • במהלך החודש אספו חוקרי המשטרה ראיות ועדויות רבות, בהן עדותה של אם החשודה: נכנסה והבחינה באבי הפעוט יושב ובוכה

אילוסטרציה. צילום: pixabay
אילוסטרציה. צילום: pixabay



הפרקליטות תגיש בצהריים כתב אישום נגד האם שהטביעה את בנה.

כפי שדווח בהרחבה ב'בחדרי חרדים', בחול המועד פסח הגיעו הוריו של התינוק מבית שמש לבית מלון 'מיאמי' באשדוד ולבקשתם קיבלו חדר עם ג'קוזי. למחרת הוזעקו למלון כוחות הרפואה לאחר שהתינוק טבע וזה פונה תוך מאמצי החייאה אל בית החולים 'אסותא' בעיר, אך שם נקבע מותו.

חוקרי המשטרה שהחלו בחקירת המקרה התעורר חשדם ואמו של הפעוט נעצרה ובחקירתה הראשונה שמרה על זכות השתיקה. כבר באותו היום, בחקירה נוספת שנערכה לה, סיפרה לחוקריה כי "השכינה משכה את התינוק לתוך המים". בעדותה מסרה כי נכנסה לג'קוזי יחד עם בנה הפעוט על מנת לקלח אותו. בשלב מסוים, לדבריה, התגלתה לה השכינה ומשכה את התינוק לתוך המים. עוד ציינה כי בשלב זה עזבה את אחיזתה בו ואפשרה לבנה הפעוט לטבוע בטענה כי הוא צריך להיות "מלך המשיח" ולגדול.


קצין אח"מ תחנת אשדוד רפ"ק סרגי פדרנקו על אודות כתב האישום הצפוי

כבר בהמשך לחקירה זאת ערכה האם החשודה שחזור כשהיא מלווה בחוקרי המשטרה על פי שהתרחש כפי שמסרה בעדותה, שם אף קשרה את בעלה למיוחס והוא נעצר שעות ספורות אחריה. בפעולות החקירה עלו סתירות בין העדויות שנאספו מאם החשודה ומחמתה, לבין גרסת האב, בעקבות כך הוארך מעצרו בחשד לשיבוש הליכי חקירה.

כפי שדווח לראשונה ב'בחדרי', הנתיחה שלאחר המוות שערכו במכון לרפואה משפטית לתינוק, לא הייתה ברורה. ככל שלוקח זמן רב יותר להמציא דו"ח פתולוגי, כך התמונה ברורה פחות. גם בהגשת הצהרת התובע טרם התקבל הדו"ח הסופי, שאמור לקבוע מה הגורם הישיר למותו - ולא רק סיבת המוות שזה טביעה.

בשלב מסוים, ביוזמת פרקליטו עו"ד נדב גדליהו, הודה האב כי בדה חלק מהדברים בעדותו בטענה כי ניסה לגונן על רעייתו ובשלב זה מסר גרסה מהימנה יותר - דבר שהביא בהמשך לשחרורו.

עדות קשה נוספת אותה גבו חוקרי המשטרה הייתה מאם של החשודה ששהתה אף היא במלון. לדבריה ניגשה פעמיים לחדר במהלך שעות הבוקר אך כניסתה נדחתה כל פעם בטענה אחרת. בפעם השלישית נפתחה לה הדלת והבחינה באבי הפעוט יושב ובוכה וכי התינוק נמצא בתוך המים. בשלב זה היא לא איבדה עשתונות ומיד הוציאה את הפעוט מהמים והחלה בביצוע פעולות מצילות חיים בסיסיות ובמקביל הורתה לאבי הפעוט לזמן את כוחות ההצלה.

בתום חקירה מורכבת מאוד ורגישה, תוך איסוף עדויות רבות, ולאחר שגובשה תשתית ראייתית כנגד החשודה במעשה, תגיש היום פרקליטות דרום כתב אישום חמור כנגד האם - אולם עד לשעה זו טרם ברור מה יהיה סעיף האישום.

אם התינוק המנוח ז"ל, אושפזה בבית חולים פסיכיאטרי לבקשת בית משטרה ועל פי חוות דעת של הפסיכיאטר המחוזי, נמצאה שאינה כשירה לעמוד לדין. האם ניתן יהיה לסמוך על גרסתה, ולהרשיעה על סמך זה? מוקדם מידי.
התינוק מהגקוזי האם המטביעה כתב אישום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד