כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

בגיל 86: החזן ואיש התקשורת הלך לעולמו

אבל בעולם החזנות והתקשורת: מרדכי פרימן הלך לעולמו הבוקר בירושלים בגיל 86 • היה איש תקשורת וחינוך, ואף הנחה ערבי חזנות והיה חזן בעצמו • הלוויה תערך היום בירושלים, בהשתתפות משפחתו, מקורביו ומוקירי זכרו • ת.נ.צ.ב.ה.

מרדכי פרימן. צילום: ישראל אריאל
מרדכי פרימן. צילום: ישראל אריאל





בירושלים נפטר הבוקר (חמישי) ר' מרדכי פרימן ז"ל, והוא בן 86. פרימן היה איש תקשורת וותיק, מנחה ערבי חזנות וחזן בעצמו, ויקיר העיר ירושלים.

מרדכי פרימן נולד ברובע היהודי עיר העתיקה בירושלים בשם משה מרדכי פרידמן לשמואל יצחק ולחיה אסתר פרידמן, כדור שביעי לילידי ישראל, ודור שלישי בירושלים. כאשר היה ילד, עברה המשפחה להתגורר בשכונת בית ישראל שבירושלים.




פרימן ז"ל. (באדיבות המשפחה)

הוא צאצא של משה יפה, שעלה לארץ ישראל בשנות ה-90 של המאה ה-18. הוא התיישב בחברון בהוראת האדמו"ר הזקן של חב"ד, רבי שניאור זלמן מלאדי, בעל התניא. היה שליח דרבנן של אותו אדמו"ר לחיפוש אחר עשרת השבטים במזרח הרחוק.

היה ממעצבי השידור והתקשורת הדתית ומראשוני 'קול ישראל' והשידור העברי. כבר לפני 70 שנה, בהיותו בן 16, החל להשתתף בתכניות השונות של קול ישראל כקריין בשל קולו הערב, ומאז ליווה את השידור והתקשורת הישראלים במשך 70 שנה.

בין השאר הוא הגיש את כל תכניות המסורת והווי הדתי ב"קול ישראל", ומכאן היה מקורב לגדולי הרבנים וגדולי הדור. בהמשך הוא ניהל את המחלקה למורשת ישראל בטלוויזיה הישראלית. קולו של פרימן היה מוכר גם בזכות הגשת הפינה המיתולוגית 'פסוקו של יום'.





עם פרישתו מרשות השידור החל בהוראת רדיו במכללת ליפשיץ לחינוך, שהיא הגלגול הנוכחי של בית המדרש למורים שבו למד בצעירותו, ומנהל את אולפן הרדיו של המכללה המשדר במסגרת התכניות החינוכיות של קול ישראל, וכן אחראי להפקת המגזינים המשודרים בטלוויזיה הקהילתית.

במקביל, ולאורך כל השנים, היה פרימן איש חינוך, מורה, מנהל בית ספר ומפקח במשרד החינוך והתרבות שהתמחה בחינוך מיוחד והעמיד דורות של תלמידים ותלמידי תלמידים. הוא היה חזן מוכשר שעבר לפני התיבה בשבתות ובחגים בארץ ובחו"ל, והנחה במשך עשרות שנים קונצרטים של חזנות בישראל ובתפוצות.

לפני עשור זכה פרימן בפרס יקיר ירושלים לשנת 2008, על האדרת התרבות והמורשת היהודית והעברתן לדורות הבאים בעבודתו במערכת החינוך, ברדיו ובטלוויזיה.



פרימן מקבל את העיטור 'יקיר ירושלים'. צילום: ישראל אריאל

הוא הניח אלמנה רחל פרימן, ושתי בנות - עדנה קלפר וחדווה קיי. בנו הוא אב בית הדין הרבני האזורי בתל אביב הרב מאיר פרימן.

ההלוויה תיערך היום, יום חמישי, בשעה 16:00 מבית ההלוויות 'קהילת ירושלים' בהר המנוחות בגבעת שאול ומסע ההלוויה ייצא לחלקת יקירי ירושלים בהר המנוחות, שם ייטמן.



מרדכי פרימן חזנות תקשורת ירושלים הלוויה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד