ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

דילמה: ילדות משוחררת או חיים מאושרים

כתבה שפורסמה הבוקר כאן ב'בחדרי', הביאה אמא מודאגת אחת לחשוב על משחקי ילדים, קונפליקטים הוריים והסכנות בחיים. את מסכנותיה היא משתפת בטור שכתבה והיא קוראת לכל ההורים לזכור שבסופו של יום צריך לעשות השתדלות, אבל בעיקר לסמוך על הקב"ה

צילום: pixabay
צילום: pixabay





קונפליקטים בגידול ילדים הם חלק מהחבילה שבאה יחד עם ההורות. כאמא לשלושה ילדים קטנים, אני לומדת מדי יום על קונפליקטים שונים המתלווים למעמד, אבל הבוקר נחשפתי לקונפליקט הורי שלא חשבתי עליו, קונפליקט המשחקים.

כדורים מתנפחים במים, גולות, חמש אבנים, ספינר ואפילו הלגו הקטן והמוכר הם רק חלק מהמשחקים השולטים בהפסקות, בחצר אחר הצהריים או בחדר הילדים. כמעט כולנו גדלנו על המשחקים האלה וילדנו זוכים לשחק בהם בתוספת משחקים אחרים.

האם ידעתם שהמשחקים האלה עלולים להיות מסוכנים מאוד? בכתבה שפורסמה הבוקר כאן ב'בחדרי', סיפרה אם לתינוק שבנה הקטן בלע כדורים ג'לי המתנפחים במים, הם התנפחו בקיבה שלו ורק בזכות הטיפול המהיר, חייו של הילד נצלו.

כדורי הג'לי הם רק אחד מהמשחקים שאנחנו, ההורים, לא מודעים לסכנה שבהם. גם 5 אבנים או גולות הם משחקים בעלי פוטנציאל חנק ממשי והספינר המוכר נבדק בעבר על ידי מכון התקנים הישראלי שלא שש לאשר את השימוש בו בשל הסכנות הטמונות בבליעת חלקים ממנו.



כדורי ג'לי מתנפחים. צילום: צילום מסך מיוטיוב

ברגע שקראתי את הכתבה החלטתי לבדוק משחק לאחר משחק מאלה שנמצאים כאן בבית וגיליתי שלא מעט מהמשחקים האהובים על ילדי, עלולים להיות מסוכנים. באותו רגע רציתי לזרוק את כל המשחקים הללו, אבל אז ראיתי שמדובר במשחקים האהובים ביותר על השחקנים, כלומר, הילדים. ניצבתי בפני השאלה האם לזרוק ולאכזב את ילדי או האם לתת להם לשחק במשחקים הללו תוך סיכון מועט מאוד אך קיים.

כהורים, אנחנו רוצים לשמור על בטיחות ילדנו ועל כן לא נרצה שישחקו במשחקים שעלולים לסכן את חייהם אך מצד שני, כהורים אנו רוצים להעניק לילדים שלנו ילדות בריאה, מלאה במשחקים ולא בדאגות, כך נוצר מיש מש של ילד משחק בחמש אבנים והורה שמזהיר שוב ושוב את הילד מאחיו הקטנים שמתקרבים או מזריקה חזקה מדי שעלולה לפגוע בו ולפצוע אותו.

האם יש איך לברוח מהקונפליקט? נראה שלא. אני מאפשרת לילד שלי לחצות כביש עם מבוגר בצורה בטוחה ואחראית למרות שיש בזה סכנה, אני נותנת לילד שלי לאכול פסטה למרות שהיא עלולה לגרום לחנק ואני מאמינה שזה בסדר שירוץ בחצר על אף סכנת הנפילה הברורה.




כמו בשאר הקונפליקטים ההוריים שלי אני אצטרך ללמוד להאזין לתחושת הבטן שלי. כהורים, אני מאמינה שחובת הלמידה היא עלינו ואת שיעורי הבית שלנו אנחנו צריכים לעשות בהיכרות עם הסכנות של המשחקים, ללמוד איך להימנע מהן בצורה מיטבית ולבדוק מהם המשחקים המסוכנים באמת (בעיקר כאלה שנאסרו על ידי מכון התקנים באופן מוחלט).

כולי תפילה שאני אצליח, גם בקונפליקט הזה, כמו בשאר הקונפליקטים, לנסות ולאזן בין מניעת הסכנה לבין מניעת האפשרות לשחק במשחקים אלו בצורה שתשלול את שנות הילדות של הילדים שלנו ובעיקר בעיקר לקוות להרבה סיעתא דשמיא.
משחקים מסוכנים קונפליקטים הוריים סכנת חיים חציית כביש חמש אבנים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד