י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

צפו: בקומה ה-22 בפלאז'ה; הרבי השקיף עם המיליונר על מקום המקדש

הרבי מויז'ניץ הגיע אתמול אל בית הנגיד דיוויד הגר, מגדולי תומכי מוסדותיו, ערך במקום קביעת מזוזה, שתה 'לחיים' והשקיף אל מקום הקודש והמקדש • צפו

צפו: בקומה ה-22 בפלאז'ה; הרבי השקיף עם המיליונר על מקום המקדש



האדמו"ר מויז'ניץ הגיע אתמול (רביעי) בליווי יו"ר 'יהדות התורה' חה"כ מנחם אליעזר מוזס, לביתו של המיליונר דיויד הגר מלוס אנג'לס, שחנך את ביתו החדש בקומה ה-22 במגדל פלאז'ה בירושלים.

הרבי ששהה במקום למעלה משעה השקיף יחד עם איש העסקים ממרפסת הבית על מקום המקדש, קבע מזוזה וערך שולחן 'לחיים'.

דיויד הגר ידוע כספונסר האמריקאי של הנח"ל החרדי, אשר פעל ודאג רבות להקמתו וביסוסו, הוא גם בן דודו של האדמו"ר מויז'ניץ ואף תורם גדול לחצרו. בין המשתתפים היה גם הרב דוד פוקס ממייסדי הנח"ל החרדי וראש המכינה הקדם צבאית ביתיר אל"מ במיל' הרב משה הגר - גם הוא קרוב משפחתו של הרבי.

גורמים בחסידות ויז'ניץ ידועים כמי שעמדו בעבר מאחורי הקמת הנח"ל החרדי של שנות השישים. כ"ק האדמו"ר ה'אמרי חיים' מויז'ניץ זצוק"ל, פנה בזמנו באמצעות חתנו, הרה"ח רבי משה ארנסטר זצ"ל, לבן גוריון בשנת תש"כ (1960) לשם הקמה של גדוד האחזות נח"ל חרדי במושב עמיעוז בחבל אשכול. האחזות אכן קמה ופעלה במשך כמה וכמה שנים.



ל'בחדרי חרדים' נודע כי במהלך הביקור, שלף חה"כ מוזס מהארכיון שלו, הזמנה שזקנו של דיויד הגר מזמין את אביו הרב החסיד רבי שלמה זלמן מוזס ז"ל לחתונה של הבן שלו.

צפו בתיעוד מהביקור













































דיויד הגר הנחל החרדי מקום המקדש פלאזה חנוכת הבית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד