ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

לייבל'ה בליל שישי: הח"כ שחמק מבית הדין, והכיסאות החדשים של הרבי בקנדה

והשבוע בלייבל'ה: חבר הכנסת מ'יהדות התורה' שהגיע לבית הדין. בעל המסעדה שנטל לעצמו מקל של אדמו"רים. על העיתונאי שנדקר מסכין. ומה בדיוק המליצו לאיש ירושלים בבית הכנסת 'איצקוביץ'

לייבל'ה בליל שישי: הח"כ שחמק מבית הדין, והכיסאות החדשים של הרבי בקנדה
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים



ירושלים של שלום

"אין כלי מחזיק ברכה יותר מן השלום", מלמל לייבל'ה לעצמו עת שמע על השלום הספרדי. עם היוודע השמועה בעולם, ארז לייבל'ה תפילין ושם פעמיו אל ה'שטיבלאך' הספרדי, הידוע יותר בכינויו 'בית-כנסת על שם ר' מסעוד' או משהו כזה, אם שלום, אז שיהיה עד הסוף.

לייבל'ה פותח השבוע בעיר הבירה שלנו, ראשית, בכדי לסעוד את ליבו פנה לייבל'ה למסעדת 'קרויזר' הירושלמית הפתוחה עד לשעה 12:00 ויוצרת שיתוף פעולה טוב בין הישיבה לבעלי החנויות, למען לא יאבדו אלו את פרנסתם. אך לא רק בחורים, בקצה המסעדה הבחין לייבל'ה בראש עיריית ביתר עלית שסעד את ליבו.



תוך כדי שלייבל'ה לוגם בשקיקה כוס שתייה קרה, הוא מבחין במוטי בעל המסעדה. מוטי, המחלים משבר ברגלו הגיע למסעדה עם מקל של אדמו"רים מוכסף, כדי לתת שירות ללקוחות. לשאלת לייבל'ה: האם אין הדבר מכביד? השיב בעל המסעדה, "להיפך, זה 'מקל' עלי".



לייבל'ה נשאר באזור, שואף אוויר ירושלמי לריאותיו ומיטיב את משקפיו לעיניו הערניות. רגע לאחר מכן הוא צד במבטו את הבפוליטי המוכשר ארי קלמן. ארי שהצטרף לשורות האתר בו אתם קוראים כעת, נצפה בשכונת 'מאה שערים' כשהוא משוחח במספר מכשירים בו זמנית ומכתיב למערכת 'אייטם' לכותרת הראשית באתר.



וממלא מקום ראש העיר, יצחק פינדרוס. נצפה בחמישי האחרון בחנות של 'פיצוחי משיח', לייבל'ה מדווח כי פינדרוס עמד כאחד האדם ללא קיצורי תורים. הנוכחים במקום עמדו עמו בתור ולפליאתו של לייבל'ה לא ביקשו מפינדרוס שיתמודד לראשות.




'כנראה שחנויות האוכל בישראל לא מספיק טובות', הרהר לייבל'ה עת קיבל את הדיווח כי פינדרוס נצפה השבוע במסעדת mike's bistro במנהטן, מסעדה שלייבל'ה מאד מחבב באופן אישי. לייבל'ה הבחין בפינדרוס שנעמד לתמונה עם הסועד הקבוע, הנגיד הצעיר אברמי זופניק. ליי'בל'ה אף ממתין לאברמי שמגיע שבוע הבא לישראל לכבוש את מירון בל"ג בעומר.



ואי אפשר בלי דיווח 'בקטנה' על 'יום אידם'. לייבל'ה מדווח על המפיק האגדי - אייזיק גפן, שנצפה מאחורי הקלעים בטקס המשואות. לייבל'ה תיעד את גפן מתמרן בין הצד של אדלשטיין לצד של נתניהו. כמו שנאמר במקורותינו: 'ענבי הגפן-בענבי הגפן'.



ולידיעה רצינית וחשובה: הסגן לשעבר ישראל קלרמן. אירח בלשכתו את האיש ו'לב מלכה', הרב אהרן לייב אברמן. היו"ר קפץ לכיכר 'ספרא' להודות לחבר מועצת העיר על פעילותו הרבה למען ילדים חולי סרטן. במהלך הביקור נצפו השנים משוחחים בלימוד על ענייני הלכות תרומת דם והמסתעף מכך, ולייבל'ה התפעל מהידיעות הנרחבות שהפגינו השניים.

הקנייטש' של המנכ"ל

ומעיר הבירה ירד לייבל'ה לבני ברק הגשומה, והשבוע הוא היה סהרורי. הסערה הדגלאית בעיר בית שמש והטור המושחז של אבי בלום - לא נתנו לו מנוח. "מה יהיה על הדור", הוא שב ומלמל לעצמו את המוטו המלווה אותו כל חייו. ואז הבטן החלה אף היא לדבר. הרעב המציק לא נתן מנוח. והנה מול עיניו, תוך כדי הילוכו ברחובה של עיר, מתחת לרדיו 'קול חי', הוא צפה בפיצרייה חדשה שנפתחה. שלושה מגודלי זקן עטורי חיוך קיבלו את פניו והניחו קרוב לפיו פיצה עגולה וזוהרת, "אוח", אמר לייבלה, "סוף סוף מצאתי פיצה בבני ברק שהרוטב שלה מתחרה עם הרוטב המפורסם של 'פיצה אורי', ניירא". ובגלל שמפרסמים עושי מצווה, לייבל'ה יניח כאן את שם הפיצרייה: פיצה איטליוני.



משם פנה לייבל'ה למכון 'אחיה' הגדול בבני ברק, אליו הגיע יו"ר ועדת העלייה והקליטה מר אברהם נגוסה. נציג יוצאי אתיופיה בכנסת הביט בהשתאות בתמונות של גדולי הדור המוצבים ליד חדרו של המנכ"ל הרב יצחק לוין, קיבל סקירה מקיפה על הפעילות והתפעל מהעשייה הברוכה.




מכאן פנה לייבל'ה למעוז הבני ברקי, בית כנסת 'איצקוביץ'. שם ראה את סגן ראש העיר ירושלים וכלל הנראה ראש העיר הבא, יוסי דייטש. הסגן נצפה לאחר תפילת ערבית וספירת העומר כשאליו ניגשו כל המי ומי בבקשות עזרה וסיוע. לייבל'ה שמע גם שמע כי הבקשה 'תתמודד לראשות העיר!!', חזרה על עצמה, לייבל'ה מגיש תיעוד.




והרב יוסף שווינגר, מנכ"ל המרכז הארצי לפיתוח המקומות הקדושים. תפס הפוגה קלה מהעיסוק בענייני אתרא קדישא מירון ועלה לבני ברק לברית לנכדו, בן לחתנו הרב שפירא. הברית נערכה אצל הגר"ח קנייבסקי והשמחה בלב גאתה. שווינגר הרים את ה'קנייטש' למעלה כנהוג והיה נרגש מתמיד.



ותגידו 'מזל טוב' לצלם נפתלי לרר. רגע לפני שהאיש והמצלמה עומד לחרוש את כל ההדלקות של האדמו"רים ברחבי הארץ, הוא חנך את ביתו הזמני והפעם בפתח תקווה. לייבל'ה שמע כי לאחר שרעייתו הייתה נתקעת בפקקים בגלל ההפגנות בבני ברק, החליטו השניים על המעבר. לבית הגיע גם אביו, גדול הצלמים. שבא במוצאי יום העצמאות וקבע מזוזה בהתרגשות גדולה.



וחבר הכנסת ישראל אייכלר נצפה בתחילת השבוע כשהוא חומק מבית הדין של הגר"נ קרליץ בבני ברק, לייבל'ה שעבר במקום ראה את הח"כ יוצא בחיפזון, לשאלת לייבל'ה במזכירות 'האם יש איזה דין תורה?' נאמר כי אייכלר בא לדון על נושא פתרון טעינת ה'רב-קו' בעמדות הממוחשבות בבתי הכנסת ולהביא לכך שיאשרו את הדברים לטובת רבבות האברכים והמשפחות ברחבי הארץ.



והעיתונאי מנחם מנדל גרוזמן, המתקרא בפי כל 'מענדי', בישר לעוקביו כי נחתך בידו באגודל השמאלית והוא כרגע מתקשה להקליד, לייבל'ה מזדהה בכל לב עם מנדי שכתב, 'ניצלתם מחפירותיי ליממה הקרובה'.



ובמוצאי שבת האחרונה, חמק הצלם משה גולדשטיין לקריית הבעל שם טוב בפתח תקווה, דקות לפני שהאדמו"ר מויז'ניץ נכנס לבית הנגיד מנדי רייך, גולדשטיין נכנס, שלא לומר 'רץ' לתוך חדר השחמט וכמעט עשה מט, אך גילה שהחיילים עשויים זהב ותכניתו השתבשה.

מצפון תיפתח הטובה

כשבוע לפני ההילולא המרכזית בקבר רבי שמעון בר יוחאי, שם לייבל'ה פעמיו לצפון. כשהגיע לשם, התבשר כי באותה עת עשה ערן גיגי, בעלי 'רפטינג נהר הירדן' את הדרך ההפוכה ודווקא עלה לירושלים. בצפון שמח לייבל'ה לשמוע כי גיגי הולך ומתחזק כשאל הרפטינג שלו נוהרים בשנה האחרונה מאות חרדים, לאחר שהחליט לסגור את שעריו בשבת. (כפי שנחשף בזמנו ב'בחדרי'), גיגי הגיע לתפילת שחרית בכותל. לייבל'ה לא זוכר במדויק מתי החליטו שם לשמור את כבודה של השבת, כמו שאומרים: 'הרבה מים עברו מאז בירדן'.


לייבל'ה הגיע למירון ויצא למתחם ההדלקה של חסידות 'באיאן'. שם ראה לייבל'ה את חיים רבינוביץ' שחבש כובע שמש רגע לפני הגשם הסוער שהגיע למחרת. רבינוביץ' הסביר למשטרה ולחבר הכנסת מוזס נציג מירון במשכן, כיצדהכל צריך להיות על הצד הטוב ביותר.


ובזמן שעובדי עיריית אלעד בראשותו של ישראל פרוש, שופכים את צקון לחשם על קברי צדיקי בהונגריה, הרי שחיים לוריא דובר העירייה, וחיים רוזנפלד (הבולדוזר של פרוש). לא מוותרים על ארץ הקודש והתפללו במקביל בקברי צדיקים בצפון הארץ.


זה הזמן לספר לכם שלייבל'ה מתרגש מאוד לקראת המסע של הרבי מבעלזא למונטריאול שבקנדה. הנסיעה אמורה להיות בשבוע הקרוב. בצוות ההכנה למסע ראה לייבל'ה את הערשי ויינברגר, הנמצא בחופשה מהמוזיקה עקב ספירת העומר והוא בהתנדבות מלאה ישב עם צוות ההיגוי לקראת המסע.


'מסע ללא חשיפות אינו מסע', כך נאמר ללייבל'ה בפירוש בקורס העיתונאים. ובכן לייבל'ה חושף לקוראיו את הכיסאות החדשים שהוכנו לרבי למסע, לייבל'ה מציין כי הכיסאות מזכירים במידת מה את אלו שבישראל.


לייבל'ה מדווח כי מלבד הכיסאות, הוכנו גם סירי מרק ענקיים המיועדים לכל האורחים, לצד כוסות המיועדים לשתיית קפה, הנושאים את 'לוגו' המסע. לייבל'ה לא יכול לפספס את ההילולא של רבי שמעון במירון - ולכן יישאר בישראל.


'לא ידעתי עד כמה עורכי דין וטוענים רבניים אוהבים לקרוא סתם ספרים ולא רק פסקי דין', הרהר לייבל'ה לעצמו. מתברר כי הטוען הרבני, ישראל ענדען. חשק בספרו של אולמרט, ואכן, ישראל קיבל מראש הממשלה לשעבר את הספר ואף נכתבה לו הקדשה, לייבל'ה מקווה כי הספר נמסר לבד, ולא צורפה אליו מעטפה.


ובחגיגת ה'וורט' של הבת של המשפיע, הרב פנחס בונקר בביתר. ראה לייבל'ה גם את העיתונאי שלומי גיל (שלאחרונה טס יותר מאהרן גרנות) מסתופף ומאזין לדרשתו של הגרא"ש שטיגליץ, מגדולי רבני העיר.


וה'טאלנט' אשר גרייבר מהתוכנית 'בקצב היום', נסע לנופש באתונה. על הדרך שיתף בכל הרשתות את מסעותיו והתלבטויותיו, לדוגמה: איזה בושם לקנות ב'דיוטי פרי'? לטובת קוראיו של לייבל'ה, העניק גרייבר במיוחד צילום 'סלפי' חמוד.


ומה עושים הזמרים בספירת העומר? לייבל'ה ראה את זמר החתונות אלי הרצליך באולפני 'זמירות' עם המנצח והמלחין ר' חיים בנט. לייבל'ה מקווה כי הפעילות המשותפת תניב דיסק משובח שעוד יפתיע אותנו.


ולסיום, פתחנו בשלום הספרדי שהיה מיוחד במינו בשל העובדה שלא הודלף שום פרט טרם לחיצת היד עצמה, בעיניו של יוסי חיים יוצר הממים נראה היה לסכם את העניין במם המצורף.

בשעה טובה

שרשרת שמחות ב'בקהילה'. ביום שישי בישר הפרשן הפוליטי יעקב ריבלין על הולדת נכדו בשעה טובה ומוצלחת, ו'שלום זכר' מרגש במיוחד יחגג בביתו. לייבל'ה שולח מזל טוב לזקן הפרשנים החרדים ומאחל כי ימשיך להיות צעיר ברוחו לנצח.

ובמוצאי שבת התבשרנו לייבל'ה כי מנכ"ל העיתון ישראל פריי חבק בן בשעה טובה ומוצלחת. במערכת באשדוד ביקשו לחגוג, ומאחר שלא נמצא אלכוהול בסביבה, הרימו 'קוקה קולה'.


רבנים ואישי ציבור, עסקני רפואה, ובכירי 'איחוד-הצלה', השתתפו השבוע בשמחת האירוסין לבנו של לייזר היימן, סמנכ"ל 'איחוד-הצלה', עם בת הרב חיים לייבוביץ', מעסקני חסידות ויז'ניץ באשדוד. החגיגה נערכה כמובן באולמי ויז'ניץ בעיר.


וברכת מזל טוב ליו"ר הוועד העולמי של קהילת 'מאקאווא' בארץ ובעולם, הרב דוד מרגלי. הרב מרגלי חגג את אירוסי בנו בשעה טובה עם בת הרב בעריש הגר, רב בית המדרש 'עטרת צבי' בביתר. השמחה הערב (חמישי) באולמי 'אם וילד' בבני ברק.
לייבלה רכילות חרדית ירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד