י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

מתקפה נגד משרד החינוך: לא ניתן להם להפוך את תלמידי הישיבות לעבריינים

סערת החוקרים הפרטיים שנחשפה ב'בחדרי חרדים' ממשיכה להסעיר; ח"כ גפני מגיב ל'בחדרי': "מביישים ומכים את הישיבות ומוסדות התורה בביקורות מוגזמות ופוגעניות" ומצהיר נחרצות: "אלחם נגד התכנית בכל כוחי יחד עם חברי בכנסת ובממשלה"

תלמידי ישיבה. צילום: שוקי לרר
תלמידי ישיבה. צילום: שוקי לרר



יו"ר ועדת הכספים, חה"כ משה גפני במתקפה חזיתית על משרד החינוך ואגף מוסדות תורניים, זאת לאחר ש'בחדרי חרדים' חשף, כי במשרד החינוך קיבלו אישור מיוחד מפרקליט המדינה שי ניצן לפיו אגף בני הישיבות יוכל להפעיל חוקרים פרטיים שיעקבו אחרי תלמידי ומנהלי הישיבות.

"כל משרד ממשלתי שאמון על מימון וטיפול בפרויקטים ונושאים ציבוריים - דואג להשיג תוספות תקציביות, מלבד מחלקת הישיבות שמעולם לא ביקשה תוספות לישיבות", אומר גפני ל'בחדרי חרדים' ומציין כי "בכל פעם שהנציגות החרדית גייסה תוספת לסעיף התקציבי הזה, הם מצאו גחמות לקצץ, לפגוע, לבייש ולהכות את הישיבות ומוסדות התורה בביקורות מוגזמות ופוגעניות ובגחמות נוספות כמו זו שעלתה בשנת 2012 וכעת עולה שוב על מינוי חוקרים".



גפני בניהול ועדת הכספים. (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)צילום: גפני בניהול ועדת הכספים. (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
גפני בניהול ועדת הכספים. (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)


"לא נאפשר להם לנסות ולהפוך את תלמידי הישיבות לעבריינים ולהמשיך את הפגיעה בהם" מצהיר גפני ל'בחדרי חרדים'.

חה"כ גפני סיפר כי הוא מקיים שיחות ומגעים עם כל הנוגעים בדבר וכי הוא יילחם נגד התכנית בכל כוחו יחד עם חבריו בכנסת ובממשלה.

כזכור, 'בחדרי חרדים' חשף שלשום (רביעי) מסמך פנימי שדלף ממשרד החינוך, בו דורשים באגף תרבות תורנית את אישור הפרקליטות להפעיל חוקרים פרטיים נגד תלמידי ומנהלי הישיבות זאת לאחר שטענו באגף כי הביקורת שנעשית ע"י פקחים אינה מספקת.

לאחר שקיבלו את אישור פרקליט המדינה שי ניצן, התכנסו מנהלי מוסדות לכינוס חירום ודנו בעניין, אתמול פרסם 'בחדרי חרדים' לראושנה מכתב ששיגר 'איגוד הישיבות' לראשי הישיבות והכוללים, ובו התחייבות של עמוס צייאדה מנהל האגף, שלא להפעיל חוקרים וכי מדובר באירוע נקודתי "מוסדות בודדים בלבד, שמצויים באמצעם של הליכים משפטיים שהמדינה מנהלת נגדם, להשבת כספים שנתקבלו אצלם על סמך דיווחים כוזבים". נכתב.

'בחדרי חרדים' ימשיך לעקוב אחר ההתפתחויות בנושא ולדווח.
סערת החוקרים הפרטיים משה גפני בחורי ישיבה ביקורת בישיבות משרד החינוך

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד