כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

שנתיים אחרי המבצע החשאי: היהודי נשלח לכלא

כשנתיים אחרי עלייתם במבצע חשאי של קבוצת יהודים מתימן לישראל יחד עם כתבי יד וספר תורה עתיקים, נשלח יהודי החשוד בסיוע להם, למאסר בכלא התימני

אילוסטרציה. צילום: חיים צח, לעמ
אילוסטרציה. צילום: חיים צח, לעמ



אתר חדשות תימני newsyemen בשפה הערבית מדווח, כי יהודי בשם ליבי סאלם מרחבי, נשלח לשנתיים מאסר, לאחר שהואשם בהברחת ספר תורה עתיק מתימן לישראל.

על פי הדיווח, הזרוע הצבאית ששולטת בבירה צנעא - המורדים החות'ים, היא שהשיתה את גזר הדין על חבר הקהילה היהודית.

בית המשפט, שנשלט על ידי המורדים, זיכה נאשם אחר, מוסלמי בשם עמאר עלי מקנון, מאותה אשמה, אך היהודי כאמור, הואשם והשלח לכלא.

על פי הדיווח, במרץ 2016 הגיעו לישראל 19 יהודים תימנים במבצע סודי, כשהם נושאים עמם כתבי יד עתיקים ביותר, כולל ספר תורה עתיק בן יותר משש מאות שנה, והיהודי הנ"ל הואשם בכך שהוא עזר ליהודים שנמלטו להבריח את ספר התורה.

פעילים איסלאמיים בתימן הפיצו מידע על כביכול תיאום בין ישראל למורדים החות'ים בתימן, כדי להבריח את המשפחות היהודיות האחרונות, הם טענו כי החות'ים קיבלו כספים מישראל להברחת יהודי תימן, וכדי להבריח את ספר התורה וכתבי היד העתיקים.



נתניהו קורא בספר התורה העתיק ללא כיפה. צילום: חיים צח, לעמצילום: נתניהו קורא בספר התורה העתיק ללא כיפה. צילום: חיים צח, לעמ
נתניהו קורא בספר התורה העתיק ללא כיפה. צילום: חיים צח, לעמ


כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', לפני כשנתיים, לאחר עלייתם בחודש אדר תשע"ו, נפגש ראש הממשלה בנימין נתניהו עם אותם עולים אשר הגיעו עלו לישראל כאמור במבצע חשאי.

העולים הביאו עמם ספר תורה אשר לדבריהם נכתב לפני 800 שנה בתימן. ראש הממשלה ואחד מילדי העולים מתימן קראו יחד בספר התורה. אך זאת ללא שנתניהו טרח לכסות את ראשו. דבר שעורר זעם בקרב עדת תימן ובקרב היהדות החרדית כולה.

ראש הממשלה אמר אז: "ברוך בואכם לירושלים, לארץ ישראל. אני מאוד נרגש לראות אתכם כאן. מרגש שאתם יודעים לקרוא בתורה. זה הבסיס. הרבה שנים חשבנו להביא אתכם ובעזרת ה' זה הסתייע״.

בדיווח הנוכחי על שליחתו למאסר של מי שחשוד בסיוע להברחת היהודים עם ספר התורה, מצוין, כי ספר התורה הובאה למראה עיניו של ראש ממשלת ישראל לפני כשנתיים.

יצוין עוד, כי על פי הדיווח אז ב'בחדרי חרדים', 17 נפשות עלו מתימן. העולים משתייכים לאחת הקהילות הוותיקות ביותר שהגיעו לתימן ככל הנראה מתקופת בית ראשון. מתוך 17 העולים, 12 מהם הינם מקהילת ריידא, כולל רב הקהילה שהינו גם השוחט. מתוך 17 העולים, 7 מהם ילדים.
מאסר עולי תימן ספר תורה עתיק המורדים החותים הברחה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד