כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

היסטוריה אדירה: מנהיגי הצפון והדרום נפגשו בגבול עם האבן

אחרי למעלה מיובל שנים של איבה בין המעצמות, הלילה זה קרה; שני המנהיגים לחצו ידיים ושמו את העבר מאחוריהם • בתוך כך, הבית הלבן מפרסם תמונות מפגישה שקיים שר החוץ האמריקני עם המנהיג הצפון קורייאני קים ג'ונג און

לחיצת יד היסטורית. המנהיגים הקורייאנים הלילה. צילום: רויטרס
לחיצת יד היסטורית. המנהיגים הקורייאנים הלילה. צילום: רויטרס



מנהיגי צפון קוריאה ודרום קוריאה עשו היסטוריה אדירה כשנפגשו הלילה (חמישי) בגבול בין שתי המדינות, הם נפגשו ולחצו ידיים כשכל אחד מהם עומד מצד אחר של האבן המפרידה בין הגבולות.

שתי המדינות נמצאים במצב של הפסקת אש מאז 1953 לאחר מלחמה עקובה מדם שבה כשלושה מיליון איש איבדו חייהם, מרביתם אזרחים.

המנהיג מהצפון קים ג'ונג און, הוא המנהיג הראשון של הצפון שעורך ביקור רשמי בדרום מאז 1953, בפגישה עם נשיא דרום קוריאה מון ג'יאה-אין אמר קים, כי "אני לא רוצה לחזור על העבר שבו לא כיבדנו הסכמים, ואני רוצה להשיג הסכם שיגשים את התקוות לאלו שמחכים לשלום".

שני המנהיגים שנפגשו ליד האבן שמסמנת את הגבול בין שתי המדינות, קיבלו בברכה אחד את השני, לחצו ידיים ושוחחו ביניהם.



רגעי המפגש ההיסטורי כפי שתועדו ברשת CNN

כל נשיא הזמין את עמיתו לעבור את האבן לצד השני, מה שמסמל יחסים חדשים שיביאו להסכם שלום, סוכנות הידיעות מדווחת כי הם צעדו לאחר מכן מרחק של כעשר דקות עד לעיירת פנמונג'ום שנמצאת בגבול ושייכת לדרום, שם נערך מסדר כבוד למנהיג מהצפון, ולאחר מכן המנהיגים נטעו עץ שמסמל את השלום שבפתח.

מהבית הלבן נמסר בהצהרה, כי "ארצות הברית מקווה שהשיחות בין המנהיגים יביאו את השלום בין המדינות, ואנחנו מצפים להמשך התיאומים לקראת הפגישה בין הנשיא האמריקני דונלד טרמאפ למנהיג הצפון בשבועות הקרובים". מפגש לגביו עדיין לא נקבע מקום ותאריך מדוייק.

בתוך כך, מפרסם הבית הלבן תמונות מפגישה היסטורית נוספת שהתקיימה בין מזכיר המדינה מייק פומפאו עם המנהיג קים מצפון קוריאה, פומפאו נפגש לפני שבועיים עם המנהיג קים ג'ונג און, וטראמפ הביע רצונו שהתמונות יפורסמו, טראמפ הוסיף כי המפגש של פומפאו עם קים היה נהדר.

פומפאו לוחץ את ידו של ג'ונג און





פיוס היסטורי צפון קוריאה דרום קוריאה מייק פומפאו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד