כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

גפני במכתב זועם לשר החינוך: "הוא גורם לנזקים לעולם התורה"

סערת החוקרים הפרטיים שנחשפה ב'בחדרי' מסרבת לרדת מסדר היום ואף מתעצמת • חבר הכנסת גפני משגר מכתב זועם לשר החינוך נפתלי בנט: "מה היה קורה אם היו חוקרים פרטיים במוסדות להשכלה גבוהה" • המכתב המלא בפרסום ראשון

גפני במכתב זועם לשר החינוך: "הוא גורם לנזקים לעולם התורה"
מרם אלסטר, פלאש 90



בעקבות חשיפת 'בחדרי חרדים', יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני פונה במכתב זועם לשר החינוך נפתלי בנט.

"האגף למוסדות תורניים בראשות מר עמוס צייאדה שבמשרדך עומדים לשלוח חוקרים פרטיים לישיבות ובין היתר נכתב ע"י האגף: "ביצוע תצפיות במסווה המתועדות באמצעי צילום" וכו'
וכו' ובין היתר בכדי למנוע "הונאות וגניבות כספי ציבור".

"את זה מבקש האגף בנוסף לגדודי המבקרים הנשלחים לישיבות תוכ"ד השפלת הרבנים" כותב גפני, שמביא ציטוטים מהמסמך שנחשף לראשונה ב'בחדרי חרדים'.

גפני כותב ומגולל בפני השר בנט כי "בעבר ביקשו במשרד החינוך להביא חוקרים לבתי ספר, איום בשביתה מנע זאת. אינני יודע היכן קיימים היום חוקרים פרטיים, אך אני יודע מה היה קורה אם היו חוקרים פרטיים במוסדות להשכלה גבוהה".

"ככלל", כותב גפני לשר "האגף למוסדות תורניים לא ניסה לסייע לישיבות, בניגוד למנהלי האגפים או מנכ"לי משרדי הממשלה הבאים לועדת הכספים ומבקשים להגדיל את תקציבם", אך לדברי יו"ר ועדת הכספים "מעולם לא הגיע מנהל האגף למוסדות תורניים במשרד החינוך למטרה זהה, אנחנו הגדלנו את התקציב והאגף לקח חלק מזה למטרותיו הוא".

"לסיכום", מצהיר גפני במכתבו כי "חוקרים פרטיים שאינם במוסדות מקבילים לא יהיו בישיבות, אף שמנהל האגף שלך מנסה כל העת לשוות להם תדמית של גנבים ולא רק שאיננו מסייע כאמור, הוא גורם נזקים רבים לעולם התורה".

נציין, כי חה"כ גפני הפנה את מכתבו לשר, זאת למרות הבהרה שפרסם 'איגוד בני הישיבות' ובו נכתב כי צייאדה התחייב בפניהם שלא להשתמש בהיתר שקיבל להפעלת חוקרים וכי הבקשה הייתה עבור מוסדות מסויימים שאכן עברו על החוק.



img src='https://storage.bhol.co.il/images/jgvzm-ryx5i/media/669777/_imagebank_orig_orig_82b214e30a7e4810a60dc5561a59ab5f.jpg' alt='' width="480" />

סערת החוקרים הפרטיים משה גפני נפתלי בנט עמוס צייאדה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד